Leuk dat je dat vraagt. Ik vroeg dit ook eens aan haar, zij had er niet echt een antwoord op. Ik vroeg het ook aan hans, en daar kreeg ik een vrijwel erg logische verklaring op.
En ik bewaar al mijn belangrijke mailtjes, dus
Ik vroeg dus om een uit leg, een theorie waarom ze bij me was.
Dit kreeg ik als antwoord:
Is zij misschien jouw tweelingziel en heeft ze hiervoor gekozen om deel van jou uit te maken, zodat zij zo dicht mogelijk bij je kan zijn? Om je te steunen en te beschermen?
Want op welke momenten neemt zij het heft over van je? Denk daar eens over na, en zet dat op een rijtje. Kan erg verhedlerend zijn.
Wanneer heb je haar voor het eerst opgemerkt? Wat was er toen aan de hand met je? Etc. Dat soort vragen.
Natuurlijk reageerde ik hier op.. Al, is het wat persoonlijk. Dus ik zal de grote lijnen vertellen. Ik vertelde hans vanaf waarneer ze er was. (5 jaar geleden, + de eerste verschijnselen kwamen) en waarneer ze echt actief was. Dat is zo'n 2 jaar geleden.
Het leuke ook is, dat ze ook een engelmens is.
Aelita nu enigszins transparant. Nog wel mistig. Bij haar hart zit een lichblauwe bol. Verder is het nog moeilijk meer te zeggen over haar.
Ik reageerde er op, dat ik het wel verwacht had.
Kreeg ik weer een reactie op.
Ja, het ligt wel voor de hand. Als ze zo nauw aan jou verbonden is. Vermoedelijk heb je ook al heel wat levens samen met elkaar gedeeld en heb je dezelfde groei meegemaakt. Ook de stap naar engelmens.
Haar bol is anders dan de mijne. Ze is mistig, ik ben helder. Dus ze kan onmogelijk een deel van me zijn. Ze leeft gewoon met mij..
En de reden waarom ze bij mij blijft, is hier boven beschreven.