Loading...
nl

Ten einde raad

Harbringer
Harbringer jun 18 '09
Nog 6 maandjes.. voordat ik
a: of een arbeidsongeschiktheiduitkering of iets heb,
b: op straat zwerf, en mezelf in de gevangenis zet.
c: een instituut wellicht

ik heb geen idee wat ik bij de dokter moet uitleggen, ik heb een hele waslijst met problemen, extreme depressie, sociale fobie, geen emotie, etc etc etc waar te beginnen? Wat als hij vraagt, wat verwacht je dat ik ermee doe? dat weet ik ook niet.

Ik denk er eigenlijk nooit aan wat ik wel of niet heb, ik probeer van mijn gedachten een void te maken, ik vergeet ook veel(of beter gezecht probeer alles te vergeten misschien?).

Ik hou er ook niet van om te praten(idle chitchat), mijn moeder vraagt ook regelmatig waarom ik zo weinig zeg, ze zegt dat het haar bang maakt.
Delen:
admin
admin jun 18 '09
Harbringer,

Ga naar de HA, het maakt niet uit dat je niet veel weet te zeggen, hij/zij komt zelf met vragen/insteken. Het enige wat je zou moeten zeggen als je daar binnen komt, is bv "het gaat niet goed met mij". Daarna gaat het vanzelf.
Een heftig topic, ik heb ook in een depressie gezeten van anderhalf jaar, maar ik heb wel de stap gezet, daarom weet ik dat je niet veel hoeft te zeggen, ze reageren vanzelf, de HAen.
Ik heb niet zo diep gezeten als jij hoor - maar doe er wel wat aan!!
Doe desnoods uitprinten wat je hier hebt geschreven en laat dat de HA lezen...

Sterkte!
Harbringer
Harbringer jun 19 '09
het HA? waar staat dat voor?
Btw perongeluk nieuwe thread gemaakt somehow.. moest in mn andere. xD
Maris1976
Maris1976 jun 19 '09
Heeeeyyy ik had je al een tijdje niet gezien, ben ff paar maandjes weggegweest en kan me herinneren dat het toen ook al niet lekker ging en een ongeveer hetzelfde topic opende.

Je zegt dat je niet weet wat je de huisarts moet zeggen, maar zo'n gesprek volgt vanzelf, wat Larapinta zegt.

Je bent gewoon toe aan rust, er speelt zoveel. Ik zou naar de huisarts gaan (HA=HuisArts), dat ois echt een 1e stap.
Lena
Lena jun 20 '09
en zo is dat...
als je dit al weet dan moet je er wat voor doen. wink
het gaat niet zomaar weg vanzelf...
Harbringer
Harbringer jun 22 '09
Dank je voor de berichten.

Hmm oke, ja ik hou er niet van om gevoelens(als je het al gevoelens kan noemen) te uiten openbaar en dat is nogal zwak uitgedrukt. Ik ben ook iemand die alles alleen doet


Met al dit nieuws tegenwoordig rondom Mexicaanse griep, iran, noord-korea, 2012 ik hoop echt dat er iets gebeurd eigenlijk maarja dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn en niet mijn probleem dus voor me oplossen tongue

Het enige wat ik eigenlijk over heb is mijn persoonlijke enlightenment+ overlevingsinstinct tot zeker hoogte, ik wil niet fysiek lijden, voor de rest mag alles gebeuren.

Ik geloof niet dat dit weggaat, om dat dit zo diep zit on so many levels, gevoelens levenservaring en filisofie combined. Wat ik zoek is hoe ik er mee "overleef" of continueer zeg maar.

maarja veel gelul weinig actie mogen jullie denken, Ik zal binnen 4 a 5 maanden zowiezo naar huisarts gaan als last ditch effort om misschien op een normale manier te kunnen leven.
admin
admin jun 22 '09
Quote:
Hmm oke, ja ik hou er niet van om gevoelens(als je het al gevoelens kan noemen) te uiten openbaar en dat is nogal zwak uitgedrukt. Ik ben ook iemand die alles alleen doet


Hoi Harbringer,

Volgens mij kan het niet nog meer openbaar wat je hier verteld.

Sterkte!
Lena
Lena jun 23 '09
Origineel bericht van: Harbringer
maarja veel gelul weinig actie mogen jullie denken, Ik zal binnen 4 a 5 maanden zowiezo naar huisarts gaan als last ditch effort om misschien op een normale manier te kunnen leven.


Nog 6 maandjes.. voordat ik
a: of een arbeidsongeschiktheiduitkering of iets heb,
b: op straat zwerf, en mezelf in de gevangenis zet.
c: een instituut wellicht


dan is over 4 a 5 maanden wel een beetje laat om te gaan denk je niet?
alles alleen doen en het zo gewend zijn is niet altijd een verstandige keus
laat het maar gebeuren en trek die stoute schoenen maar eens aan..
wink
admin
admin jun 23 '09
Kan ik het alleen maar mee eens zijn, want wachten is op den duur funnest .... ben ik bang .... eek
Harbringer
Harbringer okt 12 '09
Binnenkort ga ik werkzoeken(en dus tijdelijke uitkering uitvragen) En op het moment dat werk gevonden is en ik t aantal afgewezen x heb. Heb ik het maximale bereikt wat ik onder "normale" omstandigheden kan leven.

Dit zal me misschien als ik mazzel heb een half jaar verlenging geven van me huidige situatie.

Dan heb ik bedacht ik ga

a. Zeggen tegen de huisarts of politie dat ik iemand ga vermoorden, dit soort dingen horen ze serieus te nemen. (alhoewel ik in geen miljoen jaar iemand zou vermoorden)
Maar deze methode gaat tegen me moraal in want ik zou dan liegen, iets wat ik nooit normaal doe.

b. Tas thuis maken met aantal provicies,Gratis water is wel te krijgen bij publieke wc's ofzo. pinpas leeghalen en elke dag minimaal eten kopen tot t geld op is, en dan houd t op....dan weet ik niet wat er zal gebeuren. Dan is ook alleen nog maar ruimte voor zelfreflectie en meditatie enz.

Dit is trouwens niet iets wat "op te lossen valt" of wat ik op wil lossen, dit gaat zo diep als het zin van het leven en beyond, daar kan niemand me ECHT mee helpen.. dat is een zelfontdekking. Ik leef in mn geest, niet in deze limiteerende wereld.

Ik ben gewoon niet in staat om te werken. En al helemaal niet dat duidelijk uit te leggen bij een huisarts. En ik heb ook geen behoefte aan een luisterend oor.

Wat ik wil vragen jullie dan?

Overleven. Dat is het enige. Maar dat is nietzo zeer een willen meer een moeten. En het liefst zonder lijden... dat is waarom ik mijn tijd thuis zolang mogelijk probeer te extenden.

En ik vind t ook enigzins handig om deze dingen te posten, alhoewel ik het vaak teruglees en denk dat klopt niet echt, wat ik dus bedoel met ik kan het niet uitleggen.

Ik ga weer slapen.
Maryssa
Maryssa okt 12 '09
Hallo Harbringer,

Dat is heel wat waar je over nadenkt.

Quote:
Dan heb ik bedacht ik ga

a. Zeggen tegen de huisarts of politie dat ik iemand ga vermoorden, dit soort dingen horen ze serieus te nemen. (alhoewel ik in geen miljoen jaar iemand zou vermoorden)
Maar deze methode gaat tegen me moraal in want ik zou dan liegen, iets wat ik nooit normaal doe.

Wat denk je daarmee te bereiken? Je schrijft: "Dit soort dingen horen ze serieus te nemen". Voel jij je niet serieus genomen? Heb je wel eens het hele verhaal open en eerlijk aan je huisarts verteld van wat er in je omgaat? Wat ik wil zeggen is dat je niet hoeft te liegen om hulp te krijgen. Vraag om een verwijzing naar de psycholoog / psychiater. Laat desnoods jouw berichten lezen op Merudi als je het moeilijk vindt om uit te leggen wat je voelt.

Quote:
b. Tas thuis maken met aantal provicies,Gratis water is wel te krijgen bij publieke wc's ofzo. pinpas leeghalen en elke dag minimaal eten kopen tot t geld op is, en dan houd t op....dan weet ik niet wat er zal gebeuren. Dan is ook alleen nog maar ruimte voor zelfreflectie en meditatie enz.

Denk je dat het hebben van geen bezittingen / geld je vrij zal maken en je rust zal geven? Vraag het eens aan een dakloze of iemand die met daklozen werkt die zullen je vertellen hoe het echt is. Je krijgt te maken met een dagelijkse keiharde strijd om te overleven en dan is er echt geen tijd voor zelfreflectie en meditatie.

Quote:
Dit is trouwens niet iets wat "op te lossen valt" of wat ik op wil lossen, dit gaat zo diep als het zin van het leven en beyond, daar kan niemand me ECHT mee helpen.. dat is een zelfontdekking. Ik leef in mn geest, niet in deze limiteerende wereld.

Daar komen we bij de kern. Je schrijft dat dit niet iets is wat je op wilt lossen. Waarom geef je op? Strek je hand uit voor hulp geef het een kans, sluit je niet op in jezelf. Heb je echt alle mogelijkheden geprobeerd om het op te lossen of geef je al op voordat je alle opties hebt onderzocht? Wat maakt dat je het niet wilt oplossen? Waarom denk je dat niemand je daarmee kan helpen?

Quote:
Ik ben gewoon niet in staat om te werken. En al helemaal niet dat duidelijk uit te leggen bij een huisarts. En ik heb ook geen behoefte aan een luisterend oor.

Waarom zeg je geen behoefte te hebben aan een luisterend oor? Ik denk namelijk dat je dat wel hebt omdat je hier post. Ik vind het heel goed dat je je berichten hier plaatst en op die manier je kunt uiten zodat het je misschien enigzins op lucht.

Trek aan de bel Harbringer, zoek hulp neem iemand mee die voor jou het woord kan doen. Geef het een kans, vecht er voor, onderzoek je mogelijkheden, opgeven kan altijd nog.

Heel veel sterkte!

Maryssa
admin
admin okt 12 '09
Als ik het lees, denk ik simpelweg.
Stop met zo te zijn, Harbringer, en keer eens in je innerlijk.
En ga na, wat je beroerd! Je leeft aan de buitenkant van jezelf
en komt op die manier niet tot jouw eigen kern.
Want jij bent het zélf, hoor, die jouw eigen limiteert, niet de wereld.
Wanneer je in je kern zou zitten, al is het voor enkele minuten,
dan zal je een oplossing voelen, die jouw een gelukkiger leven geeft,
de vraag is natuurlijk..
wil jij dat.. wat wil je..hoe graag wil je..tot jezelf komen!
Lena
Lena okt 12 '09
een depressie
weg(lopen voor) van de realiteit
geen hulp vragen
zelf alles willen doen
de oplossingen?
de confrontatie aan gaan harbringer...
goed kunnen zeggen wat je niet wil...maar inderdaad wat wil je wel?
of is het de ervaring die je zoekt? (overleven)?
Harbringer
Harbringer okt 12 '09
@ Maryssa Nee heb dit verhaal niet verteld, wil dat liever ook niet, daarom zeg ik dit ook als optie omdat dit gelijk alles oplost, alleen dit zal wel een laatste effort zijn omdat t tegen me moraal gaat, en met dat serieus nemen bedoel ik niets anders dan dat.

Hoe kom je daarbij, er is alle tijd voorjezelf, water kun je gewoon halen bij publieke wc, en eten voorzolang ik t geld heb.
Als dit op is zal ik wel uitgeput ergens neervallen of een kat in nood maakt rare sprongen (je weet niet wat sterker is overlevingsdrang of waardes)

Ik geef niet op met het antwoord te vinden van het universum, maar als in de zin van Mening mens is dit niet op te lossen zo bedoel ik dat(niemand heeft t antwoord), ik wil gewoon voortbestaan dat is alles wat er toe is.

Luisterend oor iedergeval niet in de vorm van fysiek praten.(daar heb ik de godganze hekel aan als dit nog niet duidelijk was ) Ik probeer te overleven, daar ging het om, het verhaal eromheen is eigenlijk achtergrondinformatie. Ik verwacht/wil niet van jullie om mijn "achtergrondinformatie te gaan oplossen" "adviseren" whatever.

Laat de focus van dit topic staan op hoe ik het best kan overleven, zonder aan de achtergrondinformatie te zitten.

@lena
weglopen? of er juist naar toe rennen? winkAls jij denkt dat "dit" het is dan is dat jou vrijrecht ik denk otherwise.
Ik heb geen wensen ander dan, te "overleven" of zo'n pilletje waarmee je binnen 5 seconden dood bent, maar aangezien ik niet keen ben on the idea van "sterven"(de pijn dus) Maar ik wil wel eigenlijk dood.
admin
admin okt 12 '09
ok, fijne dag nog, Harbringer.
groetjes aan de kat! smile
Lena
Lena okt 12 '09
hoe je het best kunt overleven?om verder te kunnen bestaan..
google en kijk wat je nodig hebt...

maar je vergist je harbringer mensen kunnen wel je helpen om een antwoord te vinden...
Harbringer
Harbringer okt 12 '09
Misschien wil ik het antwoord zelf vinden ik wil geen hulp tot betrekking van mn "achtergrondinformatie" Het is mijn vraag en antwoord.
Lena
Lena okt 12 '09
dat is jou keus...zelf doen...
maar je spreekt jezelf nog wel eens tegen vandaar... wink
Lena
Lena okt 12 '09
en succes met het vinden van een antwoord op jou vraag...
Helma
Helma okt 12 '09
Harbringer,

je neemt anderen niet serieus, maar je neemt jezelf al helemáál niet serieus, dus wat moeten wij er dan nog mee?

De toestand in de wereld was er altijd al, maar omdat het nu overal te zien en te lezen is, lijkt het veel erger. Jij hebt genoeg aan jezelf, dus laat dat maar even los...

Succes met raad vragen!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki