Hey Maryssa,
Als ik kijk naar de twee foto's zijn het idd precies twee andere personen. Maar goed gezien het gaat over 1 en dezelfde persoon. (zie oortjes
).
Ik zal redelijk scherp maar rechtvaardig over je interpretie oordelen. ziehier:
* Wat ben je verdietig Koen, op deze foto...heb je zoveel achter de rug? Moeilijk voor je om te acepteren dat het is zoals het is. Is er wat veranderd in je relatie? Zijn jullie uit elkaar? Ik zie iets van een verwijdering...of scheiding /verbroken relatie of nog samen maar uit elkaar gegroeid en geen moeite meer doen voor elkaar..Krijg niet scherp welke het is
ik ben helemaal niet verdrietig. Wel veel meegemaakt maar veel sterker uitgekomen. Geen scheiding, er was geen relatie met dat meisje.
* Melancholisch persoon die een beetje in een dip zit, die iets te veel omkijkt naar hoe het was. Zichzelf omringt met herinneringen ook al is het pijnlijk voor jezelf. Je bent veel thuis, gaat minder uit dan op de eerdere foto. Het lijkt wel alsof je er niet de puf voor hebt en bang bent voor wat er op je af kan komen als je wel uitgaat. Bang om weer gekwetst te worden. Je blijft liever veilig thuis waar niemand je kan kwetsen.
Klopt- sorry - niet. Ik kijk niet met heimwee naar vroeger. Wat gepasseerd is, is voorbij en komt niet meer terug. Het geen zin om te kijken naar vroeger. Life goes on, nietwaar. Ik ben de laatste tijd helemaal niet veel meer thuis. Elke avond ben ik wel ergens te vinden maar niet thuis.
* Je huis is wat donker van sfeer. Zet eens veel vazen met verse kleurrijke bloemen op tafel en brand kaarsen. Heb je een huisdier? Krijg het niet duidelijk...anders zou het je heel goed doen zo'n lief, knuffelig diertje in huis.
Ik heb 2 prachtige honden. Labrador en mechelse herder.
* Ik krijg echt mn keel te voelen als ik naar je foto kijk; je verdiet zit echt daar en op je borst; beklemming voor je gevoel niet vrijuit kunnen ademen. Ga eens wat meer naar buiten en haal diep adem, ga eens schreeuwen in the middle of nowhere, gooi het er uit en omarm eens een boom (niet lachen als dat wat zweefteverig overkomt ik heb het idee dat het je goed zal doen).
Helemaal juist deze keer, Maryssa. Lange tijd het gevoel gehad dat ik op mijn woorden moet letten.Gevoel van niet vrijuit te kunnen praten. Een verstikkend gevoel. Is nu gelukkig van de baan.
* Woelen, piekeren en niet zo goed slapen volgens mij
Nope helemaal niet liggen woelen, piekeren.
* Een beetje gevoel alsof je wat gevangen zit in jezelf in je gedachten. Je zou graag alles willen delen met anderen wat er in je omgaat maar je durft het niet zo goed. Bang om gekwetst te worden komt voorbij maar ook dat mensen je niet zullen begrijpen. Misschien een idee om je aan te sluiten bij een nieuwe (sport)vereniging? Daar kun je met een schone lei beginnen, mensen leren kennen en en zien ze je zoals je nu bent.
Interessante analyse, ingeving. Klopt voor een groot stuk.
* Je bent een gevoelig mens. Je bent heel gevoelig voor een mooi gedicht, bijzondere muziek die precies past bij je stemming of de kleine dingetjes die bijzonder zijn en aan veel mensen voorbij gaan. Je hebt oog voor detail.
Klopt helemaal Maryssa! De laatste twee opmerkingen zijn het meest rakend, toepasbaar.
Alvast bedankt voor je leuke reactie.
Groeten,
Koen