Loading...
nl

Licht vs Duisternis

admin
admin mei 30 '09
Iedereen heeft het licht in zich branden, of die er nou wat mee doet of niet.
Het bestaat niet dat er mensen zijn zonder dat lichtje, maar dat is mijn mening.
Delen:
gast
gast mei 30 '09
Zelfs met dat innerlijk lichtje kun je in duisternis leven Karin. Hoe kunnen we het innerlijk licht versterken is meer van toepassing misschien. Dan kunnen we van binnenuit naar de buitenwereld toe stralen.
admin
admin mei 30 '09
Het licht komt van overal.
En heeft geen duisternis nodig om te stralen.
Licht is licht vanuit datgene wat het is, LICHT.
gast
gast mei 30 '09
De nacht is niet duister omdat het licht uit gaat maar omdat we op de schaduwkant van de aarde verblijven. De zon kent geen duisternis maar zorgt wel voor schaduwen.
admin
admin mei 30 '09
De zon zorgt niet voor schaduwen.
gast
gast mei 30 '09
Oh nee, als die er niet was was er ook geen duisternis op aarde, of wel soms. Je kunt het wel blijven ontkennen, maar je komt het echt wel een keer tegen.

Het is ook meer net hoe je het ervaart/interpreteerd wat je als schaduw of duisternis beschouwd. Ons denken is de innerlijke duisternis, dus moet er wel een lichtje zijn van binnen anders konden we het niet als zodanig ervaren.
Eenheid is nu eenmaal een polariteit.
Islandlady
Islandlady mei 30 '09
Origineel bericht van: gast
De nacht is niet duister omdat het licht uit gaat maar omdat we op de schaduwkant van de aarde verblijven. De zon kent geen duisternis maar zorgt wel voor schaduwen.


Een heel waar woord en mooi gezegd.
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
De zon zorgt niet voor schaduwen.


Deze uitspraak is prachtig.
Als de aarde (of de mens) transparant is, dan zijn er ook geen schaduwen. Dan zit alles in het Licht.
admin
admin mei 30 '09
Als de zon niet schijnt is er ook geen schaduw of ben ik nu koekeloere.. crazy


Ik zeg het misschien niet duidelijk maar dat bedoel ik ook Gast.
Ik wilde alleen maar zeggen dat er NIEMAND zonder licht is smile
gast
gast mei 30 '09
Haha, ja Karin, als de zon niet schijnt is er ook geen schaduw, maar ook geen licht. Als er wolken zijn is er ook minder schaduw, want hoe feller de zon hoe harder de schaduw.

Hans transparante dingen hebben wel degelijk schaduw. Alleen als het geen materie in zich heeft heeft het geen schaduw.
De zon is het enige wat wij kunnen zien (wat niet manmade is) dat geen schaduw heeft omdat het zelf de lichtbron is.
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: gast

Het is ook meer net hoe je het ervaart/interpreteerd wat je als schaduw of duisternis beschouwd.


ah ja je voelt het hé? dat er verschillende interpretatie's zijn rond het woord.

Quote:

Ons denken is de innerlijke duisternis


Dit is niet mijn denken, hoor.

Quote:

Eenheid is nu eenmaal een polariteit.


Syl, zou je dat willen uitleggen, wat dat zinnetje voor jou betekent?
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: Bellefleur
De zon zorgt niet voor schaduwen.


Deze uitspraak is prachtig.
Als de aarde (of de mens) transparant is, dan zijn er ook geen schaduwen. Dan zit alles in het Licht.



wink
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: gast
Hans transparante dingen hebben wel degelijk schaduw. Alleen als het geen materie in zich heeft heeft het geen schaduw.

De zon schijnt vandaag door de ramen.
Ik zoek de schaduw van het vensterglas....
admin
admin mei 30 '09
kijk, ik zie al direct een eigenschap van Glas.
admin
admin mei 30 '09
Ik ben even naar buiten gelopen en heb een glas op de stenen gezet, ik zie wel degelijk een schaduw......
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Karin
Ik ben even naar buiten gelopen en heb een glas op de stenen gezet, ik zie wel degelijk een schaduw......
Maar het licht is niet tegengehouden of geblokkeerd. Wel gebroken/weerkaatst in een andere richting.
admin
admin mei 30 '09
Schaduw is schaduw welke kant die ook opgaat, ik zie de vorm van het glas op de stenen. Het licht gaat er zeker doorheen, dat moet het is immers glas. Maar de schaduw is er toch echt.
admin
admin mei 30 '09
Ja ben zeer eigenwijs Hans...
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Karin
Ja ben zeer eigenwijs Hans...
We kunnen elkaar de hand schudden. smile

De schaduw die je ziet is niet zo donder als de schaduw van een muur. Als je in een donkere kamer gaat zitten met een opening waarin precies dat glas in past en de zon straalt daar precies licht op, dan zal je zien dat de kamer heel erg verlicht wordt.
admin
admin mei 30 '09
ja dat is waar wink
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki