Loading...
nl

Soms nog snel geraakt ..

admin
admin mei 25 '09
Hallo mensen,

Moeilijk om dit neer te zetten, en heeft het zin .. misschien wel en misschien niet .. worden woorden soms verkeerd opgevat .. anders geïnterpreteerd dan eigenlijk de bedoeling ervan is? Ja, dat kan zijn. Mijn verhaal is mijn gevoel en dat kan misschien door een ander anders opgepakt worden dan dat ik het over wil brengen, maar ik ga het toch proberen..

Gevoeligheid .. ja, dat zit er zeker in .. lessen op je pad .. wie niet .. de kracht krijgen om er mee om te gaan .. ja .. het gevaar dat angst de boventoon kan gaan spelen omdat je bang bent .. bang voor wat je kan verliezen .. je gezicht, je waardigheid, noem maar op .. toch is het tot op bepaalde hoogte met mij gebeurd .. en dat wil niet zeggen dat ik zielig ben .. integendeel, ik ben er sterker door geworden, heb enorm veel inzichten ingewonnen .. maar ben ook een deel van mijn zelfvertrouwen verloren. Innerlijk blijf je wie je bent .. alleen ga je andere dingen zien en ervaren .. Bij mij was het uiteindelijk mijn geaardheid (biseksualiteit) en de reacties hierop waar ik niet goed mee om kon gaan en waar ik (toen) een deel van mijn geloof heb verloren .. de weg terug was een lange .. ik heb mensen echt leren kennen .. niet altijd op de goede manier .. waarschijnlijk hoorde dit bij mijn pad .. de oordelen .. de blikken .. het negeren .. mijn dwaling was om niet te blijven vertrouwen op de kracht die ik kreeg van boven .. God was niet oordelend, dat was ikzelf .. maar toch .. veel gissen naar mijn persoon omdat ik niet open was over mezelf .. uitlachen .. wijzen .. afwijzing veroorzaakt een pijnlijke kettingreactie in jezelf .. ik leerde zaken kennen die ik nog nooit eerder had ervaren .. het beoordelen van mezelf .. het kijken op een manier naar mezelf en naar anderen die ik nog nooit eerder had gedaan .. ik was er niet blij mee .. ik ging zitten in het hoofd van de mensen die over me oordeelden .. en liet me meeslepen met mijn gevoelens .. het maakte me kapot van binnen .. ik ging minder om mensen geven en het vertrouwen raakte weg .. ik wist waartoe men ook in staat kon zijn. Het eens zo altijd positieve persoon veranderde .. maar ook weer niet .. zo vaak probeerde ik weer op te krabbelen, wat lukte .. maar toch .. de mensen om me heen bleven me raken .. wat ik dan ook toe liet uiteindelijk, maar dat doet er niet toe, de pijn was er ondanks het weten. Uiteindelijk krijg je inzicht en zie je dat het er niet toe doet wat de zogenaamde uiterlijke omstandigheden zijn waardoor die processen in je leven gestart worden waar je het gaat doorzien. Niet is wat het lijkt, welke oorzaak het dan ook heeft aangewakkerd .. Het is allemaal uiterlijke schijn .. het echte zit van binnen. Omdat ik iemand ben die gericht op mensen ben en eigenlijk heel naïef was op dit gebied, omdat ik nooit echt oordeelde over de persoon zelf, begreep ik niet waarom men zo deed. Ik dacht dat ze altijd zagen wie ik was .. een liefhebbend persoon met een open hart voor anderen .. maar men zag dit niet, men zag een "image" .. een beeld van hoe een biseksueel en ook elk mens kan zijn en hoe mensen over het algemeen kunnen zijn. Liegend, vreemdgaand, de schijn ophoudend .. noem maar op .. ik moest in denkwerelden duiken en ben er uiteindelijk uitgekomen hoe het kan gaan. De weg terug naar boven is lang, maar ik ben bezig .. met soms een terugval in de zin van het je kunnen boos maken om mooie woorden van mensen die van binnen niet kloppen .. het iemand buiten de groep zetten, het oordelen over een persoon .. het diepere of de mens van binnen niet willen en kunnen zien .. het zo trots kunnen zijn op eigen bevindingen zonder ook maar enige liefde of gevoel voor een ander .. het (weer) leren vertrouwen op het hogere en daaraan vasthouden, omdat het je gevoelig maakt .. het leren je niet (weer) terug te trekken .. bang voor (pijnlijke) reacties of het naar de voorgrond getrokken worden terwijl je dit niet wilt .. het lijkt alsof seksualiteit over het algemeen de mensen een vrijbrief geeft om daar je mening over te geven of te zorgen dat je je voor jezelf gaat schamen. Onzin natuurlijk ..

Dit is maar een klein aspect van mezelf, maar het heeft ooit een grote impact gehad .. maar ben op de goede weg ..

Dank voor het lezen lieve mensen en zo kennen jullie me weer een beetje meer .. en hoop dat jullie mijn verhaaltje over van het forum weggaan weer kunnen vergeten .. want fotolezen doe ik toch erg graag :-)

Groetjes,
Bart
Delen:
Emuca
Emuca mei 25 '09
Ik ken je gevoel wel hoor. Ik ben een meisje en ik heb een vriendin. Tja. Dat zorgt voor blikken. En de ene persoon is positief, de andere negatief en weer een andere zegt het een, maar bedoeld het ander.

Ik vind het een mooi verhaal. smile
admin
admin mei 26 '09
Zie je wel, ik zei het toch, Bart komt wel terug. wink


Ik had je verhaaltje over het weggaan van het forum,
niet eens voor waar aangenomen,
ik voelde dat je met iets aan het wringen was, en het een weg zocht.
je mag hier over alles schrijven. En dat doe je, das goed!
Heel veel liefs,

Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 26 '09
Hoi Bart,

Wat fijn dat je dit inzicht in jezelf met ons wilt delen. En vooral wat fijn voor jezelf! Dit is nogal iets wat je hier neerzet en laat zien dat je niet voor jezelf uit de weg gaat.

Ik wil je bedanken voor het vertrouwen en weet dat ieder die je raakt, de beste spiegel is, die je je kunt wensen. En dat Merudi veel spiegelt, tja, helaas niet altijd even prettig, maar wel wat er gebeurd.
gast
gast mei 26 '09
Hé Bart, super dat je het zo kunt verwoorden.
Door schade en schande wordt de mens wijzer.
Helaas, maar toch realiteit voor velen onder ons.
Je bent sterk.
Islandlady
Islandlady mei 26 '09
Dit noem je een klein deel van jezelf? Bart ik ben sprakenloos dat je dit zo kunt verwoorden jou gevoel en wat mensen met je doen.
Ik kan me nog herinneren dat ik zo ontzettend kwaad ben geworden op vriendinnen omdat ze mijn Oom, broer van mijn paps, uitscholden voor homo. Ja duhh is hij ook maar ik wist niet beter dan dat het heel normaal was. Enige wat ik kan zeggen op dit moment. Blijf praten tegen ons allenaal. Niemand oordeeld hier en veroordeeld.


Lieverd ben blij dat je blijft.
Islandlady
Islandlady mei 26 '09
Origineel bericht van: Bart
.. want fotolezen doe ik toch erg graag :-)

Groetjes,
Bart


hehe zie je nou!!! Staat een mooie fotootje in het album smileleef je uit.

Een heel dikke knuffel van St. Maarten!
admin
admin mei 26 '09
Dank voor jullie fijne reacties :)Ik ga binnenkort weer eens even in het album kijken Islandlady ;-)))) Knuffel voor allen.
Fatna
Fatna mei 26 '09
goed zo bart, fijn dat je blijft, je hebt een gave en blijf dat delen met ons!
admin
admin mei 26 '09
Hèhè, mooi groepje toch, wij hier.. whistle= hartje en knuffel icoontje wink
Cialara
Cialara mei 26 '09
Lieve Bart,

Ik kon al bijna niet geloven dat je weg zou blijven... fijn dat je ook hier je hart even hebt gelucht. De oordelen van anderen zijn niet altijd fijn, ik heb het ook meegemaakt, op een andere manier. Ik sta ook altijd open voor anderen en heb er soms moeite mee dat mensen mij op een bepaalde manier "zien", ja inderdaad een soort image aanmeten zeg maar. Het is heel herkenbaar.

Ik ben blij dat je hier nog lekker rondfladdert en af en toe komt foto-lezen, want dat doe je heel goed heb ik gelezen.

Knuffel van Jorine.
Beschermengel
Beschermengel mei 26 '09


Fijn dat je weer terug bent!
Heidelroos
Heidelroos mei 26 '09
Origineel bericht van: Bart

Dank voor het lezen lieve mensen en zo kennen jullie me weer een beetje meer .. en hoop dat jullie mijn verhaaltje over van het forum weggaan weer kunnen vergeten .. want fotolezen doe ik toch erg graag :-)

Groetjes,
Bart


Wah bende toch een scheetje..
Jij mag zo vaak opstappen en terug komen als je wilt.. laugh
Gevoelig ding wink
admin
admin mei 26 '09
Vanavond heel weinig tijd, curus, maar wilde toch even zeggen dat ik het heel fijn vind dat je blijft!
Islandlady
Islandlady mei 26 '09
Origineel bericht van: Bart
Dank voor jullie fijne reacties :)Ik ga binnenkort weer eens even in het album kijken Islandlady ;-)))) Knuffel voor allen.


Dat is heel lief van je!

Knuffel terug
Maryssa
Maryssa mei 26 '09
Ik heb je verhaal gelezen...wat een heftige periode heb je achter de rug. Ik vind het heel knap zoals je het verwoordt en deelt hier. Mijn respect en bewondering. Ben blij dat je blijft, mooi mens.

Liefs
admin
admin mei 26 '09
Dank voor je lieve woorden Maryssa, ik ben blij dat jullie er zijn en ik er uiteindelijk weer ben smile
Begrip
Begrip mei 26 '09
kebn blij dat je blijft bart ookal ken ik je neit zo goed, maar nu al ene beetje beter
laugh
haha
xxx
ilse
admin
admin mei 26 '09
Haha, thanks Ilse wink
Lena
Lena mei 26 '09
smilemooi zo bart fijn....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki