Loading...
nl

mensen helpen

Begrip
Begrip mei 22 '09
hebben jullie dit ook dat jullie zo graag mensen helpen, ik moet maar iemand zien zitten wenen en ik stap er al op af, maar soms besef ik dan pas achteraf van oeps, had ik niet eerst beter moeten voelen of deze person dit wel graag had, heb dit eens geleerd van iemand, eerst voelen dan doen, als het goed aanvoelt mag je erop afgaan, twijfel je, niet aan beginnen zei deze persoon, kvoel dan wel vaak een leegte als ik ze niet verder kan helpen, en ik "zoek" of kom dan wle altijd iemand anders tegen die ik verder kan helpen, maar soms mag je gwn niet en voel je dit ergens, kvin da wel jammer, kgeef mensen zo graag raad enzo, misschien meot ik later een praktijk oprichten ofzo, dan komen de mensne die willen geholpen worden naar mij laughzonder mensne helpen kan ik niet leven, das precies men doel
Delen:
Eruan
Eruan mei 22 '09
Als het aan mij ligt, help ik iedereen. Maar huilende mensen helpen vind ik vaak wel moeilijk.
Ik vind het vooral altijd erg fijn om als er meerdere mensen problemen met elkaar hebben om die op te lossen. Dus bemiddelen tussen ruzies, gedrag van mensen uit te leggen enz. Ik praat liever rustig met mensen over problemen en probeer ook een oplossing te zoeken.
Cialara
Cialara mei 22 '09
Ja, ik help ook graag mensen, met de gekste dingen soms hoor! En ook gewoon onbekenden op straat of zo. Overal waar ik kan.
Huilende mensen, daar sla ik vaak even een arm omheen, soms tot er een bekende van ze is die hen dan verder troost (meestal bij kinderen is dat zo). Ik kan er niets aan doen, is gewoon een 2e natuur!
Begrip
Begrip mei 22 '09
en voel je dan ook eerst of deze mensen het graag hebben, want niet alle mensne willen hulp, dit is dna weer iets dat ik soms jammer vind
Cialara
Cialara mei 22 '09
Gek genoeg voel ik dat als een soort vanzelf denk ik, ik bekijk de situatie (dat gaat in een flits hoor!) en dan reageer ik automatisch. Meestal als iemand zit te huilen (komt gelukkig niet zo heel vaak voor) en hij/zij is alleen, dan ga ik er toch naar toe. Als er al anderen bij staan, dan ga ik niet. Ga me er dan niet meer mee bemoeien. Ik laat het ook graag aan anderen over, dat is goed (denk ik dan).
Cialara
Cialara mei 22 '09
Weet je wat ik heel moeilijk vind? Als ik zie dat een kind gepest wordt; ik kan me dan niet inhouden... !
Dit heb ik echt af moeten leren, er zelfs (via mijn zoon) een cursus in gehad; een kind moet namelijk leren voor zichzelf op te komen en dat leert het niet als ik me er direct mee bemoei, maar oh oh oh wat is dat toch vreselijk moeilijk!
Begrip
Begrip mei 22 '09
idd, das echt vreselijk moelijk! arrgh, ik kan dit soms nog altijd niet laten, gelukkig zie ik de laatste tijd niet zo vaak kinderruzies wink
Natalie1986
Natalie1986 mei 23 '09
Precies, dat heb ik nou ook. Ik kan niet eens doorlopen want dan krijg ik echt een schuldgevoel en daar zit ik dan de rest van de dagen mee confused

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki