Mooi topic dit was ik nog niet eerder tegengekomen eerlijk gezegd. Tja zoek en gij zult vinden hehe.
Momenteel ben ik het volgende aan het lezen:
Think and Grow Rich. Toegestuurd gekregen van een vriend uit de USA die vond dat dit boek NU voor mij geschikt is.
Zal de vertaling neerzetten hoor
Think and Grow Rich - Author: Napoleon Hill
Herschreven en uitgebreidt door: Dr. Arthur R. Pell
~ Een ander man wie een voorbeeld is als "meester in geloof" is Steven Spielberg de grootste film director. Hij droomde om film director te worden vanaf kind zijn. Hij is begonnen met amateur films te maken met een eenvoudige camera toen hij nog een kind was en zijn droom is nooit verdwenen. Hoe Spielberg ingebroken heef in de Universal Studio's is een legende. Hij nam de tour door de studio's en onderweg glipte hij van de tram die de mensen rondrijd. Hij verborg zich tussen 2 "soundstages" en aan het einde van de dag toen hij weg ging sprak hij met de beveiling en groete hen.
Drie maanden lang ging hij elke dag naar de studio, zwaaide naar de beveiliging en zij zwaaiden terug. Hij droeg altijd een pak en droeg een aktetas zodat de beveiliging dacht dat hij een van de vele studenten was die bij de Studio's werken. Hij sprak en werd vrienden met editors, schrijvers en directors. Hij vond zelfs een leeg kantoor, nam er bezit van en liet zijn naam registreren in de telefoongids van het gebouw.
Hij werkte er hard aan om Sid Sheinberg, toen hoofd productie van televisie, te leren kennen. Hij liet hem zijn College film project zien waarvan Sheinberg zo onder de indruk was dat hij hem een contract gaf met de Studio's
Zijn eerste film, The Sugarland Express kreeg kritieken maar won de best "screenplay award" bij het filmfestival in Cannes in 1974.
Zijn grote doorbraak kwam een jaar later toen hij het boek Jaws ontdekte. De studio had inmiddels al besloten om te film te maken en had ook al een zeer goed aangeschreven director aangenomen. Spielberg wilde perse deze film maken en hield vol. Hij mocht de film maken.
Het was niet makkelijk. Technische en budget problemen maar toen de film uitkwam in 1975 was het een enorm succes"
Dit boek gaat erover hoe je succesvol kunt zijn. Vasthouden aan wat je wilt bereiken.
Interessant dat is een ding wat zeker is