Loading...
nl

Mijn overleden vader ....

admin
admin jun 22 '09
Ik ben sinds maart 2007 mijn vader verloren.
Ik zag dat een overleden persoon mocht, en ik heb ook toestemming aan mijn vader gevraagd.

Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '09
Hoi Larapinta,

Ik heb nog niet eerder een overleden persoon gelezen, dus dit is voor mij ook nieuw. Ik lees graag of het een beetje klopt.

Als ik de foto zie krijg ik direct een naar gevoel in mijn maag. Is hij overleden aan een maagkwaal?

Ik zie een zeer betrokken man die heel veel van jullie houdt. Hij is erg rustig en kan goed overzicht houden in sommige situaties. Hij heeft ook een heel mooi leven gehad (uiteindelijk) en heeft de problemen uit het verleden nu heel goed achter zich kunnen laten.

Er is een enorme berusting gekomen nu hij over is, en eigenlijk is het goed zoals het is. De extra hulp vanuit het hiernamaals kunnen jullie goed gebruiken.

Hij voelt nog heel erg aanwezig en is ook echt hier om dat te laten weten. Krijg direct warme onderarmen, en dat is echt een signaal dat hij jou ook geeft. Alsof hij je armen streelt.

Het was een echt gevoelsmens die wonderbaarlijk niets liet merken. Hoorde bij die tijd, maar hij vind het wel jammer dat hij niet zoveel van zijn eigen gevoelens naar buiten heeft kunnen brengen.

Kortom, een hele toffe peer smilemet een goed gevoel voor humor.

Ok ik ben benieuwd naar je reactie.
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Hey Larapinta,

Ik zal eens kijken...wat er doorkomt.

* Er was iets aan de hand met zijn lever. Ook maag krijg ik te voelen.

* Het was een man met een vrij cynische humor en dat werd niet door iedereen gewaardeerd. In de familie waren er mensen met wie hij absoluut niet klikte. Ruzie nog net niet maar niet op 1 lijn zitten zeg maar.

* Iemand die heel eigenwijs en koppig kon zijn. Ik denk dat jouw moeder het niet altijd makkelijk heeft gehad met hem. Er was wat strijd.

* Een heel nuchter persoon.

* Anderen iets uitleggen / lesgeven komt door. Heeft hij dat gedaan in zijn leven?

* Ik zie hem wandelen. Volgens mij deed hij dat graag en fietsen was ook favoriet als het mooi weer was.

* Een man die graag bezig was in de tuin maar ook heel graag een boek las. Een beetje een boekenworm was het wel.

* Discussies over politiek ging hij graag aan. Best wel iemand die het nieuws op de voet volgde. Graag kranten en opiniebladen las.

* Wat last van de ogen tijdens de laatste periode van zn leven. Lezen met een soort van vergrootloep.

* Hmmm Engeland komt door...Guernsey.

* Rookte jouw vader vroeger pijp?

* Jonge jenever en een goed glas wijn kon je vader wel waarderen.

Dat was mn lezing Larapinta. Ik hoor het wel weer hè? wink
admin
admin jun 24 '09
Hoi NiMs .... mijn reactie

Als ik de foto zie krijg ik direct een naar gevoel in mijn maag. Is hij overleden aan een maagkwaal? Nee, mijn vader is overleden aan een hartstilstand tijdens het badmintonnen. Hij is nog wel gereanimeerd, heeft nog een dag geleefd en is de dag daarna overleden. Maar die maag kan ik denk ik dus linken aan die laatste dag. Zijn hart werkte toen nog maar voor 10%, en zijn organen vielen uit. Dus waarschijnlijk heeft hij op die dag erg veel last gehad van zijn maag.

Ik zie een zeer betrokken man die heel veel van jullie houdt. Hij is erg rustig en kan goed overzicht houden in sommige situaties. Heel herkenaar!!! Hij heeft ook een heel mooi leven gehad (uiteindelijk) en heeft de problemen uit het verleden nu heel goed achter zich kunnen laten. Ja, samen met mijn moeder heeft hij dat wel een plek weten te geven, klopt helemaal.

Er is een enorme berusting gekomen nu hij over is, en eigenlijk is het goed zoals het is. De extra hulp vanuit het hiernamaals kunnen jullie goed gebruiken. Dat gevoel heb ik sinds zijn overlijden heel sterk gehad [en nog] dat hij inderdaad vanuit het hiernamaals ons beter kon helpen.

Hij voelt nog heel erg aanwezig en is ook echt hier om dat te laten weten. Krijg direct warme onderarmen, en dat is echt een signaal dat hij jou ook geeft. Alsof hij je armen streelt. Ik voel hem regelmatig om me heen, en als ik met vragen zit, krijg ik altijd "antwoord" van hem.

Het was een echt gevoelsmens die wonderbaarlijk niets liet merken. Hoorde bij die tijd, maar hij vind het wel jammer dat hij niet zoveel van zijn eigen gevoelens naar buiten heeft kunnen brengen. Door het introverte wat hij had, heeft hij ook zijn eerste infarct waarschijnlijk gehad op zijn 52e. Hij wilde wel uiten, maar kon het niet, wilde ons niet belasten heb ik de indruk.

Kortom, een hele toffe peer met een goed gevoel voor humor. Ja, het was/is een vader uit duizenden!!

Ok ik ben benieuwd naar je reactie. Dank je wel voor je lezing, het klopt gewoon ... super!!
admin
admin jun 24 '09
Hoi Maryssa

* Er was iets aan de hand met zijn lever. Ook maag krijg ik te voelen. Ik denk dat het uiteindelijk klopt, lees maar even mijn anwtoord bij NiMs, ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad.

* Het was een man met een vrij cynische humor smileen dat werd niet door iedereen gewaardeerd. Ja dat klopt! In de familie waren er mensen met wie hij absoluut niet klikte. Ruzie nog net niet maar niet op 1 lijn zitten zeg maar. Hij heeft drie zussen, en hij zat inderdaad eigenlijk niet op één lijn met hen. Verder waren hij en mijn moeder van verschillende geloven, mijn vader gereformeerd en mijn moeder hervormd, en dat werd ook in de familie niet echt geaccepteerd vroeger. Dus dat klopt wel.

* Iemand die heel eigenwijs en koppig kon zijn. Ja, absoluut!!! Ik denk dat jouw moeder het niet altijd makkelijk heeft gehad met hem. Er was wat strijd. Dit laatste herken ik absoluut niet. Mijn ouders hebben nog nooit strijd gehad, ze namen het altijd voor elkaar op en stonden als één team.

* Een heel nuchter persoon. Yep, heel typerend voor mijn vader.

* Anderen iets uitleggen / lesgeven komt door. Heeft hij dat gedaan in zijn leven? Hahaha, ja dat was mijn vader. Hij heeft het één jaar geprobeerd voor de klas, geschiedenisles, maar dat beviel hem niet. Maar wij noemden hem altijd de wandelende encyclopedie wink

* Ik zie hem wandelen. Volgens mij deed hij dat graag en fietsen was ook favoriet als het mooi weer was. Zijn lust en zijn leven!!!

* Een man die graag bezig was in de tuin Op zijn rouwkaart stond "nooit meer in je eigen tuintje lopen, de Hemeltuin is nu voor je open. Ik denk dat dat genoeg zegt, en ik zal zijn tuinfoto eens uploaden, mijn moeder onderhoudt nu hun tuin en is nog precies zoals mijn vader het had opgbouwd, zijn levenswerk!! maar ook heel graag een boek las. Een beetje een boekenworm was het wel. Zegt het genoeg als ik je zeg dat mijn ouderlijk huis niet groot is, maar overal waar je kijkt boeken staan?? winkHij was ook bibliothecaris bij de VU in Amsterdam

* Discussies over politiek ging hij graag aan. Best wel iemand die het nieuws op de voet volgde. Graag kranten en opiniebladen las. Hij was in zijn woonplaats bekend om zijn fractievoorzitterschap bij Groen Links in de gemeenteraad. Dus ook heel treffend!!!

* Wat last van de ogen tijdens de laatste periode van zn leven. Lezen met een soort van vergrootloep. Volgens mij kon hij goed zien, maar hij gebruikte wel een loep voor het determineren van planten.

* Hmmm Engeland komt door...Guernsey. Weet ik niet ... hij hield wel van reizen en dan met name reizen waarbij hij naar cultuur, natuur kon

* Rookte jouw vader vroeger pijp? Jaaaa, daar is hij na zijn eerste infarct mee gestopt. Ik heb twee van zijn pijpen, pijphouder en tabaksdoos hier achter op de schouw staan!!!

* Jonge jenever en een goed glas wijn kon je vader wel waarderen. Jonge jenever niet, maar een goed glas wijn of campari/port dat luste hij wel hoor.

Geweldige lezing Maryssa, dank je wel!!!! smile
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Graag gedaan smile
admin
admin jun 28 '09
@ Maryssa!!!

Ik heb mijn moeder net gesproken over mijn vader en jou en NiMs lezingen.
Iets wat ik dus niet wist, klopt dus wel als een bus!!

Quote:
Wat last van de ogen tijdens de laatste periode van zn leven. Lezen met een soort van vergrootloep.

Vlak voor zijn overlijden is hij bij de opticien geweest, omdat hij niet goed meer kon lezen en heeft hij een nieuwe, sterkere leesbril gehad!!! Die heeft hij dus maar heel weinig kunnen gebruiken in zijn leven, het was in de weken voor zijn overlijden. Ik wist dit dus niet, maar mijn moeder vertelde me dat dus!!! Ook deze klopt dus!!!

Namasté Larapinta
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Wat leuk dat je de lezingen hebt doorgesproken met je moeder! Jee..ben er even stil van dat dat over zn ogen ook klopt. Bizar wel..vind het nog steeds een wonder dat fotolezen. Je vader was een bijzonder mens.

Liefs x
admin
admin jun 28 '09
Ja, ik vind het ook een Wonder dat we dat kunnen ... moet er nog steeds aan wennen dat ik het ook "kan". Ik kan het nog steeds niet helemaal ... geloven ... zeg maar. Verbaasd dat er dan toch veel klopt ...
En inderdaad zijn ogen, ik wist het écht niet, dat hadden ze verder nog niet aan me verteld. Gewoon zo mooi, dat ik het met je wilde delen!!

Liefs,
Marjan
admin
admin jun 28 '09
En ja........mijn vader was een bijzonder mens! Dat zeker! Mis hem elke dag, maar voel ook dat hij nog steeds bij me is, en dat is ook goed zo.

xXx
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Dat geeft geruststelling dat hij er op die manier nog is en bij jou is. En op zijn manier nog kan zien / meemaken wat er gebeurd in het leven van zn dochter. Mooi is dat.. Voelen de anderen in jouw huis hem ook of voel jij hem alleen?
admin
admin jun 28 '09
Mijn zoon voelt hem ook. Hij zegt "ik kan opa niet zien, mam, maar hij is er wel". Ook mijn dochter is daar open voor. Alleen is het contact van mijn zoon sterker.
admin
admin jun 28 '09
@ Maryssa [en elke andere geinteresseerde ...]

Ik had je foto's van de tuin beloofd van mijn vader, die mijn moeder nu al vanaf maart 2007 bijhoudt in de stijl zoals mijn vader hem als levenswerk heeft opgebouwd. (en mijn moeder is nu 76!!)

winter/voorjaar

voorjaar/zomer

En tja, dit was zijn Aardse Tuin, en nu is hij in de Hemeltuin smile
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Wat prachtig die kleuren en planten bij elkaar; mooi dat je moeder het zo bijhoudt!

Wat is een tuin toch heerlijk.
admin
admin jun 28 '09
Dank je smileBen trots op wat mijn vader van deze tuin heeft gemaakt en ook trots dat mijn moeder er nu een dagtaak aan heeft, maar het met hart en ziel voor haar maatje* doet om het zo bij te houden!!
Wil er veel foto's van hebben zeg ik altijd tegen mijn moeder, want als het huis ooit verkocht moet worden als zij er niet meer is frowndan zal ik dat het meeste missen!! En ze zullen de Tuin niet in ere houden, zoals mijn moeder nu doet na het overlijden van mijn vader.

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Of je gaat er zelf wonen tegen die tijd...dat kan natuurlijk ook. smile
admin
admin jun 28 '09
Nou weet je, dat zou ik dus giga graag willen, maar dan moet ik mijn zus uitkopen confuseden dat gaat dus nooit lukken cryAnders had ik dat dus zo gedaan!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 29 '09
Echt een hele prachtige tuin! Bedankt voor je openheid en vertrouwen. Kan me voorstellen dat je er normaal niet mee te koop loopt zeg maar.
admin
admin jun 29 '09
Dat klopt ... ik loop er inderdaad niet mee "te koop" , het zijn gevoelens die diep zitten. Want ik zou zo graag daar willen wonen, maar dat zit er niet in. Heb me er ook in berust hoor, maar wil graag eerlijk zijn hier.

Dank je wel voor je reactie Julien smile
Maryssa
Maryssa jun 29 '09
Hmmm het is vast ook in haar belang dat de tuin en het huis blijven zoals het is. Wil zij er zelf ook wonen of ben jij de enige? In dat geval zou je kunnen kijken of je haar voor haar deel van het huis huur kunt betalen. Andere optie is er met 2 families te gaan wonen. Maar ik weet niet of de grootte dat toelaat en of jij en je zus dat kunnen zo op elkaars lip leven.

Weet je zover dat je je daar mee bezig hoeft te houden is het gelukkig nog niet. Hopelijk duurt het nog veel jaren voordat je je daar over moet buigen.

Liefs x
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske