Loading...
nl

Nergens thuis voelen

Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zich echt letterlijk nergens thuis voelen?

Soms heb ik het idee dat ik elk moment opgehaald kan worden door andere wezens confusedhet klinkt gek misschien.
Al van kinds af aan voel ik me anders, het lijkt wel of de frequentie niet gelijk is aan familieleden en vrienden..
We begrijpen elkaar gewoon niet! Ik probeer ze te begrijpen maar het gaat niet en andersom ook niet.
Vaak gaan vriendschappen daarom ook over volgens hen ben ik te serieus. Ik heb gewoon niet echt de behoefte om alleen maar uit te gaan, drugs te gebruiken etc.
Ik probeer mezelf te ontdekken maar echt letterlijk niks heeft ervoor gezorgd dat ik me ergens helemaal op en top voel.

Soms ben ik gewoon jaloers op mijn broer bijvoorbeeld, die heeft nergens last van. Hij voelt zich overal thuis.
Delen:
Thomas A
Thomas A mei 13 '09
Voel je thuis in je eigen wezen. Ligt niet voor iedereen zo voor de hand. Vooral voor mensen die een jeugd van weinig bevestiging tot zelfs volkomen ontkenning hebben gekend!

Lees eens "de Inwijding" van Elisabeth Haice. Dan begrijp je precies jouw situatie!
Begrip
Begrip mei 13 '09
ja inderdaad, heb ik ook zeer vaak, en als ik me dan na een tijdje niet thuis voel leid dit vaak tot mezelf afsluiten, probeer dit nu tegen te gaan, maar dit geberut automatisch en is precies moeilijk tegen te gaan, terwijl ik niets liever wil dan mezelf te zijn, ik bots gwn met zodanig veel mensen, ik voel en denk niet na en dit zorgt vaak voor zeer veel conflicten, de meeste mensen vinden me dan ook te simplistisch, ze zeggen vaak van, was alles maar zo simpel, dit hoor ik zeer vaak
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
Hallo Thomas,

Kan inderdaad zijn dat ik me niet helemaal thuis voel in mijn eigen wezen.. Ik weet niet zeker of het daar aan ligt.
Ik zal eens kijken voor het boek! dank je voor de tip.

Liefs Natalie
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
Ik probeer mezelf ook niet af te sluiten en dat doe ik niet echt, maar zit wel met een naar gevoel alsof ik niemand begrijp en zij mij niet.
Ik weet ook wel dat het een beetje aan mezelf ligt, maar dat krijg je als je met totaaal verschillende mensen opgescheept wordt.
Begrip
Begrip mei 13 '09
ja, idd, als mensen totaal verschillend van je zijn kun je je wel onbegrepen voelen
Nymira
Nymira mei 13 '09
Hoi Natalie..

ohohoh , ik herken dit zo ....;-)...dus je staat hier niet alleen in ...geboren worden bij een familie die uit een andere zielegroep dan jijzelf komt waardoor je de 'overgang'als heel groot ervaart en geen aansluiting voelt..
Ik denk dat je de mensen nog moet tegenkomen dan die uit dezelfde groep komen want ze zijn er zeker ! dat ervaar ik ook bij mijn opleiding ...er is herkenning over en weer...worstelen met dezelfde thema's..je eigen wezen durven 'gronden'in het hier en nu..
Misschien is er een leuke cursus omgaan met 'hooggevoeligheid'bijv. bij jou in de buurt ? (oid)wellicht dat je dan wat mensen treft die ook die gevoeligheid hebben..(en dat boek is inderdaad erg mooi..;-))groet Nymira.
admin
admin mei 13 '09

Het aller aller belangrijkst is,
dat je je thuis voelt in je innerlijk zelf, in je kern.
dat je jezelf aanvaart, en van jezelf houdt.
dat je probeert in de stilte van je hart te zijn, vrij van wat er gebeurd in de buitenwereld.
als je dat doet, komt er een smile op je gezicht, je zal het merken,
eerst een heel kleintje, dan een hele grote lach.
Het eigenlijke échte Thuiszijn, zit in jou zelf.

grin
Emuca
Emuca mei 13 '09
Ik ken je gevoel Natalie, ik heb precies hetzelfde. smileMaar je bent hier voor een reden en dit is dus tijdelijk jou thuis, ook al voelt dat niet altijd zo.
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
Hallo Nymira,

Hahaha gelukkig dat er nog iemand anders is die zich hierin herkent! haha.
Soms voelde ik me een beetje apart omdat de frequentie niet gelijk is.
Wat voor opleiding doe je als ik vragen mag? is het op spiritueel gebied of een beroepsopleiding?
Ik ontmoet af en toe wel mensen uit mijn zielegroep alleen is het nooit echt blijvend ze gaan weer weg als je vanelkaar geleerd hebt. Toch zijn het hele mooie ervaringen. Je leert er veeel meer van.
Cursussen heb ik niet zoveel mee ik heb er een aantal gedaan, maar ik merk dat de leraren hun mening op mij willen plaatsen.
Terwijl ik iemand ben die graag zelf alles wil ondervinden in plaats van de mening van de leraar over te nemen.
Doe jij wat aan cursussen?

Liefs Natalie
Richie Richard
Richie Richard mei 13 '09
Got the same problem. Ook ik voel me vrijwel nergens thuis. Echt nergens. De mensen die ik ken, en waarmee ik dan praat, en dan bedoel ik uit mijn omgeving. Vinden mij zelfs eng.. Vraag me niet waarom..
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
dank je wel bellefleur en angel of death.

Ik probeer ook thuis te voelen in mijn innerlijke wezen. Het is best lastig soms!
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
ja precies!!ik herken het helemaal!! erg is dat he!!
admin
admin mei 13 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
dank je wel bellefleur en angel of death.

Ik probeer ook thuis te voelen in mijn innerlijke wezen. Het is best lastig soms!




Ik begrijp je wel, het is soms verschieten, als je merkt dat er anders gedacht wordt dan jij, terwijl jij jezelf als vanzelfsprekend vind.
Maar anderen vinden zichzelf net zo vanzelfsprekend, en vinden jouw dan weer vreemd.
Het komt omdat wij als 'gewone mens' steeds onszelf in de ander weerspiegeld willen zien.
en als dat niet zo is, dan kijken we vreemd op.
Dan gaan mensen zoeken, tot ze iets vinden dat wat op henzelf gelijkt, toch vinden de ze dat niet écht.
Dan krijg je een beetje het gevoel van heimwee,
maar het is heimwee naar je eigen zelf, de enige plek waar alles is zoals jij bènt!
Thomas A
Thomas A mei 13 '09
Heimwee, daar gaat het over in 'de inwijding!
Cialara
Cialara mei 13 '09
Oooohhh, die heimwee, dat voel ik ook zo. Maar ik probeer in het nu te leven, dat helpt wel. En te genieten van de lieve mensen om me heen (ook al begrijpen we elkaar niet altijd).
Thomas A
Thomas A mei 13 '09
Ja Jorine, maar ook in het 'nu' zul je moeten kunnen "matchen" met jezelf...........
Eruan
Eruan mei 13 '09
Ik ken het gevoel ook, maar thuis voel ik me wel redelijk thuis, met problemen kan ik altijd bij mn ouders en broertje en zusje terecht.
Uitgaan, drank, en drugs interesseren mij ook niet zo. Op school voel ik ook weinig aansluiting bij leeftijdsgenoten, en daar voel ik met ook niet thuis.
Cialara
Cialara mei 13 '09
Ja, dat is waar, en het valt ook niet altijd mee, maar voor mij helpt het wel iets. Het was bij mij ook een moeilijke fase toen ik jonger was, nu heb ik er meer vrede mee om te zijn zoals ik ben.
Natalie1986
Natalie1986 mei 13 '09
toch grappig dat er veel mensen zijn die met dit gevoel zitten!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki