Loading...
nl

Twijfel tussen Hemel en Aarde

admin
admin mei 29 '09
Hoi mensen,

Ik zit in mijn dagelijkse leven met een dilemma waar ik het moeilijk vind om mee om te gaan .. en vind het ook moeilijk, omdat het ongrijpbaar is .. mijn leven staat ook in het teken van de andere wereld .. om goedheid door te geven en het voelen en wat mijn hart ingeeft. Maar ik heb het idee dat ik op een splitsing sta .. het ene lukt me niet (het wereldse) maar het andere (overgeven) ook niet .. ik durf niet goed te ervaren en te voelen omdat ik voor mijn idee "gefaald" heb. Ik heb een uiterlijk dat mijn innerlijk verraad, ik trek mensen aan, en reageer niet altijd zoals de gemiddelde man, waardoor je sneller als "gevoelig" type bestempeld wordt. Dat raakt mijn gevoelige punt: biseksualiteit en het hele taboe-cliché en alle angst wat hierom heen hangt. Dan wordt je in een hok gezet, want je bent eigenlijk niet meer wat ze dachten dat je was. Dit heeft twee kanten, het wekt kracht in mezelf op, en de wil om uit te leggen .. aan de andere kant zijn de blikken en de vervelende opmerkingen pijnlijk, want ik heb het idee niet voor vol aan aangezien te worden. Dit doet me weer terug trekken in mezelf. Ik schaam me soms, terwijl mijn partner dit totaal niet nodig vindt. Daar heeft ze gelijk in, maar het dekt voor mij toch niet de lading. Ik kan de pijn en het niet accepteren soms relativeren, maar ik vind het moeilijk om alles een goede plek te geven. Het geeft me verdriet en niet de vrijheid in gedachten om te kunnen zijn in deze wereld wie ik ben. Iemand die met een been in een andere wereld staat en het goede wil doen, maar tegen wordt gehouden door de pijlen van schuld, het niet waardig voelen en niet goed genoeg te zijn.

Weet dat dit alles ook een illusie is, maar moeilijk om te doorbreken ..
Delen:
admin
admin mei 29 '09
Bart,
Mag ik daar op ingaan? of heb je liever van niet...
admin
admin mei 29 '09
Je mag alles zeggen wat je wilt Belle
admin
admin mei 29 '09
wel, vanuit mijn vriendschap naar jou...

Kijk naar jezelf, wees totaal jezelf. En niets minder!
Luister niet naar wat anderen zeggen. Voldoe niet aan hun verwachtingen.
Voldoe aan de verwachtingen van het doel waarvoor je hier op aarde gekomen bent.
Dat zal jou absolute vreugde geven. Alleen dàt telt.
Harmonie met jezelf en je doel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '09
Hoi Bart,

Ik probeer te begrijpen waarom je topic "Twijfel tussen Hemel en Aarde heet", terwijl je tekst hierboven meer gaat over hoe jij vind dat de mensen op deze aarde, omgaan met jou.

Mijn vraag is dus, welke gedachtenkronkel mis ik hier, dat jij die twee zo aan elkaar gekoppeld hebt?
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
wel, vanuit mijn vriendschap naar jou...

Kijk naar jezelf, wees totaal jezelf. En niets minder!
Luister niet naar wat anderen zeggen. Voldoe niet aan hun verwachtingen.
Voldoe aan de verwachtingen van het doel waarvoor je hier op aarde gekomen bent.
Dat zal jou absolute vreugde geven. Alleen dàt telt.
Harmonie met jezelf en je doel.


Ja, ik weet het .. en het is zo .. alleen het voelen en het doen zit nog een opening tussen ..
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Bellefleur
wel, vanuit mijn vriendschap naar jou...

Kijk naar jezelf, wees totaal jezelf. En niets minder!
Luister niet naar wat anderen zeggen. Voldoe niet aan hun verwachtingen.
Voldoe aan de verwachtingen van het doel waarvoor je hier op aarde gekomen bent.
Dat zal jou absolute vreugde geven. Alleen dàt telt.
Harmonie met jezelf en je doel.


Ja, ik weet het .. en het is zo .. alleen het voelen en het doen zit nog een opening tussen ..


Een opening naar waar, Bart?
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: NiMS
Hoi Bart,

Ik probeer te begrijpen waarom je topic "Twijfel tussen Hemel en Aarde heet", terwijl je tekst hierboven meer gaat over hoe jij vind dat de mensen op deze aarde, omgaan met jou.

Mijn vraag is dus, welke gedachtenkronkel mis ik hier, dat jij die twee zo aan elkaar gekoppeld hebt?


