Loading...
nl

Scannen van personen

admin
admin jun 10 '09
Ga zitten op een goede stoel waarbij je alle spieren kunt ontspannen.
Zorg voor een rustige omgeving waar je niet gestoord word en waar geen lawaai is of felle lichten
Adem enkele keren goed in en probeer je gedachten af te remmen en te stoppen.
Voel hoe je zit en hoe je bent. Elke onrust is een teken dat je er nog niet klaar voor bent.

Maak in gedachten dan verbinding met de persoon die je wilt scannen.
Mijn aanpak: ik neem het brugsymbool van reiki 2, en noem driemaal de bijbehorende mantra en dan driemaal de naam van de persoon.

Dan sluit je je ogen en die hou je dicht.

Dan maak je verbinding via je handen: je houdt je handen voor je, alsof je een kleine strandbal vasthoudt. Binnen je handen ontstaat een energieveld. Als je even wacht, dan voel je dat langzaamaan het hoofd van die persoon zichtbaar wordt. De persoon in kwestie ligt dan op een behandeltafel voor je, enigszins diagonaal. Voor je met de benen van je af. Ik zit dan in gedachten rechts bovenaan de behandeltafel.
Het contact met het hoofd kan soms even duren, bij mij echter zelden langer dan drie seconden. Dan wordt het hoofd zichtbaar. Niet de buitenkant, maar alsof je met röntgenstralen kunt kijken,.
Met gesloten ogen kijk je dan rond in het hoofd van die persoon. Je ziet vlekken, draden, kleuren. Hoe minder er te zien is, hoe ‘beter’ het is.

Bij een engelmens vallen enkele dingen op:
Op de eerste plaats de afmetingen van het hoofd. Klinkt raar, maar een engelmens heeft een enorm groot hoofd, je handen gaan als vanzelf naar buiten toe, alsof de strandbal ineens veel groter is. Voor mij altijd de eerste indicatie voor een engelmens. De meeste mensen hebben een hoofd van normale afmetingen.

Om verder te gaan maak je een beweging met de handen alsof de persoon op een lopende band ligt en ga je door tot bij de hartstreek. Daar visualiseer je de borstkas alsof je in een grot staat. De achterwand van de grot is het middenrif. De bodem waar je staat is de rug, het plafond wordt gevormd door het borstbeen. Kijk met gesloten ogen rustig rond in deze ruime en zoek naar kleuren en vormen.
Bij een engelmens zit op de plaats van het hart (dus zwevend in de grot) een voorwerp. Met verschillende groottes, vormen en kleuren. Eventueel roteert het object, let daar dus op door even langer te kijken. .
Delen:
admin
admin jun 10 '09
Het zoeken naar engelvleugels

Visualiseer de persoon alsof deze 3 meter voor je staat en als een grote lege ruimte is. Vul de persoon met een gouden vloeistof, alsof je een fles vult. Je ziet voor je hoe het lichaam wordt gevuld, eerst de voeten, de onderbenen, knieën, dan 1e chakra, 2e chakra enzo verder, tot het hoofd is gevuld. Let dan even op de situatie bij de schouders. Je ziet dan bij een engelmens hoe daar iets uitsteekt. Soms korte stompjes, soms volwaardige vleugels die bijna tot op de grond reiken, soms gespierde vleugels, soms hele smalle en elegante.
admin
admin jun 10 '09
Extra vormen van scannen:
Naast scannen op deze manier kan je ook op andere manieren ‘kijken’ en energie geven.
Zo kan je scannen op de menselijke engel en de engel in de mens. Dan zoek je het witte energielichaam op, en kijk je naar de subtiele vormen en bewegingen erin. Dan wordt een roze en een groene gestalte zichtbaar, die verbonden zijn met het witte energielichaam. Tussen die twee gestalten is blauw licht te zien. De gestaltes kunnen anders ‘staan’ dan het witte energielichaam, maar ook onderling.
admin
admin jun 10 '09
Andere scan betreft de ziel. Hier ga je een niveau lager dan het energielichaam en kom je een vrij ruwe vorm tegen, die eruitziet als een gel-massa. Belangrijk is om de kleur te zien. Een blauwe kleur wijst op het element water, een oranjerode kleur op het element vuur. Naarmate de vorm groter is en beter met de afmetingen van het lichaam overeenkomt is de persoon beter ‘in zijn element’. Er kunnen gaten voorkomen in de kleur, zwarte stukken. Daar is het element dan nog niet doorgedrongen.
admin
admin jun 10 '09
Het geven van energie is eenvoudiger. Houdt handen als een strandbal en visualiseer hoe de persoon langzaam tussen je handen doorschuift. Je voelt waar er uit je handen meer energie wordt getrokken en waar minder energie nodig is. Je kunt de handen ook plaatsen bij de chakra’s en zo deze chakra’s onderling balanceren.
Emuca
Emuca jun 10 '09
Oeeh... misschien leuk om eens te proberen. smile

Oh, en voor de andere elementen:

Lucht -> geel
Aarde -> groen

Soms is het donkerder dan de andere keer, wat dat betekend weet ik nog niet. Sommige zielen zijn lichter van kleur dan de andere.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
"ik neem het brugsymbool van reiki 2,"

Wat is dit precies? Ik ken het namelijk niet.
Islandlady
Islandlady jun 11 '09
Hans lieve schat heel bijzonder wat je hier omschrijft om te scannen. Enige wat ik tot nu toch nog kan doen is energie geven maar alleen als ik zelf goed geaard ben. Wat je hier omschrijft is dat ik als engelmens ook zou kunnen? Kennelijk ben ik er nog niet of nog niet aan toe... help me ik wil zo graag.
admin
admin jun 11 '09
Om symbolen te gebruiken van Reiki moeten die in je geactiveert zijn, via inwijdingen.
Ik denk dat Hans het over de Hon Sha Se Shon Nen heeft,
Het teken dat afstand, tijd en plaats overbrugt.
Maar voor diegene die geen Reiki heeft, lukt het door een engel te vragen die dit voor jou doet!! (slim zijn wink)
admin
admin jun 11 '09
Inderdaad, HZSSN symbool van reiki 2. Het is wel terug te vinden in boeken en ook op Internet. Om het te kunnen gebruiken is inwijding in reiki 2 nodig. Maar zoals Bellefleur al zegt, er zijn meer manieren om afstanden en tijd te overbruggen.
admin
admin jun 11 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Hans lieve schat heel bijzonder wat je hier omschrijft om te scannen. Enige wat ik tot nu toch nog kan doen is energie geven maar alleen als ik zelf goed geaard ben. Wat je hier omschrijft is dat ik als engelmens ook zou kunnen? Kennelijk ben ik er nog niet of nog niet aan toe... help me ik wil zo graag.
Aarding is essentieel. Dat voorkomt ook dat je in plaats van scannen gaat zitten fantaseren. Ik denk dat een engelmens, maar ook mens, dit kan. Intuitie is een vorm waarbij dit soort zaken vanzelf kenbaar wordt gemaakt. Dan is het nog maar een stapje ...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Je hebt het ook over een stoel en een behandeltafel. Dat je echt op die stoel zit, snap ik, maar is die behandeltafel ook echt? Want die heb ik namelijk niet.
admin
admin jun 11 '09
De behandeltafel zoals hierboven beschreven is virtueel. Alleen de stoel waarop je zit is echt. De rest is visualisatie. Maar ik heb wel een behandeltafel in huis.
Cialara
Cialara jun 11 '09
Mooie uitleg Hans! Heel interessant vind ik dit! aangezien we in een ander topic al hebben gehad over de engelmens en het wel of niet hebben van een ziel; dat kun jij dus "zien" begrijp ik?
admin
admin jun 11 '09
Ja, ik heb nu in korte tijd veel bijgeleerd. En kan nu op verschillende manieren scannen. Het moeilijkste is om uit te leggen hoe ik van de ene manier overstap op een andere manier, ik kan dat eigenlijk niet verwoorden. Maar een ziel is inderdaad zichtbaar. Ziet er wat raar uit.
Cialara
Cialara jun 11 '09
Maar dan kun jij dus ook bij de "engelmensen" kijken of zij nou wel of geen ziel hebben? Zijn we gelijk uit dat dilemma wink

Niet dat het mij verder iets uit maakt, maar ik wordt af en toe een beetje kriegel van die discussie! En ik heb zo'n vermoeden dat het ook nog eens per engelmens verschillend is!
admin
admin jun 11 '09
Wel, ik zie dus bij iedereen wel deglijk een ziel. En ik beschrijf wat ik zie. Het kunnen zien van de ziel is wel heel recent, pas enkele weken.
Emuca
Emuca jun 11 '09
smile

En dat doe je hartstikke goed hoor.

Ik heb het nog niet geprobeerd.. ik kan nog enkel de zielen zien, maar dat kon ik al. wink
Lena
Lena jun 11 '09
kun je mij ook zien? wink
Emuca
Emuca jun 11 '09
Als ik me beter zou voelen wel... nu 'zie' ik niemand... te afgeleid...
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki