Loading...
nl

houden-van

Helma
Helma jun 5 '09
Liefhebben, een partner hebben, delen, geven, ontvangen...
Kinderen om je heen, open staan, wensen hebben...

De laatste tijd heb ik veel nagedacht over al deze dingen. Mijn leven zit vol. Vol zat.
Sommigen van jullie weten van mijn achtergrond. Voor nu wens ik dat de rust en het simpel genieten van kleine dingen voor altijd mijn deel mag zijn. Ik had de deur dichtgesmeten voor mijn gevoelens, en mijn dromen. En nu ik dit zo schrijf heb ik het idee dat er één van de vele hangsloten is verwijderd de afgelopen weken. Ik blijf er niet minder mezelf door, en wordt er geen moment onrustig van.

Waarom ik dit schrijf? Snap ik zelf eigenlijk ook niet zo goed. Ik vind het wel best allemaal. Door de gebeurtenissen van de achterliggende periode weet ik wel dat ik mezelf gevonden heb, en het kon wel tientallen jaren geleden zijn dat ik nog wist wie ik was. Die akelige onrust, die eeuwige zoektocht, het hoeft niet meer. Ik ben tevreden.

Als ik verhalen lees, of mensen spreek, die in hun relatie niets dan problemen ondervinden op hun pad, dan denk ik telkens weer: ha! Daar heb ik mooi geen last van.

Wie zei dat toch? Een huwelijk is er om problemen op te lossen die je in je eentje niet hebt.

laughwhistle
Delen:
admin
admin jun 5 '09
Een mooie conclusie Helma .. ik ben blij voor je dat die periode achter de rug is en je weer open staat voor ook andere dingen waar je je een tijd niet mee bezig hebt gehouden .. geniet verder van de de tijd die komen gaat smile

Enne deze uitspraak:
Een huwelijk is er om problemen op te lossen die je in je eentje niet hebt....
Die is sterk wink

knuffel, Bart
Helma
Helma jun 5 '09
Thanx Bart!
Maryssa
Maryssa jun 5 '09
Wat je schrijft laat zien dat je jezelf hebt teruggevonden en tevreden bent met hoe je nu leeft. Dat is heerlijk je hebt een stevige basis, je bent jezelf en je geniet van alles om je heen. Je denkt dat daar geen man in past. En je sluit je deur. Dat kun je besluiten, maar liefde is eigenwijs en vindt zijn weg wel. Op de meest onverwachte manieren, op de juiste plaats, de juiste tijd en met de juiste persoon. En dan blijkt dat er plaats is voor 2 (oeps 4 inclusief jouw dochters) Ik wens je liefde voor jezelf alles om je heen en someday....voor de geliefde die bij je past.
Helma
Helma jun 5 '09
..........................
Lieve Maryssa, inderdaad, ik denk dat er geen man in past en hou mijn deur gesloten. En mocht de liefde eigenwijs zijn, dan is daar nog altijd mijn gezond verstand... laugh
Maar, wel heel lief van je. Voor een heleboel mensen werkt het blijkbaar, tot in lengte van dagen. Voor nu werkt het voor mij op deze manier. Ik zou niet weten hoe daar nog iets bij passen zal. Ik heb mijn ogen ook niet in mijn zak, maar alles wat ik zie bevalt me absoluut niet. cool
admin
admin jun 5 '09
Origineel bericht van: Helma
Ik ben tevreden.

Prima Helma! Dat is geweldig! De basis, dat ben je zelf!

Origineel bericht van: Helma
Wie zei dat toch? Een huwelijk is er om problemen op te lossen die je in je eentje niet hebt.

Om in te lijsten!
Fatna
Fatna jun 5 '09
Origineel bericht van: Bart

Een huwelijk is er om problemen op te lossen die je in je eentje niet hebt....
Die is sterk wink



hahha inderdaad
admin
admin jun 5 '09
ik zie het ook anders,


Een huwelijk lost samen de problemen op, die je in je eentje helemaal alleen hebt te doen.
admin
admin jun 5 '09
Geweldig Helma! Wat ben jij gegroeid zeg!
En nu ook nog je eigen site, way to go sister!

Mij bevalt het ook prima met de kids alleen, oké mijn ex woont nog in maar die zal binnenkort toch ook wel zijn stekkie vinden.

Moet een superman zijn die er bij mij nog binnenkomt, maar schat de kans superklein.
Goeie uitdrukking die van het huwelijk, lol
Helma
Helma jun 6 '09
Dat ben ik met je eens, Bellefleur. Soms is het best lastig om in je uppie knopen door te hakken. En als je samen bent kun je die dingen overleggen, en de ander kan je dan soms net op de andere kant van het verhaal wijzen, wat je in je eentje soms niet scherp ziet. Neem nou het voorval bij de dierenarts: het weegt dan wel zwaar dat ik uiteindelijk de beslissing moet nemen om een keus te maken die voorgelegd word, want twee van de drie gezinsleden hadden zich verzoend met het spuitje dat de kat zou krijgen. Als je dan in de ogen van één van je kinderen kijkt, en je leest daarin de hoop, dan smelt je en sta je volledig in dubio. Een rationeler iemand zou dan mee kunnen helpen de zware beslissing dragelijker te maken, welke het dan ook wordt: de beslissing weegt soms zo zwaar. Net als met de beugel voor de jongste. Er wordt nog maar tot 700 euro op jaarbasis vergoed door het ZF, de gemeente springt niet langer bij, en wat kies je dan? Toch heeft de oudste een mooi gebit en ze is me er dankbaar voor. Dan kan ik het de jongste toch niet ontnemen?
Wikken en wegen, keuzes maken, dat is het lastigst.

Maar toch, uiteindelijk valt het vaak zo mee. Ik zeg nog steeds regelmatig: men lijdt het meest, door het lijden dat men vreest, en nimmer op komt dagen.

En de leuke kanten zijn zo leuk! De hele dag in je ochtendjas lopen, een puinhoop in huis, strand, zwemmen, luieren, kiezen wat ík wil: bloemetjesbehang of niet, geld uitgeven of niet, slapen of lezen, huilen of lachen: ik mag het allemaal zelf weten!

Heerlijk is dat.
Helma
Helma jun 6 '09
Nee, supermannen zitten nog steeds niet in het ziekenfondspakket, hihihi... en ze bestaan ook niet, al zullen sommigen lichtelijk in de buurt komen, lol...
Islandlady
Islandlady jun 6 '09
Op de valreep nog even reageren!
Geweldige uitspraak Helma!

Houden van... Jezelf is het allerbelangrijkste en dan komt de rest vanzelf wel. Of niet als je dat niet wilt cool.

Heerlijk dat je zo goed in je vel zit en het allemaal van het zogenaamde leien dakje gaat!

Liefs Bea
admin
admin jun 19 '09
Lieve Helma smile

Wat een mooi terugvinden van jezelf!! En dat je de deur op dit moment gesloten houdt voor de liefde die mijns inziens ook heel eigenwijs kan zijn, is een logisch gevolg.

Als jij geniet en je bent blij en tevreden,,,, dit kan niemand je meer afnemen!!!

Alleen euh .... ik geloof toch dat ik geen superman in huis heb, maar wel een lot uit mijn loterij laugh

Liefs,
Marjan
admin
admin jun 19 '09
jaaaaa...heerlijk.
Ik ook hoor, mijn lotje is nu nog effe buiten, wat onspannen werkjes doen!!
admin
admin jun 19 '09
Hihihi, mijne zit een pbtje te typen naar zijn zoon. Daar zit een heel verhaal achter, en wie weet komt dat ooit nog los!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki