Loading...
nl

Hoe kom/blijf je in je kern, hoe hou je die balans

admin
admin mei 14 '09
Quote:Wel, als je in je kern bent en steeds van daaruit vertrekt, ben je in balans.
Het moeilijk dat je vind is om steeds in die kern te blijven.
En niet te schipperen tussen het voldoen van anderen hun verwachtingen naar jou toe, en de wens om jezelf te zijn.

Even een heel praktische vraag, Bellefleur: Hoe doe je dat in je kern blijven? Hoe houd je die balans?

Liefs Maryssa


Dat zijn prachtvragen!!
Misschien dat iedereen het anders doet.

eerste vraag is, Hoe kom/blijf je in je kern.Mijn kern is in mijn hart, als ik alles vanuit m'n hart doe,
dan handel ik vanuit mijn kern. Mijn kern is Liefde.
Dat weet ik. Die liefde is ook een kracht. Vandaaruit wordt alles gestuurd.
Wat ik ook doe, ik voel me daar enorm thuis en op m'n gemak.
Het is daar heerlijk warm, en knus. En ruim en vrij en vrolijk.
En zo zullen mensen mij ook ervaren.

Maar zo is het bij mij, voor mij het beste. Misschien dat het voor iemand anders iets anders is.

Ben ik uit m'n kern, ben ik ook uit m'n hart. Dat verschil voel ik direct. Dan wordt het kouder, en ben ik korter in mijn manier van doen, dan voel ik me 'gebonden' en niet zo vrij.
Dan onderzoek en observeer ik hoe dat komt, waar dat aan ligt, en hoe ik dat kan verhelpen. Zodat ik terug in m'n hartsgebied ben.

Hoe hou je dat/die in balans?
Door je steeds terug te brengen naar je kern. En niet mee te gaan met zaken, die niet bij jouw kern horen.
Door steeds voor je kern te kiezen, door de waarde daarvan in te zien,
Door te ontdekken dat je in je kern, heel veel meer kunt doen, dan uit je kern.
Door , wanneer je in je kern bent, niets binnen te laten dat niet bij je kern hoort.

Wat is goed voor mijn kern..
een mooie wandeling,
een warm gesprek, zachte muziek die mijn gevoeligheid raakt,
tekenen en kleuren, mijn hond, de zon, bloemen, de natuur,
een knuffel, een 'openheid' waar Liefde kan vloeien, eigenliefde, lachen, een goede gronding, dansen, spelen als een kind enz, enz..


liefs,
Bellefleur
Delen:
Maryssa
Maryssa mei 15 '09
Hallo Bellefleur,

Dank je wel voor je antwoorden en het aanmaken van een nieuw topic. smile

eerste vraag is, Hoe kom/blijf je in je kern.
Quote:
Die liefde is ook een kracht. Vandaaruit wordt alles gestuurd. Wat ik ook doe, ik voel me daar enorm thuis en op m'n gemak.

Bijzonder dat je dat kunt, dat wat je ook doet (en dan neem ik aan ook dingen die je minder leuk/gezellig vindt)je bij je kern blijft. Het is denk ik een gevoel maar ook een overtuigd zijn van dat je prima bent zoals je bent. Ik denk dat bij mij daar de hapering zit. Dat ik daar aan moet werken..

Hoe hou je dat/die in balans?
Quote:
Door je steeds terug te brengen naar je kern. En niet mee te gaan met zaken, die niet bij jouw kern horen.
Door steeds voor je kern te kiezen, door de waarde daarvan in te zien,
Door te ontdekken dat je in je kern, heel veel meer kunt doen, dan uit je kern.
Door , wanneer je in je kern bent, niets binnen te laten dat niet bij je kern hoort.

Soms moet je ergens zijn uit verplichting maar het voelt niet goed, je krijgt allerlei prikkels binnen van anderen en hebt last van het lawaai etc dan is het heel erg moeilijk om in balans te blijven. Heb jij manieren om in een gezelschap dat niet bij je past die balans te houden en het contact met je kern vast te houden?

Liefs Maryssa
Cialara
Cialara mei 15 '09
Hoi Maryssa,

Tijdens mijn Reiki 1 inwijding hebben wij het ook over dit soort dingen gehad. Een goede manier om je zelf tegen negatieve dingen in gezelschappen te beschermen is de volgende visualisatie:

Visualiseer 6 kaarsen die om je heen staan. Steek ze een voor een aan en vraag dan of de kaars-vlammen al het goede tot je door mogen laten komen en al het negatieve met liefde willen weerkaatsen naar de zender.

Als je dit doet voor dat je de situatie ingaat, zul je je vast beter voelen en beter in staat zijn om bij je kern te blijven.
Ik heb het ook geprobeerd en het is echt een fijn gevoel.

Er zijn nog meer manieren hoor, denk maar aan de lichtpiramide waar NiMS het al eerder over had.
Ook kun je een soort van gouden bal van bescherming om je heen visualiseren en de zelfde vraag als hierboven stellen.

Hoop dat het jou ook lukt!

Groetjes Jorine
Cialara
Cialara mei 15 '09
Oh ja, en wat die kaarsen betreft, als het even minder gaat in het gezelschap kun je je heel kort even afzonderen (op de wc ofzo wink) en kijken of je kaarsen nog goed branden en eventueel nieuwe kaarsen plaatsen.
admin
admin mei 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa

Soms moet je ergens zijn uit verplichting maar het voelt niet goed, je krijgt allerlei prikkels binnen van anderen en hebt last van het lawaai etc dan is het heel erg moeilijk om in balans te blijven. Heb jij manieren om in een gezelschap dat niet bij je past die balans te houden en het contact met je kern vast te houden?

Liefs Maryssa


Ik maak al direct een bedenking...
"past het gezelschap niet bij mij?" is een andere vraag dan "Pas ik niet bij het gezelschap?"


Als je hart "nee" zegt, en je gaat toch naar het gezelschap , leg jezelf een verplichting op. En krijg je er last van.
Als je hart "ja" zegt, dan wordt elke schijnbare uiterlijke verplichting een belevenis dat boeiend kan zijn.

-Als het niet goed voelt, waar je bent, mag je 'weg gaan' je hoeft niet veel uit te leggen.

Steeds keuzes maken ,elke keer opnieuw, bij elk moment, is er een optie.
Sta elke keer ook achter die keuze, en observeer wat er gebeurd. Maak als het ware, duizende keuzes op een dag.
In korte, flitsen.
Hou van uitdagingen, wees avontuurlijk aangelegd, en grensverleggend, hou niet van beperkingen, durf. ..en .doe!!

Durf je in een restaurant naar een menu kaart kijken,
zien dat het boven je budget ligt, en zomaar weggaan?
Durf je zonder iets te kopen , een winkel weer uitstappen?
Durf je tegen een gezelschap zeggen, " ik ga, ik laat jullie heerlijk feesten , tot morgen " ook al ben je er nog maar net, maar je vind de sfeer niets voor jou?
enz..

Durven en doen, is ja zeggen tegen jezelf!

zo kijk ik er tegenaan.


Liefs,
Bellefleur
Cialara
Cialara mei 15 '09
Ik begrijp wat je bedoelt Bellefleur, maar soms ontkom je er niet aan, omdat je toch banden hebt met bijvoorbeeld je werk of familie waar een bijeenkomst uit voort komt...
admin
admin mei 15 '09
Ja, dat is zo.
Maar voel je nergens toe verplicht, lieve Jorine.
Je kan jezelf affirmeren met een nieuwe gedachte.
"Ik ben altijd op de juiste plaats, op het juiste moment, bij de juiste mensen, in de juiste situatie"

liefs,
Bellefleur
Maryssa
Maryssa mei 15 '09
Mooie visualisatie vind ik dat met die 6 kaarsen. Die ga ik zeker proberen. De piramide van licht lukt bij mij niet zo goed dus ik ga dit zeker proberen. Wel goed dat dat tijdens de Reiki aan de orde kwam. Ik krijg eind volgende maand mn Reiki 1 inwijding. Ik laat wel weten hier hoe dat was. Thx Jorine.
Maryssa
Maryssa mei 15 '09
Ik vind het moeilijk om mn gevoel / intuitie te volgen als een gezelschap niet goed voelt. Dat weg gaan ook al ben je er net zou ik wel willen maar vind het dan lullig voor de anderen. Op dat moment ben ik dan dus weg van mn kern...

De keren dat ik dat wel deed (intuitie / gevoel volgen) luchtte wel erg op dus moet daar wel mee verder. Onzekerheid en wat anderen er wel niet van zullen denken zijn de hindernissen die ik dan moet nemen.

De voorbeelden die je noemt maken het voor mij heel concreet, dat is prettig. Affirmaties heb ik een tijdje gedaan maar is de klad in gekomen... Misschien maar weer eens oppakken omdat de juiste affirmatie die past bij de situatie altijd wel opkomt in mn hoofd en mij steun en kracht kan geven.

Inspirerend dit topic..
admin
admin mei 15 '09
Origineel bericht van: Maryssa
.

Inspirerend dit topic..


grinzoals het leven zelf!
Cialara
Cialara mei 15 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
"Ik ben altijd op de juiste plaats, op het juiste moment, bij de juiste mensen, in de juiste situatie"


Als je dit in gedachten hebt, ja, dan voel je je overal op je gemak denk ik... dus dan maakt het niet meer uit waar en bij wie je bent! Is ook een hele fijne gedachte.

En inderdaad een interessant topic. Helemaal mee eens. Iedereen worstelt wel eens met de gedachte ergens niet te willen zijn...
Thomas A
Thomas A mei 15 '09
Hoe kom/blijf je in je kern, hoe hou je die balans?

Door je o.a. af te vragen 'hoe is het eigenlijk voor mij waar ik nu voor sta?' Dat ontwikkelt uiteindelijk de eigen informatiebron die het mogelijk maakt altijd op je zelf terug te kunnen vallen en heel dicht bij de eigen bron te blijven............
Thomas A
Thomas A mei 15 '09
Deze tocht is alleen voor mensen die in zichzelf durven geloven. Wie niet bereid is zijn vanzelfsprekendheden en zijn overtuigingen ter discussie te stellen kan niet mee en blijft zitten waar hij zit. Wie denkt dat hij toch niet kan veranderen, omdat hij nu een maal zo is, zal nooit vertrekken en wie nooit vertrekt zal nooit aankomen. Wie gelooft dat je de uitweg toch nooit zult vinden, zal blijvend in de doolhof blijven dwalen. Wie gelooft in de vooruitgang kan nooit het spoor terug volgen. Wie gelooft dat je je toch nooit van je bagage kunt ontdoen zal zijn last tot de laatste snik meedragen. Wie blijft geloven zal nooit weten, maar wie oprecht zoekt zal vinden.

De enige leidraad is:


Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet


Wat je verder nodig hebt voor de tocht:

* absolute eerlijkheid
* rechtvaardigheid
* durf
* doorzettingsvermogen
* zelfkritiek
* een rotsvast vertrouwen in jezelf

Wat je ervoor moet opgeven:

* al je overtuigingen
* al je schijnzekerheden
* al je eigenwijsheid
* al je gehechtheden
* al je macht
* je verleden en toekomst

Wat de beloning is:

* onkwetsbaarheid
* geluk
* gezondheid
* zekerheid
* zelfkennis
* een leven zonder pijn en verdriet

bron; http://home.tiscali.nl/stophetlijden/hemelopaarde.html
admin
admin mei 15 '09
Je bagage neem je altijd mee, zorg voor sterke schouders.
En zeker ik blijf rotsvast geloven en weet dat dat beloont zal worden. Uiteindelijk zal ik heus wel weten of mijn geloof wellicht onterecht is, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Wie zoekt vind niet altijd, of kan niet zien wat hij heeft gevonden omdat het op een andere manier wordt aangereikt.


Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook de ander niet....

Misschien is deze goed om nog eens na te lezen?

Wie mag een ander voorschrijven wat wel of niet mag en/of niet kan?

Wat is er uiteindelijk nodig voor deze tocht, simpelweg alleen jezelf lijkt mij en dan mét bagage, waar haal je anders de wijsheid en ervaring vandaan om zo'n tocht aan te gaan? Ook innerlijke wijsheid is bagage.



Lena
Lena mei 15 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Hoe kom/blijf je in je kern, hoe hou je die balans?

Door je o.a. af te vragen 'hoe is het eigenlijk voor mij waar ik nu voor sta?' Dat ontwikkelt uiteindelijk de eigen informatiebron die het mogelijk maakt altijd op je zelf terug te kunnen vallen en heel dicht bij de eigen bron te blijven............


ja thomas dat is het, even een pas op de plaats wat gebeurd er nu eigenlijk allemaal..waar sta ik nu..luisteren naar jezelf
Serenity
Serenity okt 2 '11
Origineel bericht van: Bellefleur
Quote:Wel, als je in je kern bent en steeds van daaruit vertrekt, ben je in balans.
Het moeilijk dat je vind is om steeds in die kern te blijven.
En niet te schipperen tussen het voldoen van anderen hun verwachtingen naar jou toe, en de wens om jezelf te zijn.

Even een heel praktische vraag, Bellefleur: Hoe doe je dat in je kern blijven? Hoe houd je die balans?

Liefs Maryssa


Dat zijn prachtvragen!!
Misschien dat iedereen het anders doet.

eerste vraag is, Hoe kom/blijf je in je kern.Mijn kern is in mijn hart, als ik alles vanuit m'n hart doe,
dan handel ik vanuit mijn kern. Mijn kern is Liefde.
Dat weet ik. Die liefde is ook een kracht. Vandaaruit wordt alles gestuurd.
Wat ik ook doe, ik voel me daar enorm thuis en op m'n gemak.
Het is daar heerlijk warm, en knus. En ruim en vrij en vrolijk.
En zo zullen mensen mij ook ervaren.

Maar zo is het bij mij, voor mij het beste. Misschien dat het voor iemand anders iets anders is.

Ben ik uit m'n kern, ben ik ook uit m'n hart. Dat verschil voel ik direct. Dan wordt het kouder, en ben ik korter in mijn manier van doen, dan voel ik me 'gebonden' en niet zo vrij.
Dan onderzoek en observeer ik hoe dat komt, waar dat aan ligt, en hoe ik dat kan verhelpen. Zodat ik terug in m'n hartsgebied ben.

Hoe hou je dat/die in balans?
Door je steeds terug te brengen naar je kern. En niet mee te gaan met zaken, die niet bij jouw kern horen.
Door steeds voor je kern te kiezen, door de waarde daarvan in te zien,
Door te ontdekken dat je in je kern, heel veel meer kunt doen, dan uit je kern.
Door , wanneer je in je kern bent, niets binnen te laten dat niet bij je kern hoort.

Wat is goed voor mijn kern..
een mooie wandeling,
een warm gesprek, zachte muziek die mijn gevoeligheid raakt,
tekenen en kleuren, mijn hond, de zon, bloemen, de natuur,
een knuffel, een 'openheid' waar Liefde kan vloeien, eigenliefde, lachen, een goede gronding, dansen, spelen als een kind enz, enz..


liefs,
Bellefleur


Hoi hoi Tinne,
jammer dat je niet meer op het forum komt, je word gemist! smile
Ik lees een bericht terug van je op een heel goed moment.
Dit is zo mooi beschreven en ik kan mezelf hierin vinden met deze stappenplan, het maakt de boel makkelijker want ik herken een patroon. ^^
Claire
Claire okt 3 '11
Jezelf ontmoeten

Wees wie je wilt zijn
Met je plussen en je minnen
Met je onrust en je pijn
En met je liefde diep van binnen

Met je zorgen, je vertrouwen
Met je vreugde en je leed
Met wat nog zich zal ontvouwen
En... met het wat je het liefst maar vergeet

Met je warmte, je bezieling
En met jouw spontaniteit
Met je pracht gevoel voor humor
Met je stijl, je waardigheid

Wees wie je wilt zijn
Dan wint jouw licht aan kracht en gloed
Dan zal je stralen vanuit je kern
Omdat je dan ... jezelf ontmoet....

Dit gedichtje staat op een mooi plaatje opgeslagen in mappen.
Vond dit bij het thema en vind het een mooi gedicht.
Het lukte mij niet om het plaatje naar deze topic te plaatsen en dus heb ik de tekst overgenomen. eekGr. Claire.
Serenity
Serenity okt 3 '11
Ohhh die is even mooi en idd zeer toepasselijk!
Leuk zeg dat je dit had en jezelf kon herinneren dat je dit gedichtje had opgeslagen da's echt engelenwerk!! ^^

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki