Loading...
nl

Beschouwing: 2012, Het begin of het einde?

Eruan
Eruan mei 6 '09
Op verzoek van Nims plaats ik hier mijn beschouwing voor Nederlands, dit is nog niet de uiteindelijke versie, daar was de spelling en zinsbouw iets veranderd, maar die staat op school op de pc.. smile
Door deze beschouwing heb ik mijn lerares ontzettend aan het denken gezet.. smile
Verder is dit ook geschreven door mij, op een nuchtere manier omdat op school eigenlijk niemand weet dat ik best spiritueel ben ingesteld, en ik ook niet weet of ze dit op het VWO waarderen...


2012, Het begin of het einde?

De aarde ontstond met een knal, waarna de aarde zich langzaam ontwikkelde tot wat hij nu is. Een van de oudste volken van de aarde zijn de Maya´s, zij maakten 3000 jaar geleden een kalender met daarop allerlei belangrijke gebeurtenissen vastgelegd voor in de toekomst. Vaak kwamen deze zogenaamde voorspellingen nog uit ook. Het vreemde is dat de kalender van de Maya´s eind 2012 afloopt, en dat er voor het einde iets heftigs staat te gebeuren.
Deze voorspelling biedt natuurlijk geen zekerheid, maar volgens leden van de 2012 beweging zal de aarde ten onder gaan door natuurrampen. Netwerk zond in november 2008 een documentaire uit over de 2012 beweging. Patrick Geryl, een Belgische leider van de beweging vertelt daarin dat als mensen hem 15000 euro betalen, met hem mee kunnen vluchten naar de Afrikaanse hoogvlakte. Mensen die de capaciteiten om weg te gaan niet hebben moeten maar zelfmoord plegen volgens de Belg.
Anderen denken dat in 2012 de mensheid een sprong gaat maken op spiritueel gebied en dat mensen zelfs telepathisch kunnen gaan communiceren.

Laten we de levensverzekering maar even opzeggen…

Patrick Geryl zijn verhaal is behoorlijk angstaanjagend, daarom hebben veel mensen hun levensverzekering en pensioen al opgezegd want als we Patrick Geryl moeten geloven is er geen hoop meer, behalve wanneer we naar de Afrikaanse hoogvlakte gaat. De aarde gaat volgens de beweging een tweede zonvloed krijgen zoals in het Bijbelverhaal over De ark van Noach. Christenen verkondigen dat de komst van de Messias dichterbij komt. De I Ching, een Chinese filosoof, verwacht dat de spaken in 2012 in het wiel worden gestoken en Terence mcKenna heeft een wiskundig model gemaakt waarin is berekent dat we in 2012 worden ingehaald door onze eigen vooruitgang. Weer een ander kwam met bewijzen voor een eerdere poolshift, een omdraaiing van de polen waardoor er een enorme vloedgolf zou ontstaan. De theorie is nog niet bewezen maar we zullen erachter komen.

Een Spirituele revolutie

Een tweede theorie is de spirituele theorie. Peter Toonen is een Personal Coach en heeft de afgelopen jaren zijn cliënten zien veranderen, ze zijn bewuster geworden. Volgens Peter Toonen vallen de cycli van meerdere volkeren samen op 21-12-2012.
José Arguëlles heeft een boek geschreven over de veranderingen, en schrijft dat de mensheid gaat veranderen van materialisme naar het spiritualisme. Volgens Peter bestaat er zelfs een kans dat we straks allemaal telepathisch kunnen communiceren.
Andere mensen valt het op dat er steeds meer kinderen met stoornissen als ADHD en Autisme worden geboren. Ook zijn er steeds meer mensen die beschikken over paranormale gaven… Is dit een teken van boven?


Niets bijzonders…

Jan Willem Nienhuys is secretaris van Skepsis, een stichting die buitengewone beweringen kritisch onderzoekt. Hij kan zijn fisie op de 2012 voorspellingen in een woord samenvatten, en dat is Bangmakerij. Volgen Nienhuys is er niks bijzonders aan het einde van de Maya kalender, het is namelijk een cyclische kalender die gewoon elke keer weer terug komt, en dat hoeft niet het einde van de wereld te betekenen. Mensen maken er gewoon een sport van om te doemdenken. In 2000 zou ook de wereld vergaan, iedereen sloeg massaal de noodpakketten in en uiteindelijk gebeurde er niks. Zo zal het deze keer ook wel weer gaan.

Nu blijft er nog een ding over, vergaat de aarde nou in 2012 of begint er een nieuwe era? Optimisten hopen natuurlijk op het beste, doemdenkers gaan zich klaarmaken voor de laatste trektocht op de oude aarde. Ik blijf lekker thuiszitten en zie het allemaal wel. Want een ding weten we zeker, we gaan allemaal een keer dood maar wanneer blijft de grote vraag. Of we nu morgen met een knal vergaan, of over 1000 jaar niemand kan het weten, en stiekem willen we het eigenlijk ook niet weten…
Delen:
Eruan
Eruan mei 6 '09
bedankt nims.. tongueIk wou het net zelf even gaan veranderen.. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Graag gedaan en interessant stukje. Bedankt voor het delen.
admin
admin mei 7 '09
schitterend geschreven.
Eruan
Eruan mei 7 '09
Bedankt.. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki