Loading...
nl

Niet reageren op fotolezingen

Maryssa
Maryssa mei 6 '09
Er is iets wat me niet helemaal lekker zit. Dus gooi ik het er maar gewoon uit.

De laatste tijd was het behoorlijk druk met fotolezingen. Ik merk dat ik het jammer vind dat een aantal mensen (gelukkig reageren er ook een aantal wel) wiens foto gelezen is niet eens de moeite nemen om een reactie terug te geven.

Natuurlijk kun je mensen niet verplichten te reageren maar uit beleefdheid even iets laten weten zou mij een beter gevoel geven.

Hoe staan jullie daarin?
Delen:
Eruan
Eruan mei 6 '09
Toen ik mijn foto liet lezen, vond ik het fijn om te laten weten of het klopte, zo weten de lezers ook dat je dankbaar bent voor wat ze deden.
admin
admin mei 6 '09
Helemaal eens. Tegenover de tijd en moeite die jij neemt om de foto te lezen mag je van de ander verwachten dat hij/zij een passende reactie geeft. Gewoon uit fatsoen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Er is iets wat me niet helemaal lekker zit. Dus gooi ik het er maar gewoon uit.

De laatste tijd was het behoorlijk druk met fotolezingen. Ik merk dat ik het jammer vind dat een aantal mensen (gelukkig reageren er ook een aantal wel) wiens foto gelezen is niet eens de moeite nemen om een reactie terug te geven.

Natuurlijk kun je mensen niet verplichten te reageren maar uit beleefdheid even iets laten weten zou mij een beter gevoel geven.

Hoe staan jullie daarin?

Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik meestal doe is mensen ook even een PM sturen met daarin de opmerking dat ik hun foto heb gelezen als ik niets hoor, met de vraag of ze willen reageren. Die mensen krijgen dan een e-mailtje en worden dan in ieder geval geprikkeld om te reageren.

Toch pas ik altijd wel op met mensen die maar 1 berichtje plaatsen voor een fotolezing en verder niets, want dan denk ik ook, die zullen niets bijdragen aan Merudi en is ook weer een beetje zonde van mijn energie.

Wel kan ik me indenken dat sommige mensen het wel lezen, maar zo enorm schrikken van de treffendheid dat ze liever niet willen reageren uit angst voor herkenning / niet meer anoniem willen zijn.
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Ach, dat iedereen het kan leren zijn de meningen over verdeeld..
Ik ben het er mee eens dat het iets is wat je wel kunt oefenen door het te doen.. door de reacties terug (dus weer on-topic)weet je of je het wel of niet bij het juiste end hebt..

Groetjes Heidel...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Origineel bericht van: Hans
Helemaal eens. Tegenover de tijd en moeite die jij neemt om de foto te lezen mag je van de ander verwachten dat hij/zij een passende reactie geeft. Gewoon uit fatsoen.

Helaas is niet iedereen even fatsoenlijk en lijkt het soms meer op een "haal"-maatschappij dan een "breng"-maatschappij.
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Nims, eens..
Ik lees ook niet gauw de mensen die net lid zijn geworden..
Op één of andere manier heb ik dan het idee dat ze het vergeten.. (of de inloggegevens) en euhm, dat is zonde van muhn tijd.. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Ik vind het ook niet direct zonde van de tijd, want het lezen voor mij is ook weer een leuke oefening. En ik heb laatst gehad dat iemand reageerde op een lezing van enkel maanden geleden. Die was het helemaal vergeten, en kwam toevallig weer eens langs smile.
Maryssa
Maryssa mei 6 '09
Quote:
Toch pas ik altijd wel op met mensen die maar 1 berichtje plaatsen voor een fotolezing en verder niets, want dan denk ik ook, die zullen niets bijdragen aan Merudi en is ook weer een beetje zonde van mijn energie.

Dat is wel een goede tip Nims om het even af te wachten na een fotoleesverzoek. Het voelt; als iemand niets laat horen, inderdaad alsof de persoon in kwestie alleen maar iets komt halen en niets bijdraagt. Lees je dat soort foto's dan niet als er verder geen reactie komt van die persoon?

Het zou zeker kunnen dat mensen er van schrikken daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Als ik een tijdje niets lees van die persoon, dan vraag ik eerst na of ze nog gelezen willen worden om te zien of er een reactie komt. Reageren ze wel, dan lees ik ze gewoon wel. Vaak zie je ook, dat Na een lezing, er ineens een aantal actieveling komen smile. Dus het is niet zo dat ik niet lees, als dit het eerste berichtje is. Sommigen hebben echt last van koudwatervrees laugh.
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Blijven lezen dus smile
gast
gast mei 6 '09
Je weet van te voren toch ook niet of iemand wel of niet zal reageren.
En waarom zou je er altijd iets (een reactie) voor terug willen van degene die je gelezen hebt!? Je krijgt zelf misschien van iemand anders weer iets waar jij op dat moment behoefte aan hebt.
Overigens kan ik het me wel voorstellen dat je het niet bepaald beleefd vind, maar dit is een mening, en niet iedereen deelt diezelfde mening.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Zolang je je maar niet verplicht voelt, is het goed smile. Het is tenslotte geen werk en het moet wel leuk blijven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Origineel bericht van: gast
Je weet van te voren toch ook niet of iemand wel of niet zal reageren.
En waarom zou je er altijd iets (een reactie) voor terug willen van degene die je gelezen hebt!? Je krijgt zelf misschien van iemand anders weer iets waar jij op dat moment behoefte aan hebt.
Overigens kan ik het me wel voorstellen dat je het niet bepaald beleefd vind, maar dit is een mening, en niet iedereen deelt diezelfde mening.

Wat is dan jouw mening? Vind je het niet onbeleefd als niemand meer reageert op een fotolees verzoek?
gast
gast mei 6 '09
Ik ga er niet direct vanuit dat het onbeleefdheid is dat iemand niet reageerd. Er kunnen veel meer redenen zijn. Dat gevoel van onbeleefd zijn is de mening van degene die zich dit aantrekt en niet persé die van degene die niet reageerd.
Maryssa
Maryssa mei 6 '09
Quote:
Zolang je je maar niet verplicht voelt, is het goed . Het is tenslotte geen werk en het moet wel leuk blijven

Dat is helemaal waar. Gelukkig vind ik het nog steeds leuk om te doen en ook heel leuk wat andere fotolezers lezen...leer ik ook van.
Eruan
Eruan mei 6 '09
Ik moet zeggen dat ik het eerst ook wel even raar vond dat de informatie zo ontzettend klopte, ik had namelijk niet echt verwachtingen, maar wanneer ik de tekst las dacht ik ook echt dit gaat over mij.. tongue
En natuurlijk komen er misschien bij mensen dingen naar voren waar ze enorm mee worstelen..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 6 '09
Origineel bericht van: gast
Ik ga er niet direct vanuit dat het onbeleefdheid is dat iemand niet reageerd. Er kunnen veel meer redenen zijn. Dat gevoel van onbeleefd zijn is de mening van degene die zich dit aantrekt en niet persé die van degene die niet reageerd.

Dat ben ik wel met je eens. Het komt op mij in ieder geval niet zo netjes over als er niet meer gereageerd wordt.
gast
gast mei 6 '09
Maar dan gaat het er alleen maar om dat iemand niet aan jouw normen/waarden voldoet. Het heeft dus meer over jou te zeggen dan over de ander.
Prada
Prada mei 6 '09
Hey

Vind het soms ook enorm jammer als ik geen reactie terug krijg, want ben soms ook erg benieuwd of mijn gevoel klopte en daar kan ik dan weer van leren..

Ik kijk meestal ook wel of die mensen buiten het fotoleesforum actief zijn, zo niet wacht ik het meestal ook eventjes af.

Heb zelf ook wel eens gevoel als ik een foto lees, of het die persoon gaat raken of niet, en die wel of geen reactie wilt geven op de lezing.. En kan ik me er al op voorbereiden dat ik dan waarschijnlijk geen of pas laat een reactie terug krijg!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420