Dank jullie wel voor het warme welkomst.
@Helma, hihi, als ik mijn leeftijd zie staan, denk ik goh.. zo oud al, maar ik voel me niet oud. Leuk om je hier weer te lezen, dat is een tijdje geleden hè?
@NiMs,er is veel veranderd in mijn leven toen ik een burn-out kreeg, ruim zeven jaar geleden. Voor die tijd ben ik al zoveel op zoek geweest naar hulp, naar begrip eigenlijk. De hulp die ik kreeg bestond voornamelijk uit hoe ik me veranderen moest.
Ik moest meer voor mezelf opkomen, me niet alles aantrekken, enz. ik was té lief, té gevoelig, té bescheiden... Dus ik leerde voornamelijk om me aan te passen (vooral niet mezelf zijn).
Achteraf kan ik zeggen dat ik blij ben dat ik een burn-out kreeg, ik werd wakker, zoiets denk ik.
Tijdens de burn-out kreeg ik hulp, waar ik heel weinig aan had.
Ik kreeg het gevoel dat die persoon me een kant op wilde sturen, wat ik helemaal niet meer wilde (en kon).
Het leek wel of er binnenin me iets schreeuwde om eruit te kunnen komen.
Misschien wel iets waar ik al heel lang naar op zoek ben.
En zo begon het, ik ging niet meer op zoek buiten mezelf.
Ik ben een opleiding counsellen gaan doen, in eerste instantie vooral voor de innerlijke groei waar een groot gedeelte van de opleiding uit bestaat.
En omdat ik iets wil kunnen betekenen voor (vooral) kinderen.
Ik zie zoveel kinderen om me heen die een stempeltje krijgen. En zie ook dat er kinderen zijn die zich naar dat stempeltje gaan gedragen.
Met Quantum touch kwam ik toevallig in aanraking, er was een open avond, ik kwam eigenlijk ergens anders voor.
Het was helemaal mijn ding, dat kan ik niet uitleggen hoor, maar het voelde enorm goed.
Ik zie een combinatie in Quantum touch en counsellen, maar kan het nog niet helemaal invullen.
Het heeft te maken met het elastiek tussen lichaam en ziel. (Ik zag die titel hier staan,het sprak me enorm aan en heb het gelijk gekocht.)
En hoe heb ik de omslag durven maken? Ik was op een gegeven moment alleen nog maar bij dat bedrijf voor de financiële zekerheid. Maar ik voelde me daar helemaal niet meer op mijn plaats. Ik heb nog een tijdje geprobeerd om me aan te passen, maar dat lukte me niet meer en dat wil ik ook niet meer.
Ik heb gekozen voor het vetrouwen wat ik voel, dat er een hele andere taak voor me is.
Nogmaals dank voor de warme welkomst.
liefs Henny