Nee, niet direct Julien .. het gaat over mijn eigen "worstelen" om (weer) te durven stappen in het vertrouwen met boven .. bij mij hangt dat op 1 of andere foute manier samen met "verdienen". Wat Belle zegt .. verwachtingen .. tot op een bepaalde hoogte, ja. Ik voldoe inderdaad niet aan heel veel "verwachtingen" waardoor ik mezelf niet 'waardig' genoeg vindt tot op een bepaalde hoogte .. maar besef me nu weer dat dit ook niet helemaal waar is .. want denk dat ik me eerder schuldig voel dat ik niet open ben .. door de energie van een ander aan te nemen ga ik me (tijdelijk) voelen zoals zij dat doen en dat is dan 'een' waarheid, maar die andere waarheid is zoals Belle dat zegt .. doen waarvoor je gekomen bent .. en dat is de Hemel .. maar ik houdt (nog) te veel vast aan de aarde door mijn twijfels waardoor ik niet (opnieuw) kan of durf over te stappen.
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Bellefleur
wel, vanuit mijn vriendschap naar jou...

Kijk naar jezelf, wees totaal jezelf. En niets minder!
Luister niet naar wat anderen zeggen. Voldoe niet aan hun verwachtingen.
Voldoe aan de verwachtingen van het doel waarvoor je hier op aarde gekomen bent.
Dat zal jou absolute vreugde geven. Alleen dàt telt.
Harmonie met jezelf en je doel.


Ja, ik weet het .. en het is zo .. alleen het voelen en het doen zit nog een opening tussen ..


Een opening naar waar, Bart?


Het overstappen naar werkelijke vreugde .. ik houd mezelf tegen.
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Bellefleur
wel, vanuit mijn vriendschap naar jou...

Kijk naar jezelf, wees totaal jezelf. En niets minder!
Luister niet naar wat anderen zeggen. Voldoe niet aan hun verwachtingen.
Voldoe aan de verwachtingen van het doel waarvoor je hier op aarde gekomen bent.
Dat zal jou absolute vreugde geven. Alleen dàt telt.
Harmonie met jezelf en je doel.


Ja, ik weet het .. en het is zo .. alleen het voelen en het doen zit nog een opening tussen ..


Een opening naar waar, Bart?


Het overstappen naar werkelijke vreugde .. ik houd mezelf tegen.


Je houdt jezelf tegen in een overstap naar werkelijke vreugde.
Wat is daar de zin van? Heeft het je op een ander manier voordeel gebracht?
admin
admin mei 30 '09
Er is inderdaad geen zin .. en het heeft ook geen voordeel gebracht .. behalve datgene te doen wat anderen denken dat je zou moeten doen.
admin
admin mei 30 '09
dus, zoals jij het zegt, nu... heb je jezelf tegengehouden door te doen wat anderen denken dat je zou moeten doen.

En daar kan JIJ wat aan doen wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Ik voldoe inderdaad niet aan heel veel "verwachtingen" waardoor ik mezelf niet 'waardig' genoeg vindt tot op een bepaalde hoogte ..

Maar besef je je wel dat dat JOUW eigen verwachtingen zijn? Jij vind dat je je moet gehoorzamen aan een beeld dat ANDEREN over je hebben. Maar eigenlijk is dat helemaal niet het beeld van een ander, maar het beeld dat JIJ denkt, dat een ander over je zou hebben.

Waarom verwacht je zoveel van jezelf? Is het niet genoeg om er gewoon te zijn, in plaats van net niet te worden?
admin
admin mei 30 '09
Inderdaad Belle .. zit te denken waarom ik het heb neergeschreven .. dit was in eerste instantie mijn 'probleem' wat ik steeds meer los aan het laten ben .. maar af en toe steekt het de kop op .. als ik op straat loop en dan ruik ik de kamperfoelie of die lekkere geuren dan denk ik aan hoe het was .. vrij en zonder gedachten te ervaren .. en hoe ik alles op mijn gemak bestudeerde .. dat doe ik nu veel minder .. daar neem ik te weinig tijd voor .. misschien is dit onderwerp voor mij een "smoes" om op terug te vallen..

De enigste die er wat aan kan doen ben inderdaad ik ..
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Bart
Ik voldoe inderdaad niet aan heel veel "verwachtingen" waardoor ik mezelf niet 'waardig' genoeg vindt tot op een bepaalde hoogte ..

Maar besef je je wel dat dat JOUW eigen verwachtingen zijn? Jij vind dat je je moet gehoorzamen aan een beeld dat ANDEREN over je hebben. Maar eigenlijk is dat helemaal niet het beeld van een ander, maar het beeld dat JIJ denkt, dat een ander over je zou hebben.

Waarom verwacht je zoveel van jezelf? Is het niet genoeg om er gewoon te zijn, in plaats van net niet te worden?


Ja, ik besef wel dat dit voor een deel mijn eigen verwachtingen zijn .. en het is niet alleen dat ik denk dat dit een beeld van mezelf is wat een ander over me zou hebben .. die beelden van een ander zijn er soms kant en klaar, daar hoef ik niets voor in te vullen. Maar uiteindelijk gaat het daar niet om .. en als je vindt dat de dingen die ik denk teveel verwachten van mezelf is, heb je gelijk .. ik doe mijn best om er gewoon te zijn..
admin
admin mei 30 '09
De woorden "net niet te worden" doen het 'm wel .. niet kunnen voldoen aan de eisen van "de ander" .. maar wat ik mezelf opgelegd heb .. kijk soms net te veel door de ogen van een ander .. dank voor het meedenken ..
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bart
Inderdaad Belle .. zit te denken waarom ik het heb neergeschreven .. dit was in eerste instantie mijn 'probleem' wat ik steeds meer los aan het laten ben .. maar af en toe steekt het de kop op .. als ik op straat loop en dan ruik ik de kamperfoelie of die lekkere geuren dan denk ik aan hoe het was .. vrij en zonder gedachten te ervaren .. en hoe ik alles op mijn gemak bestudeerde .. dat doe ik nu veel minder .. daar neem ik te weinig tijd voor .. misschien is dit onderwerp voor mij een "smoes" om op terug te vallen..

De enigste die er wat aan kan doen ben inderdaad ik ..


geen "smoes", Bart...maar een zege!!
Zoals ik je topic begrijp, weet je wie je in werkelijkheid bent. De kamperfoeliegeur herinnert je er vb.aan. Maar vul je jezelf op met ....? in plaats van....?


En NU is het er terug,
Wat zou je voor jezelf kunnen doen?
Natalie1986
Natalie1986 mei 30 '09
Bart,

Je bent mooi zoals je bent. Ik denk dat je vrouw dat ook vind.
Lekker interessant wat andere mensen van je vinden, als zij daar een goed gevoel over krijgen om te oordelen over jou moeten ze dat vooral doen.
Wat Bellefleur al zei het gaat om jouw geluk niet om die van een ander!! Als je zelf naar je diepste kern gaat en daar naar handelt kan je niet meer stuk.
Mensen blijven toch wel oordelen helaas, maar als ze zien dat je handelt naar je eigen gevoel kunnen ze wel zien hey, het maakt Bart een stuk gelukkiger zo misschien moeten wij dat ook maar gaan doen.
Dan heb je mensen al geinspireerd!!

Warme knuffel,

Natalie
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Bart
Inderdaad Belle .. zit te denken waarom ik het heb neergeschreven .. dit was in eerste instantie mijn 'probleem' wat ik steeds meer los aan het laten ben .. maar af en toe steekt het de kop op .. als ik op straat loop en dan ruik ik de kamperfoelie of die lekkere geuren dan denk ik aan hoe het was .. vrij en zonder gedachten te ervaren .. en hoe ik alles op mijn gemak bestudeerde .. dat doe ik nu veel minder .. daar neem ik te weinig tijd voor .. misschien is dit onderwerp voor mij een "smoes" om op terug te vallen..

De enigste die er wat aan kan doen ben inderdaad ik ..


geen "smoes", Bart...maar een zege!!
Zoals ik je topic begrijp, weet je wie je in werkelijkheid bent. De kamperfoeliegeur herinnert je er vb.aan. Maar vul je jezelf op met ....? in plaats van....?


En NU is het er terug,
Wat zou je voor jezelf kunnen doen?




Jij hebt het te pakken Belle .. er is een nieuwe dag met nieuwe mogelijkheden en ben begonnen met het loslaten van het vasthouden aan ..
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Bart,

Je bent mooi zoals je bent. Ik denk dat je vrouw dat ook vind.
Lekker interessant wat andere mensen van je vinden, als zij daar een goed gevoel over krijgen om te oordelen over jou moeten ze dat vooral doen.
Wat Bellefleur al zei het gaat om jouw geluk niet om die van een ander!! Als je zelf naar je diepste kern gaat en daar naar handelt kan je niet meer stuk.
Mensen blijven toch wel oordelen helaas, maar als ze zien dat je handelt naar je eigen gevoel kunnen ze wel zien hey, het maakt Bart een stuk gelukkiger zo misschien moeten wij dat ook maar gaan doen.
Dan heb je mensen al geinspireerd!!

Warme knuffel,

Natalie


Nathalie, mooi gezegd .. zo is het ook .. ik heb mezelf beloofd dat dit goed moet komen smile

Warme knuffel terug,
Groetjes
Bart
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki