Loading...
nl

3de oog? raar...?

miyase
miyase jun 16 '09
Hoi, ik ben Miyase en ik ben 13 jaar.

Ik heb weer eens iets raars meegemaakt.. Ik weet niet of het goed is. Ik wil nu toch even zeggen dat ik het zekerweten meen.

Ik lag op mijn bed en ik verveelde me. Ik dacht aan mijn 3de oog. Ik kan mijn energie meestal een richting geven, dus probeerde ik energie naar mijn hand te richten. Het lukte. Later naar mijn vingertoppen, en uiteindlijk naar mijn vingertoppen van mijn wijsvinger en middelvinger.

Ik wrijfde langzaam met mijn twee vingers in het midden van mijn voorhoofd, zo langzaam en rustig dat ik er een nare gevoel van kreeg. Alsof ik iets doorgaf.. Dan ging ik mijn 2 vingers bijmekaar doen zegmaar. Net alsof ik iets nam.

Ik dacht toen aan zwart, pikzwart, aan slechte dingen, slechte energien, zo'n zwarte lijn, en ik trok langzaam met mijn twee vingers steeds weg van mijn voorhoofd. Het voelde net alsof ik iets uittrok, ik voelde iets als wind, en het voelde echt alsof ik iets vasthield. Mijn voorhoofd voelde raar. Ik wensde zelf hetgene in mijn hand te laten verdwijnen naar plekken die het verdienen.

Ik weet absoluut niet wat ik deed, ik volgde alleen mijn gevoelens. Het was alsof "iets" in mezelf, die het mij liet doen. Die in ieder geval vertelde hoe iets moest
Ik wil nu ook even melden dat ik niet veel weet over een derde oog.

Nu voel ik een leegte, net in het midden van mijn voorhoofd! zo raar! Het doet licht pijn. Het voelt net of iemand zijn vinger in mijn voorhoofd heeft gestopt.
Maar dan echt midden op mijn voorhoofd, de rest voelt normaal. En het voelt er ook koud.. Kortom, het voelt net een leegte..

Wat heb ik in godsnaam gedaan? Wat kan dit zijn? Is het iets ergs? Of goeds? Je zal me echt blij maken als je wist wat dit was, want ik begin het eng te vinden..
Delen:
Richie Richard
Richie Richard jun 16 '09
Men noemt dit volgens mij geen derde oog...
Ik zal eventjes les geven hoor:

Wij mensen hebben 2 ogen, hierdoor hebben wij 2 stand punten om te kijken. Dit geeft een 3d beeld (3 dimensionaal, of ook wel eens de 3e dimensie genoemd.) Dit geeft ons de X, Y, en Z as. X=breedte Y is hoogte en Z is diepte. Ik meen dat deze assen ook een speciale naam hadden, met een betekenis. Echter ben ik dit vergeten.

Sluit nu 1 oog. Je kijkt nu de wereld met 1 oog. En je beschikt nu over 2 assen de X en de Y as. Je hebt dus 2 assen, dit geeft dus een 2d beeld. (2 dimensionaal, of de 2e dimensie) Dit is dus een plat beeld. Zoals een platte grond, een foto, een scherm. Etc.
de eerste dimensie (1D), beschikt niemand hier op aard. Al werd dit vroeger wel gebruikt met de eerste spelletjes e.d.. De eerste dimensie kan uit 2 mogelijkheden bestaan, de X as of de Y as.
Dit is maar 1 lijn. Meer niet.
dan heb je de zero dimensie (0D) Dit bevat geen enkele as. Dit is denk ik, wat blinden 'zien'. Hier kan je dus niets zien. Er valt niets te zien.

Saai niet waar? Nu gaan we naar de Derde oog. Wat mensen beweerd, dat wij vroeger, de 1e soorten mens over een derde oog beschikten. Maar dat dit afgenomen is door een bepaalde god, omdat wij er misbruik van maakte. Al het bewijs schijnt dus vernietigt te zijn, door de god van vernietiging en wederopbouw.
Nu de derde oog. Je ziet de wereld dan van 3 punten. Waardoor je een 4e as er bij krijgt. Dit maakt de 4e dimensie (4D). De 4e als is de W as. Die gaat overal door heen, kris kras, heen en terug. Nu is dat interessant, en daardoor heeft het als bij naam gekregen de 'Tijdloze as' of de 'Ruimteloze as'. Met de derde oog, zou je de mogelijkheid moeten beschikken, om in het verleden te kijken, of in de toekomst. En misschien zelfs mogelijk moeten zijn om te kunnen reizen in tijd, dat laatste is iets wat dan in theorie mogelijk zou moeten zijn.

Nu, vraag niet hoe ik dit allemaal weet.. Want dat weet ik zelf niet eens. Ik heb er nooit les overgehad.. Nergens gelezen.. Hmm, raar eigenlijk dat ik het weet..

Maar wat jij deed, kan ik niet echt verklaren. Ik denk dat het voor jou, en misschien anderen, een manier is om je zelf te zuiveren. Om je in balans te krijgen.


En even buiten het onderwerp: YEA! een 13 jarige! ik ben niet meer de jongste! (Ik ben 16 namelijk :P)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 16 '09
Hoi Denzil,

Wat myase hier noemt is wel haar derde oog hoor. Het derde oog is namelijk de chakra die tussen je twee ogen op je voorhoofd in het midden zit. Deze chakra wordt ook wel de voorhoofd-chakra genoemd. Als er gesproken wordt over het derde oog, dan wordt daarmee dus deze chakra genoemd.

Vanuit de spirituele leer, is deze chakra ook verantwoordelijk voor de spirituele inzichten. Wanneer iemand zich dus wilt afsluiten voor deze inzichten, wordt dan vaak ook dit 3e oog gesloten.

Om dan nu even terug te komen op je vraag:
Quote:
Nu voel ik een leegte, net in het midden van mijn voorhoofd! zo raar! Het doet licht pijn. Het voelt net of iemand zijn vinger in mijn voorhoofd heeft gestopt.
Maar dan echt midden op mijn voorhoofd, de rest voelt normaal. En het voelt er ook koud.. Kortom, het voelt net een leegte..

Wat heb ik in godsnaam gedaan? Wat kan dit zijn? Is het iets ergs? Of goeds? Je zal me echt blij maken als je wist wat dit was, want ik begin het eng te vinden..

Wat je hier hebt gedaan is het daadwerkelijk sluiten van je derde oog. De leegte en de kou, betekenen dat je chakra geen energiestroming meer heeft. Eigenlijk heb je een manier gevonden om deze chakra heel bewust te sluiten. Daarmee ben je dus wel je spirituele inzichten even kwijt, maar heb je er ook geen last van, wanneer het niet uitkomt.

Om hem te openen, doe dan weer hetzelfde maar denk dan aan wit licht en energie die je door je 3e oog laat stromen. Stel je ook echt in gedachten een oog voor, dat je weer open doet. Dan voelt alles weer zoals je het kent.

Niets om bang van te worden dus!
Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
dan had ze moeten zeggen dat het over de chakra gaat xD. Ik mijn best doen om het zo goed mogelijk uit te leggen tongue.
Natalie1986
Natalie1986 jun 17 '09
Ze zei ook dr derde oog daar wordt altijd de chakra mee bedoeld.

Ik denk dat Nims gelijk heeft dat je je derde oog afgesloten hebt. Op zekere momenten is het prettig maar soms ook niet. Wanneer jij wilt kan je ook altijd weer je chakra openen.
admin
admin jun 17 '09
Ik denk dat elk lid hier wel begrijpt dat het Derde Oog genoemd wordt als je VoorhoofdChakra. Dat is een algemeen bekend begrip, Denzil.

En Miyase, ik kan me alleen maar dit keer aansluiten bij NiMs, dat was mijn gevoel gisteren toen ik je verhaal las.
Visualiseer inderdaad de witte energie en op deze manier kan je daadwerkelijk je Derde Oog openen en sluiten, naar gelang je wel of geen energieën wil toelaten via dit Chakra.
Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
Niet zo zeer larapinta. De derde oog waar ik het over had, heeft ook alles met paranormaal te maken. Zieners beschikken vaak over een derde oog.

Ik citeer even een stukje van mij zelf:
Quote:

Dit maakt de 4e dimensie (4D). De 4e als is de W as. Die gaat overal door heen, kris kras, heen en terug. Nu is dat interessant, en daardoor heeft het als bij naam gekregen de 'Tijdloze as' of de 'Ruimteloze as'. Met de derde oog, zou je de mogelijkheid moeten beschikken, om in het verleden te kijken, of in de toekomst
miyase
miyase jun 17 '09
Oh god, wat ik weer allemaal heb gedaan -.-'

Ik heb het weer geprobeerd, en heb dit keer aan goeie, witte dingen gedacht, maar nu is er nog steeds zo'n naar gevoel..
Ten eerste, het is koud, en ten tweede heel erg gevoelig. Als ik er een beetje met mijn nagel op duw, doet heel raar pijn, en gaat het moeilijk weg. Het doet niet bepaald 'pijn' maar het is gewoon... raar.

Ik vind dit absoluut niet normaal O.o"
admin
admin jun 17 '09
Ik had het gisteren ook. en ook m'n zevende chakra,
las je het topic dat ik gemaakt had?
Wat ik gedaan heb, ik heb al het nare gevoel dat ik had in mijn derde oog, laten doorstromen en via mijn voeten diep naar de aarde gebracht.
dat doe ik nu steeds, nog.
Wat ik ook doe is een constante figuurlijke filter plaatsen voor je derde oog.
en je aandacht ervan afhouden, en je meer naar de hartchakra begeven.
En via reiki heb ik ook al wat kunnen doen.
Wat er eigenlijk aan de gang is, is dat je net als ik, en vele anderen, gevoeliger bent voor de subtiele evolutie die er is, in het leven op spiritueel terein.
ik wed dat jij ook, zoals ik elke vorm van verandering op gelijk welk gebied kunt "voelen" die zich in en rondom jou afspeelt
jouw sensitiviteit is gevoelig voor je eigen transformatie, en zal doorwerken tot je "klaar " bent.
Zo zie ik en verklaar ik het.
dromer
dromer jun 17 '09

Ik kan me voorstellen dat je hier van bent geschrokken maar je hoeft niet bang te zijn!
Je was bezig met energie, dat had je zelf al in de gaten. Ik denk dat het een les voor je is.
Je mag proberen je angsten los te laten en wat meer vertrouwen te hebben in je eigen kunnen. Jij bent de baas en heb vertrouwen in jezelf. Probeer wat sterker hier tegenover te staan, dat is de bedoeling!

Wees vooral niet bang, er is niets om bang voor te zijn tenzij jij erin gelooft. Weet dat je altijd hulp kunt vragen als je dit fijn vind kun je de engelen vragen je te helpen.

Wel denk ik dat je derde oog nu even uit balans is...
als het niet vanzelf overgaat zeg dan eens het volgende:
Ik geef nu opdracht aan mijn hoger zelf om mijn derde oog voor 100% terug in balans te brengen, en dat is nu gebeurd en zo is het!

Klinkt misschien een beetje vaag maar kwaad kan het zeker niet. Het is transformeren wat ik heb geleerd. Werkt bij mij altijd heel goed!
En laat het daarna los, wees er niet te geforceerd mee bezig wink

Sterkte!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '09
Hoi,

Probeer eens deze meditatie: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/61140/Audio_MP3_engelen_en_chakra_me.html#Post61140

Hiermee krijg je al je chakra's weer in balans (en dus ook je derde oog).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki