Quote:Wel, als je in je kern bent en steeds van daaruit vertrekt, ben je in balans.
Het moeilijk dat je vind is om steeds in die kern te blijven.
En niet te schipperen tussen het voldoen van anderen hun verwachtingen naar jou toe, en de wens om jezelf te zijn.
Even een heel praktische vraag, Bellefleur: Hoe doe je dat in je kern blijven? Hoe houd je die balans?
Liefs Maryssa
Dat zijn prachtvragen!!
Misschien dat iedereen het anders doet.
eerste vraag is, Hoe kom/blijf je in je kern.Mijn kern is in mijn hart, als ik alles vanuit m'n hart doe,
dan handel ik vanuit mijn kern. Mijn kern is Liefde.
Dat weet ik. Die liefde is ook een kracht. Vandaaruit wordt alles gestuurd.
Wat ik ook doe, ik voel me daar enorm thuis en op m'n gemak.
Het is daar heerlijk warm, en knus. En ruim en vrij en vrolijk.
En zo zullen mensen mij ook ervaren.
Maar zo is het bij mij, voor mij het beste. Misschien dat het voor iemand anders iets anders is.
Ben ik uit m'n kern, ben ik ook uit m'n hart. Dat verschil voel ik direct. Dan wordt het kouder, en ben ik korter in mijn manier van doen, dan voel ik me 'gebonden' en niet zo vrij.
Dan onderzoek en observeer ik hoe dat komt, waar dat aan ligt, en hoe ik dat kan verhelpen. Zodat ik terug in m'n hartsgebied ben.
Hoe hou je dat/die in balans?
Door je steeds terug te brengen naar je kern. En niet mee te gaan met zaken, die niet bij jouw kern horen.
Door steeds voor je kern te kiezen, door de waarde daarvan in te zien,
Door te ontdekken dat je in je kern, heel veel meer kunt doen, dan uit je kern.
Door , wanneer je in je kern bent, niets binnen te laten dat niet bij je kern hoort.
Wat is goed voor mijn kern..
een mooie wandeling,
een warm gesprek, zachte muziek die mijn gevoeligheid raakt,
tekenen en kleuren, mijn hond, de zon, bloemen, de natuur,
een knuffel, een 'openheid' waar Liefde kan vloeien, eigenliefde, lachen, een goede gronding, dansen, spelen als een kind enz, enz..
liefs,
Bellefleur