Loading...
nl

Hulp nodig bij deze dromen...

Emuca
Emuca jun 22 '09
droom 1:
Ik zat in een bus vol mensen... jongeren. En we reden over een weg... en toen was op eens alles overstroomd. En er waren krokodillen... En toen veranderde ik opeens.. en had ik een soort kostuum aan en kon ik vliegen.. dus ik iedereen redden... Iedereen was like: Emmy! Emmy laugh!

droom 2:
Toen stond ik ergens in een ruimte. Ik had mijn kostuum aan en in elke hand had ik een steen. Een rode, voor vuur, en een blauwe, voor water. En toen was het like, alsof ik een ritueel deed. Ik deed mijn ogen dicht en toen begonnen de stenen te gloeien. Het was heel vreemd, want ik was en mezelf, maar ik keek ook toe. Snapje? Naja, toen begon het opeens te borrelen, en hoorde je een vreemd geluid, en toen was het klaar.. en toen viel ik flauw... Maar er was een man in de buurt... hij voelde heel erg bekend, maar ik weet niet wie het voorstelde... en die legde zijn hand op mijn buik.. en toen werd ik wakker.

droom 3:
Die ging eigenlijk een beetje verdor op de rest... ik werd door een vrouw naar een supor de luxe hotel gebracht. Daar had ik een kamer. Maar de vrouw had nog geen kamer, maar dat regelde we... Volgens mij moest mijn vriendin die vrouw voorstellen... maar hier was het uiterlijk ook anders... anyway, we regelde een nieuwe kamer voor haar. Want ik hoefde maar boe of bah tegen de leiding te zeggen en ze luisterde... toen pakte we de lift naar verdieping 2 of 3, want daar was mijn kamer... maar iemand anders had op het bovenste knopje gedrukt, dus we moesten eerst naar boven. En dat was wooo.. We gingen echt heel hoog.. naar een soort terras tussen de rotsen. En het is niet uit te leggen hoe mooi dat was. Ik had wel enorme hoogtevrees door de lift, maar het was echt mooi. Tussen die rotsen (het was ook boven in de berg) waren allemaal figuren uitgehakt. Echt super cool. :3 En toen gingen we weer naar beneden.


Heeft iemand er een idee bij?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '09
Als ik de dromen zo lees, dan valt het kostuum me op. Je bent duidelijk niet jezelf, maar hebt een hulpmiddel nodig waarmee anderen kunnen zien dat jij bijzonder bent. Je wordt aangemoedigd, omdat dat je een soort van bevestiging geeft. Die bevestiging heb je dus nog nodig.

Dat met die stenen is een proces wat je niet in de hand hebt. Je kijkt namelijk van een afstand naar jezelf en je bent dus een toeschouwer van twee personen (die stenen). Je valt flauw omdat dit een waarschuwing is dat het teveel voor je is, of dat je er teveel mee bezig bent. De man legt zijn hand op je buik om de spanning die het meebrengt, weg te nemen. Dit is dus een droom waarin je duidelijk afstand moet nemen van iets.

De derde droom gaat over perceptie. Op aarde heb je alles onder controle, en doet iedereen alles wat je zegt. Maar zodra jij omhoog gaat, wordt je angstig (hoogtevrees) en is het allemaal heel nieuw voor je. Toch is het als je er eenmaal bent, heel erg mooi. Een boodschap van vertrouwen dus. Vertrouw het proces, en laat ze hierboven gewoon hun werk doen. Jij hebt alles op aarde onder controle, dus gebruik die controle ook waar het voor bedoeld is.

Ik ben benieuwd of je hier iets mee kunt.
Emuca
Emuca jun 22 '09
Zo erg heb ik hier niet alles onder controle hoor tongue...

Ik kan me er wel redelijk in vinden. Maar nog steeds mist er iets. Alsof alles nog niet compleet is.

En dat flauwvallen was trouwens nadat ik iets voltooid had...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '09
Dus het proces heeft je helemaal uitgeput. Lijkt me niet gezond als je ervan flauwvalt. Lijkt me dat je wat meer afstand moet nemen.

In je droom heb je alles onder controle. Maar dan gaat het dus datgenene waar de de droom over gaat.

Maar wat denk je dat er mist? Wat is er niet compleet?
Emuca
Emuca jun 22 '09
Voordat ik dit topic plaatste heb ik al wat mogelijke verklaringen gehad. En bij alle zat wel een: dat zou kunnen... maar het is nog niet helemaal goed- gevoel. Dus alsof de boodschap nog niet compleet is. Misschien moet ik afwachten en kijken of ik nog meer zal dromen. Maar alle beelden blijven in mijn hoofd spoken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 22 '09
Als je nu alle boodschappen combineert met de steksten die je het meest aanspreekt? Misschien heb je dan je antwoord. Tenslotte ben jij degene die het droomt.
Emuca
Emuca jun 24 '09
Ik heb nog steeds niet het antwoord wat het beste bij mijn gevoel past... heb een krabbeltje gemaakt om de balletje uit mijn flauwval droom te weergeven...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Ik zie in de tekening echt jou met twee kinderen. Je houdt ze vast en bemoederd ze. Kan er niets anders van maken. Wel een mooie tekening.
Richie Richard
Richie Richard jun 24 '09
NiMS neem wel in acht dat niet alles een metafoor is. Dromen kunnen ook vrij logisch zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 24 '09
Wat is dan jouw dromenuitleg Denzil? Die zie ik hier niet staan.
Emuca
Emuca jun 24 '09
Dankje NiMS...

Ik denk dat die droom op meerdere dingen kunnen slaan... Zowel metaforisch als logisch... maarja..
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Ik heb even mn droomsymboolboek er bij gepakt..en de 1e droom opgezocht. Ik zoek later ook nog even de andere dromen voor je op.

Droom 1
Krokodil:Een tegen de droomkrokodil geleverde strijd betekent altijd een gevecht van de dromer met zichzelf of met een haar niet bewuste kant van haar psyche.

Kostuum / kleding: De kleren geven in de droom de persoonlijkheid weer van de dromer. Zij geven aan hoe zijzelf denkt dat haar medemensen haar zien, maar ook hoe haar omgeving haar in werkelijkheid ziet. De soort van kleding, hun toestand en hun kleur maken allerlei betekenissen van de droom mogelijk die zonder moeite af te leiden zijn uit vergelijkbare echte situaties.

Vliegen: Zelf vliegen in dromen is meestal een teken van gevaar. Dit droombeeld laat zien dat de dromer zich in haar gedachtenwereld en ook in het bewuste dagelijkse leven zich ver van de realiteit verwijderd. Zij maakt het zich bij wijze van spreken gemakelijk door boven de problemen uit te wieken.

Water / overstroming Het water is een voorwaarde voor het bestaan van leven op aarde.In dromen is water een symbool van psychische energie. De droom duidt er levenswater mee aan. Met het beeld van een overstroming geeft de psyche een onveilig sein. Bedoeld wordt de overstroming van het bewustzijn door inhouden van het onbewuste. Dat kunnen overweldigende gemoedsbewegingen zijn of wereldvreemde fantasiën. Wanneer buiten hunoevers tredende rivieren hindernissen opwerpen voor de dromer, dan wijzen die op belemmeringen die voortkomen uit het onderbewustzijn.

Liefs x
Emuca
Emuca jun 24 '09
Oei, als ik dat zo lees, klinkt het niet al te positief... maar in ieder geval heel erg bedankt. smile
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Dromen betekent verwerken en je stond best wel onder druk kort geleden Angel met school..
Emuca
Emuca jun 24 '09
Ja, dat is zeker zo. Nu dat voorbij is, voelt er wel veel verschil... en merkte ik hoe moe ik eigenlijk was...
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Hier ook nog even de droomsymbolen van jouw andere dromen.

Van de symbolen in droom 2 kon ik helaas niets vinden in mn droomsymbolenboek frown

Dus ga ik kijken of ik iets kan vinden over je 3e droom.

Droom 3
Hotel: Met het beeld van een hotel duidt de droom een gebied of situatie aan waarin zich overgangen en veranderingen voordoen. Het hotel is geen vaste verblijfplaats. Men ontmoet er vreemdelingen. In droomtaal wil dat zeggen dat de personen die de dromer in het hotel ontmoet onbekende en onbewuste psychische invloeden vertegenwoordigen. Daarbij moet gelet worden op het verdere verloop van de droom, zoals deze zich ontwikkelt uit die ontmoetingen met personen in het hotel.

Lift:Zich in een droom verplaatsen per lift geeft symbolisch de beweging weer tussen de verschillende afdelingen van het droomhuis, dus het zielenhuis. Dergelijke droombeelden komen veel voor. Voor de uitleg van de droom moet men in het oog houden dat zich per lift verplaatsen geen beweging van de dromer op eigen kracht vertegenwoordigd. Met de lift wordt de aan bewustzijn en wil van de dromer onttrokken bewegingsautomatiek in het onbewuste voorgesteld.

Berg: Bergen zijn in droomlandschappen verhoogde plaatsen met daarom een bijzondere betekenis. In de droom kan de weg bergopwaarts moeizaam zijn, de levensweg biedt vaak vergelijkbare moeilijkheden. Bepalend voor de uitleg van de droom is, wat de dromer op de berg aantreft of wat daar gebeurd. Anders wordt de situatie wanneer de bestijging plaatsvindt in een onherbergzaam rotslandschap, bijvb hoog in de Alpen. Zulke beklimmingen van bergtoppen zijn gevaarlijk. Wanneer zij in dromen plaatsvinden moeten zij, afhankelijk van de omstandigheden als onveilig sein worden beschouwd.

Ik hoop dat je er wat mee kunt Angel!
Emuca
Emuca jun 24 '09
Heel erg bedankt Maryssa, ik kan er zeker wel wat mee. Maar wat me opvalt is dat ook deze droom wat onheilspellende elementen kent...
Maryssa
Maryssa jun 24 '09
Ja dat viel mij ook op inderdaad tijdens het typen. Ik hoop dat je je niet te ongerust maakt. Lekker gaan ontspannen en vakantie vieren met je vriendin. Dan ga je vanzelf over mooie dingen en gebeurtenissen dromen wink
Emuca
Emuca jun 24 '09
Vast wel ja. smileVakantie is goed
Richie Richard
Richie Richard jun 24 '09
Origineel bericht van: NiMS
Wat is dan jouw dromenuitleg Denzil? Die zie ik hier niet staan.


Omdat ik lezingen enzo alleen in het privé doen, en ook alleen maar voor bepaalde mensen. Ik heb haar al mijn uitleg gegeven.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki