Loading...
nl

Uitspraak Justitie: Jeugdzorg. Help?

Richie Richard
Richie Richard mei 11 '09
Ik ben zelf erg geschokt...
Justitie heeft zo juist een uitspraak over mij gedaan, omdat ik regelmatig agressief gedrag vertoon. Ze vinden dat ik serieus hulp nodig heb. Dus ze schakelen de jeugdzorg weer in.

Weer? Ja, weer.

2 Jaar geleden, scheen ik ook agressief gedrag te vertonen. Dit was onder druk van school en problemen thuis. Daarbij begon mijn paranormale deur actief te worden, waardoor ik me erg raar voelde. Ik was snel aangebrand.
Het was toen ernstig uit de hand gelopen... Ik heb gevochten.. Gevochten met mijn eigen moeder. Ik kan mij niet meer herinneren wat de reden was... Maar de politie werd toen in geschakeld. Er werd toen alleen maar een aantekening gemaakt, maar het werd mijn ouders aangeraden om hulp te zoeken. Ze stelden de Jeugdzorg voor. Ik vond toen die tijd zelf ook, dat ik ernstig te ver was gegaan. Wat de reden toen ook was, dit kon niet langer. Ik stemde er bij in, om hulp te nemen. Ik ging met vol moed naar de eerste sessie, maar dit werd echt een ramp.
Het werd mij verteld, dat ALLES mijn schuld was. Inclusief mijn verleden. Het was mijn schuld, dat mijn biologische vader ging drinken. Het was mijn schuld dat hij ons in elkaar sloeg. Het was mijn schuld, dat mijn moeder in geld problemen raakte. Het was mijn schuld, dat ze gingen scheiden. Het was mijn schuld.. Alles was mijn schuld.. MIJN schuld! Het was mijn schuld dat ik gepest werd vanaf de 2e groep. Het was mijn schuld dat ik een taal achterstand had. Het was mijn schuld, dat ik niets durfde. Het was mijn schuld dat ik op school, meerdere keren in elkaar was geslagen. Alles was mijn schuld.

Toen ze dat zei, barstte ik in tranen uit. Ik geloofde het.. Ik kreeg een ongelofelijk negatief zelfbeeld. Ik vond mezelf vies, ik vond mezelf walgelijk. Het liefst, wou ik weg zijn, weg van iedereen, zodat ik niemand nog wat aan kon doen.

Tot dat, ik er zelf echt diep over na dacht. Hoe kan een pas geboren kind, dat nog niet eens kan lopen, iets verrichten? Was het nou wel, echt mijn schuld?
Dit maakte mij ernstig kwaad. Kwaad op haar, maar ook kwaad op mezelf. Nog steeds had ik een zwart zelf beeld. Nog steeds was ik overtuigd dat het mijn schuld was, maar NIET alleen maar mijn schuld. Ik was er van overtuigd, dat ik voor een deel schuldig was.

De waarschijnlijk laatste sessie kwam in zicht. Ik was van binnen, helemaal dood. Ik was een zoutzak. Ik durfde nog nauwelijks met iemand om te gaan, bang dat ik hen iets aan deed. Ik moest een thermometer in vullen. En de graden, waren de levels van mijn woede en agressie. Daar tegen moest ik een tegenpool verzinnen. Iets wat ik zou kunnen doen, om dit tegen te gaan. Ik vulde dit rustig in. Leverde het in, maar.. zij keurde het af. Ze vond dat ik het in me moest houden. Dat ik het niet moest uiten dat ik boos was. Ik stemde daar, levenloos bij in.

Ik heb dit ruim 2 maanden vol gehouden. Daarna, barstte ik los. Alles kwam er uit, in 1 keer. Dat was de ergste jaar van mijn leven. Ik heb me nog nooit zo.. rot gevoeld..

En nu valt het in herhaling.. Ik weet dat ik wat moet doen met mijn agressie.. Maar ik wil niet, nogmaals dit mee maken.. Ik wil niet nogmaals, sterven.
Delen:
Emuca
Emuca mei 11 '09
Richie, denk niet dat je komende behandeling hetzelfde zal zijn. Justitie beslist niet zomaar voor zoiets, dan moet er toch wat zijn. Het is maar net hoe jij ermee omgaat. Je bent nu alweer 2 jaar ouder, en veel wijzer dan toen.
Je moet praten. Praten en agressie op een andere manier leren uiten. Dit betekend niet wegstoppen, maar de energie transformeren. DAT is wat jij moet leren.
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
Origineel bericht van: Hakuoro
Ze stelden de Jeugdzorg voor. Ik vond toen die tijd zelf ook, dat ik ernstig te ver was gegaan. Wat de reden toen ook was, dit kon niet langer. Ik stemde er bij in, om hulp te nemen. Ik ging met vol moed naar de eerste sessie, maar dit werd echt een ramp.
Het werd mij verteld, dat ALLES mijn schuld was. Inclusief mijn verleden. Het was mijn schuld, dat mijn biologische vader ging drinken. Het was mijn schuld dat hij ons in elkaar sloeg. Het was mijn schuld, dat mijn moeder in geld problemen raakte. Het was mijn schuld, dat ze gingen scheiden. Het was mijn schuld.. Alles was mijn schuld.. MIJN schuld! Het was mijn schuld dat ik gepest werd vanaf de 2e groep. Het was mijn schuld dat ik een taal achterstand had. Het was mijn schuld, dat ik niets durfde. Het was mijn schuld dat ik op school, meerdere keren in elkaar was geslagen. Alles was mijn schuld.

Toen ze dat zei, barstte ik in tranen uit. Ik geloofde het.. Ik kreeg een ongelofelijk negatief zelfbeeld. Ik vond mezelf vies, ik vond mezelf walgelijk. Het liefst, wou ik weg zijn, weg van iedereen, zodat ik niemand nog wat aan kon doen.


Ik werk al jaren in de jeugdhulpverlening en ik weet uit ervaring dat geen enkele hulpverlener jou de schuld zou geven van de ellende van volwassenen..

De hulpverlener die jij destijds dan gehad hebt, zal ongetwijfeld iets verkeers hebben gezegd dan?!!!

Misschien vreemd, maar euhm..
Wij zijn er JUIST voor de JONGEREN!!!!
Richie Richard
Richie Richard mei 11 '09
Zo bleek het dus niet. Ze zei letterlijk dat het mijn schuld was. Letterlijk.. En dat maakte mij kapot..
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
De Hulpverlener van Jeugdzorg? Welke regio?
admin
admin mei 11 '09
Het eerste wat in mij opkomt als ik het lees, is jouw te zeggen
dat die agressiviteit niet van jou is.
Ze is een opgestapelde bundel energie, die nu uit systeem wil.
Omdat het plaats heeft te maken met hele mooie energie.
Je hebt nergens schuld aan.
Ik zal je ook helpen vanuit mijn licht energie,

liefs,
Bellefleur
Richie Richard
Richie Richard mei 11 '09
Ja de hulpverlener.
Regio zuid-holland-zuid..
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
Tjeetje zeg..
Kom maar gauw naar BJZ in Brabant jongen!! wink

Maar wat Bellefleur zegt..
Probeer die woorden op je in te laten werken..
Voel de positieve energie..

en euhm.. er zijn jongeren die slachtoffer worden van het gehele systeem..
MAAR.. de agressie is wel iets wat eruit moet..

Hoe gaat het nu verder?
Word je uit huis geplaatst?
Kamertraining?
Agressietrainingen?
Krijgt je moeder steun (ipt) ?

Tjonge... frown
Richie Richard
Richie Richard mei 11 '09
Is het niet mogelijk, om een hulpverlener te kiezen? Want het is mij wel verteld, dat ik mag beslissen bij welke regio/lokatie ik wil.
admin
admin mei 12 '09
Niks tegen jou Heidelroosje maar BJZ...pfff...ik loop er met een hele grote boog omheen.

Sterkte Hakuoro, er zijn volgens mij voldoende psychiaters die je wél kunnen helpen, het zal beslist niet allemaal jouw schuld zijn maar je moeder slaan is niet goed, wat voor reden dan ook. Wat de hulpverlener tegen je heeft gezegd is in mijn ogen helemaal fout. Zoek voor jezelf uit waar en van wie je hulp wilt krijgen zodat je iets hebt als je op het matje moet komen.
admin
admin mei 12 '09
Het leven bestaat uit een aaneenschakeling van gebeurtenissen, uit de keuzes die gemaakt worden.
Angst of liefde,zijn basiskeuzes.
woede, agressie, is samengebundelde energie,
dus had je niet gekozen voor liefde.
toch was deze opgehoopte woede-energie niet de jouwe.

Een verantwoordelijke jongeman heeft de gevolgen van zijn eigen handelen te dragen. Wat die ook zijn.
'openingen'in gaves worden soms gesloten, van hierboven uit! Voor een tijdje. Omdat er eerst andere dingen opgelost mogen worden..
Eerst mens zijn, dàn pas engelmens!! Niet andersom.

veel liefde en kracht in licht gewenst,
en dat je juiste keuzes maakt,
Bellefleur




Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
Origineel bericht van: Hakuoro
Is het niet mogelijk, om een hulpverlener te kiezen? Want het is mij wel verteld, dat ik mag beslissen bij welke regio/lokatie ik wil.

Dat weet ik nietkerel.. daarvoor moet je bij Bureau Jeugdzorg zijn.. ik indiceer niet..


@Karin:
Ik werk niet bij BJZ, maar op een Kamertraining centrum, samen met en vóór jongeren...
Indiceren doe ik niet smile

Maar alles staat in het belang van de jongeren.. de ouders zijn het vaak niet eens, voelen zich aangevallen en balen dat hun de opvoeding niet alleen kunnen dragen, dus vaak is het meest smerige gemopper van de ouders..

De jongeren zelf vinden het niet fijn om (her)opgevoed te worden, dus die stuiteren.. die willen niet.. Met zééér zeldzame uitzondering zijn ze blij met ons ehehehe.. (en dat zijn meestal meisjes, die misbruikt zijn geweest ofzo)

70.000 probleemjongeren en nog geen 40.000 plaatsen...
Vind je het gek dat iedereen weg rent bij BJZ..
Ze kunnen vaak niet 'goed' plaatsen, vanwege gebrek aan capaciteit..
Soms maken ze daarin dus zelfs verkeerde keuzes.. als de jongere maar niet op straat komt!!!

Als iemand omkomt, of zijn nek breekt bij een baas, vanwege een structurele fout die voorkomen had kunnen worden, zal je het kort in het nieuws zien..

Als BJZ een foutje maakt (en het is een zéééér grote organisatie)
Wordt die fout onder de loep genomen.. direct uitvergroot en krijgen de meest rampzalige processen / aanklachten aan hun kont..Deze mensen zitten vast tussen twee werelden.. tussen de wereld van het kind en het rechterlijk systeem..

Ook zij zijn maar mensen, die werken binnen de protocollen, wetten, vaststaande kaders en binnen hun eigen menselijke mogelijkheden..

Zie een raddraaier die elke week met andere jongeren loopt te vechten, drugs gebruikt, constant met politie in aanraking komt, steeds alle hulpvormen weigert, waarvan de ouders niet mee willen werken, omdat wij hun kind niet hebben kunnen 'redden' ..

Zie dit kind / jongere dat NERGENS meer geplaatst kan worden uiteindelijk, maar eens te redden van zijn ondergang, zonder het gehele systeem erbij te trekken....

Je moest eens weten hoe moeilijk werk zij hebben.. smile
BJZ kán niet met hun hart werken.. niet al zouden ze het NOG zo graag willen..

Ik gelukkig wel.. want ik begeleid de jongeren direct, van dichtbij..
Ik mag met ze praten, urenlang thee drinken en vertellen hoe goed en vernuftig hun lichaam is, hun intelligente geest, hun sterke kant ontdekken en het beste in hun naar boven te halen, zodat zij gaan studeren en uiteindelijk gaan doen waar ze GOED in zijn..
Ik als hulpverlener weet dat niet, we ontdekken samen..
Hij leert zichzelf kennen, leert zijn grensen, leert zichzelf te waarderen..
Ik mag ze een bepaalde richting in helpen, zodat zij meer eigenwaarde krijgen...

Als heb ik er maar ééntje in héél mijn carriere de goede richting ingeholpen..
Dan heb ik mijn taak op aarde vervuld..

en het zijn er gelukkig meer geworden dan ééntje..
Geen recidive..
Intelligente jongeren, die een MBO of HBO opleiding zijn gaan doen (meestal in de richting van zorg vreemd genoeg.. ahahah)

Contacten tussen moeder (ouders) en kind weer hersteld te hebben, door goede intensieve gesprekstechnieken met de ouders..
Waar het kind weer succesvol thuis woont..

En natuurlijk genoeg (jammer genoeg teveel) die ik nooit zal kunnen begeleiden naar een stuk zelfinzicht.. en andere hulpverleners met mij..

Dan zal ik het los moeten laten, dan houdt mijn taak op..

Liefs van Heidel..
Eruan
Eruan mei 12 '09
Hoi!

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat het gauw beter gaat!
Ten tweede wil ik even zeggen dat je je nooit, maar dan ook nooit je overal de schuld moet laten aanpraten, ouders hebben ook een keus en als zij verkeerd kiezen is dat hun fout en niet de jouwe!
Ik geloof dat jij een goed mens bent, en elk mens moet emoties uiten, dus ook agressie, ik denk dat het vooral goed is, om te leren hoe je je agressie op een goede manier kan uiten zonder agressief te worden... Dus eigenlijk de energie in iets anders steken.

Ik hoop dat je dit keer wel een goed iemand krijgt.
Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
Hoop ik ook voor hem frown
admin
admin mei 12 '09
@ Heidelroosje,

Ik ben ervan overtuigd dat er velen zijn die bij BJZ werken die wel de juiste instelling hebben, dat laat jouw verhaal wel zien! smile

Toch lopen er ook bij die de boel goed kunnen verzieken en vanuit de verkeerde intentie werken. Mijn dochter is misbruikt op 6 jarige leeftijd en de dame die ik daarover heb gesproken zei mij dat zij te jong was om zoiets te kunnen vertellen en dat het vast verzonnen was, kijk op zo'n moment heb ik dus geen vertrouwen in goede hulp. Hulp die ook nooit gegeven is, heel triest, zeker voor de meisjes die voor en ook na mij om hulp hebben gevraagd.

Maar goed het is de topic van Hakuoro en dat moet zo blijven.
Richie Richard
Richie Richard mei 12 '09
Gek.. Kan me niet herinneren dat ik deze topic geopend heb..

Volgens mij komt mijn oude probleem terug:
Geheugen verlies.

Ik heb een half jaar lang last gehad van geheugen verlies. Ik vergeet dan echt alles. Ik herinner me niets. Ik wist het wel, maar het zat diep verstopt.. Eenmalig zo erg geweest dat ik niet meer wist hoe ik moest praten, maar ik verstond iedereen wel en ik kon wel gewoon schrijven. Maar ik wist niet hoe ik moest praten.

Het was zo.. een maand of 2 weg.. Maar nu begint het weer. Wat moet ik doen.. Is dit een reactie op mijn problemen e.d. of??
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Heb je ooit over Meerdere Persoonlijkheden nagedacht? Dat de ene persoonlijkheid niet meer weet wat de ander doet? En dan lijkt het op geheugenverlies, maar dat is het dan niet.
Emuca
Emuca mei 13 '09
Geheugenverlies kan op meerdere manieren naar boven komen. Heftige gebeurtenissen die je liever wegstopt, entiteiten of een flinke klap tegen je hoofd bijvoorbeeld. Alle gevallen heb ik eens meegemaakt bij 1 iemand. Het is te trouwens wel te trainen om het te verbeteren.

Oh ja, en sorry dat ik niet antwoordde op je sms vannacht, ik ben vroeg in slaap gevallen.
Richie Richard
Richie Richard mei 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Heb je ooit over Meerdere Persoonlijkheden nagedacht? Dat de ene persoonlijkheid niet meer weet wat de ander doet? En dan lijkt het op geheugenverlies, maar dat is het dan niet.


Zal het? Ik denk het zelf niet hoor.. Dan zou ik het toch wel weten of niet soms?
Thomas A
Thomas A mei 13 '09
Kan ook van blowen komen, dat geheugen verlies. Het is dan echter geen geheugen verlies, maar een minder opnemend geheugen!

greetz
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki