Koen,
Ik vertoon mijn gevoelens inderdaad meer door daden dan door woorden, hoewel ik tegenwoordig combineer .. in de tegenwoordige tijd is dit wel nodig
De teleurstellingen kloppen inderdaad en kon er in mijn hoofd mee aan de haal gaan. Categoriseren .. een plaats geven en het deurtje sluiten .. Inderdaad, wel overwogen beslissingen. Ik vind dat er een goede realiteitszin is, noem het "common sense".. maar daarnaast werkt mijn fantasie ook op overtoeren .. te zweverig zijn is niet mijn ding .. op een of andere manier moet het tastbaar in mezelf zijn d.m.v. ervaring of gevoelens .. maar dat wil niet zeggen dat ik stug of eigenwijs ben ..
Ik heb naar mijn idee voldoende kracht .. als kind heb ik in de couveuse gelegen met ademhalingsmoeilijkheden .. de energie die ik heb ingewonnen vanaf 25-32 staat gelijk aan "de problemen" waar ik toen tegenaan liep. Ik heb geleerd (meer) te vechten omdat ik verder wilde, en niet de moed wilde laten zakken, dat is gelukt. Ik kan (achteraf) zeggen dat ik dingen te boven ben gekomen. Heb last gehad van sociale angst, ziekte van Crohn, hoofdpijnen ..(elke ziekte heeft een geestelijke oorzaak, daar ben ik het zeker mee eens) .. maar dit is uiteindelijk overwonnen .. heb tegenwoordig nergens meer last van. Opgeven is niet mijn ding .. ga liever de "strijd" aan indien ik denk dat dit nodig is.
Dank voor je mooie lezing Koen, uitstekend gedaan !
Groeten,
Bart