Loading...
nl

medicatie

admin
admin jun 14 '09
Origineel bericht van: Karin
Larapinta, als jouw zoon het goed doet met medicijnen hoef jij daar echt geen schaam gezichtje achter te zetten!
Ook mijn zoon gebruikt medicijnen, hij heeft zelf meebeslist en doet het prima.
Heel vervelend die mensen die maar roepen dat we onze kinderen volstoppen met troep, er zijn echt ouders die het wel goed doen en verantwoord met medicijngebruik kunnen omgaan!


Ja, dat klopt Karin hoor, maar soms hoop je dat het zonder kan. Maar dat lukt gewoon niet. Ik vroeg hem net wat en hij reageerde meteen over de top. Dan merk ik dus meteen dat hij zijn medicatie nog niet heeft gehad. Hij herstelt zich tegenwoordig wel als je hem erop aanspreekt, maar met medicatie voelt hij zich ook prettiger en is hij prettiger in omgaan in het algemeen.

Even het berichtje gekopieerd naar het kidsforum trouwens....
Delen:
admin
admin jun 14 '09
Natuurlijk hoop je dat, er gaat toch chemische rommel in zo'n jong groeiend lijf. Tony slikt in de weekeinden niets en ook niet in vakanties, het is voor hem echt puur voor de concentratie op school. Zijn schoolprestaties zijn met sprongen omhoog gegaan sinds hij ritalin gebruikt.
In zijn gedrag merk ik weinig verschil, wel als we dingen bespreken, dan zie ik gelijk of hij kan luisteren of met zijn gedachten ergens anders is.
admin
admin jun 14 '09
Hielke heeft natuurlijk Tourette, en voor de tics gebruikt hij medicijnen waar hij ook in het weekend/vakantie niet zonder kan. En de andere medicatie helpt hem om zijn hoofd op orde te houden en niet te laten ontaarden in chaos. Ik hoor vaker dat medicijnen niet gegeven worden in vrije tijd maar dat is dus bij Hielke ook geen optie. frown
admin
admin jun 14 '09
Wellicht gaat dat beter als hij ouder wordt? En dan bedoel ik de chaos, niet de tics.
Tony krijgt niets tegen de tics maar die zijn dan ook niet zo erg dat het hem hindert, hij heeft er zelf in ieder geval niet zo heel veel last van dat hij medicatie zou willen.
admin
admin jun 14 '09
Nee, ik denk niet de tics, want Hielke heeft erg veel last van tics als hij geen medicatie krijgt.
En inderdaad hij heeft er last van, want we kijken niet naar onszelf.

En de chaos in zijn hoofd, misschien lukt het hem ooit zonder medicatie, maar daar gaan we vooralsnog niet vanuit. Eerst de onderzoeken maar even afwachten die nu gestart zijn ivm eventueel PDD/nos ipv ADHD.
admin
admin jun 14 '09
Wat krijgt Hielke nu voor de chaos dan?
Hebben ze hem alleen op ADHD getest? Dan heb ik wellicht de mazzel dat ze bij mijn zoons (alle drie) alles hebben uitgezocht tegelijkertijd.
Niet de drie jongens tegelijk, ha ha, maar de onderzoeken dan.
Wist je ook dat als je kindje inderdaad gediagnostiseerd is met een autismespectrumstoornis je dan extra kinderbijslag kunt aanvragen? Dat heet een TOG (vraag me niet wat dat betekent) Scheelt toch, je moet immers elke keer op en neer crossen voor onderzoeken/ therapiën, eventuele hulpmiddelen aanschaffen.
admin
admin jun 14 '09
Hielke slikt clonidine voor de tics en dexamfetamine voor de chaos in zijn hoofd.
Hielke heeft min of meer een etiketje opgeplakt gekregen naast de Tourette. En daar zijn we nu druk mee doende om te kijken of dat wel juist is gegaan. Ik hou je op de hoogte!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki