Loading...
nl

Heerlijke olie voor een droge huid

admin
admin mei 17 '09
Even een recept voor een huidolie die ik voor mijn dochter heb gemaakt.

Flesje van 100 ml.
50 ml. jojobaolie
50 ml. amandelolie
1 druppel etherische olie roos ( erg duur)
1 druppel etherische olie geranium
twee druppels etherische olie patchouli

patchouli verzacht, geranium helpt bij pijn en roos verzacht ook.

Etherische olie is niet altijd geschikt voor hele kleine kindjes dus laat je goed informeren.
Rozenolie is knetterduur, vervang deze desnoods door een andere etherische olie, goede reformwinkels kunnen je daar bij helpen.
Etherische olie is prijzig, maar je hebt vaak maar een of twee druppels nodig dus doe je er wel heel lang mee.
Ga wel voor de echte olie en niet voor goedkopere aftreksels, je krijgt dan niet het resultaat wat je wil.
Het beste is om deze olie gelijk op te smeren als je nog nat bent van de douche, daarna niet droogwrijven maar deppen anders veeg je de olie weer weg.

Als je een bad hebt is het makkelijk en gooi je gewoon wat druppels in je badwater, wel deppen en niet wrijven naderhand.
Wil je je olie extra power geven stop je er gewoon een stukje kristal bij. Check wel even of je Kristal in nattigheid kan, sommige lossen namelijk op.

Delen:
Helma
Helma jun 5 '09
Mijn dochter Sandra maakte laatst een heerlijke scrub voor me:

theelepel zout
flinke kneep bodylotion
scheut olijfolie

en scrubben maar! Had ze gevonden op www.girlscene.nl onder het tabblad fashion. Heerlijk! Kan ook met parfum, honing, koffiemelkpoeder, suiker, etc. Allemaal spullen die we vaak wel in huis hebben.
Je krijgt er een superzacht velletje van!
admin
admin jun 5 '09
Hi hi lekker hekserig!
Wist je dat heksen voor ze een ritueel gaan doen zich eerst reingen met zout en zich daarna lekker met olie (eventueel met etherische oliën) insmeren?
Helma
Helma jun 6 '09
Ha! Ik wist het! Ben ik toch een heks! Mijn oma was net een toverkol, met gitzwarte ogen en ravenzwart lang haar, totdat het grijs was. Zij was altijd op het land achter haar huis te vinden, met al haar groenten, fruit, bloemen en kruiden. Van origine stamt zij af van de zigeuners, eigenlijk hongaars bloed dus. Een cultuur die ook wel in mijn bloed zit, al is het vioolspelen nooit gelukt. Ik héb een viool, vorig jaar aangeschaft, maar hij zit nog in de koffer.

Een kruidentuintje heb ik ook, maar helaas is mijn kookkunst vooral snel en simpel. Vaak sta ik in de keuken en denk dan: zal ik er even iets bij plukken? maar ik weet dan weer niet wat er wel of niet in kan, dus laat ik het maar weer. Dus ik ben blijkbaar een erg westerse heks en kom niet verder dan de wens, maar de uitvoering, ho maar... grin
admin
admin jun 6 '09
Wat grappig, ik kom de hele week al dingen over zigeuners tegen.
of eigenlijk al twee weken, sinds ik de heks van Portobello heb gelezen van Paul Coelho.

Het is ook een levenswijze Helma, er komen echt niet altijd ritueeltjes bij kijken hoor! Liefde voor de natuur, alles wat groeit en bloeit is bij jou toch echt wel aanwezig!
Helma
Helma jun 6 '09
Ja, dat is waar, vooral datgene wat vliegt! winkMaar groene vingers heb ik niet echt. Het onderscheid tussen onkruid en echte planten weet ik nog steeds niet, lol...
admin
admin jun 6 '09
Gelukkig maar, veel onkruid is zo heilzaam!
Als je erin zou duiken zou je het zo weten wink
Helma
Helma jun 6 '09
Moet ik in het onkruid duiken? eekBrandnetel, schermbloemen en zevenblad? De lavendel is verstikt, de roos doet niks en de aalbessen zijn opgegeten door de houtduiven: wat zijn dat toch een lomperikken: het mannetje (oei, wat een vooroordeel, is zie het verschil niet tussen man en vrouw houtduif) gaat op een tak zitten, de tak buigt door tot tien centimeter boven de grond en de vrouw eet op haar gemak alle bessen eraf (nog steeds een vooroordeel, lol). De kersen zijn al op, de pruimen op één hand te tellen en de appels nog te klein.
admin
admin jun 6 '09
Hahaha wat ben je toch een heerlijk guppie.
Wist je dat thee van de jonge blaadjes van de brandnetels heel zuiverend voor je bloed is? Prima thee als je last hebt van puistjes!Wel een schepje honing erbij doen anders is tie niet echt lekker. Je fruitbomen kan je beschermen met netten of los zilverpapier er in hangen. Appeltjes zijn pas rijp rond september dus dat kan wel kloppen, pruimen ook.
Grappig die duifjes, behalve...'s morgens zit er op mijn dak naast het raampje op de zolder vaak een Turkse tortel te koeren, niet fijn om 5 uur 'smorgens.. crazydan wil ik slapen, maar kan hem niet wegjagen want ik kan er niet bij.
Lena
Lena jun 6 '09
aroma therapie doen jullie daar ook wat mee?
Helma
Helma jun 6 '09
Nee, niet echt Lena.. zou het wel willen, maar mijn interesse ligt er niet zo.

Netten had ik ooit, bij de pruimen en aardbeien: heb menig musje moeten redden van de dood omdat ze erin verstrikt zaten, dus dan liever de boel op laten eten dat bloed, zweet en tranen tussen mijn vingers...
Ik hou teveel van vogels (gek joh, kan er emo van worden) en van mij mogen ze mijn hele tuin wel opeten. Als ze dan gelijk een nieuwe schutting plaatsen ben ik nog blijer dan ik al ben.

Ik wilde maar dat ik een vogel was, maar de gemiddelde leeftijd van de kleine fluiters is slechts zeven jaar. Ach ja, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van leven, niet om de kwantiteit (of was het nou andersom).....
admin
admin jun 6 '09
Ik heb er niet voor gestudeerd maar gebruik het wel.
Een bevriende heks helpt me hier wel bij, mijn vinger is genezen door de hulp van haar. Met een speciale zachte klei met etherische oliën heb ik de ontsteking eruit kunnen trekken.
(ook wel antibiotica gehad hoor).
Ik gebruik veel kruiden en oliën als de kinderen ziek zijn.
Vaak heb ik ze dan enorm snel op de been.

Zoals toen de twee jongsten kinkhoest hadden, dat zal ik nooit vergeten. Ze zijn niet ingeënt tegen kinkhoest omdat wij veel cara in de familie hebben.
De dokter was wel vergeten te vertellen dat als ik ze niet zou inenten wat ik dan kon verwachten zouden ze inderdaad kinkhoest krijgen...
Er is geen medicijn voor en ze waren heel erg ziek, 1 keer heb ik de ambulance gebeld toen mijn dochter flauw viel, helemaal blauw werd en niet meer ademde. Gelukkig konden de verplegers mij goed helpen en wist ik dat als ze even niet ademen er geen reden is voor paniek..*slik*..doe het maar..
Maar goed, met veel kruiden en etherische olien, stoombaden en kloppen op de rug heb ik ze erdoor gesleept en stonden ze na anderhalve week al weer op het schoolplein.
Mijn huisarts was heel verbaasd want normaal duurt dat echt wel veel langer.
Hiep hiep hoera voor de kruidjes enzo!
jammer dat ik in het schoolblad geen tips voor andere ouders mocht schrijven (christelijke school hé, heksen zijn toch een beetje eng).
Lena
Lena jun 6 '09
och ja helma wat herkenbaar de jonge vogels
iedere avond sta ik als een malloot de eksters te verjagen.. crazy
helaas toch een heel kleintje op de stoep en heb het moeten verwijderen...niet echt leuk om te doen...
heb nu 1 jong mereltje en de ouders vliegen af en aan..
ieder jaar is het weer spannend...

hoo dit was toch even off topic wink
admin
admin jun 6 '09
Geeft toch niks Lena, ik lig er geen seconde wakker van wink
Eruan
Eruan jun 6 '09
Ik heb een keer brandnetel soep gemaakt met een vriendinnetje, eerst het bos in om ze te plukken, daarna schoongemaakt en gekookt, wat een lol hebben we gehad.

Ik ga die olie eens proberen te maken... winkEn die scrub klinkt ook fijn! smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki