Er is iets wat me niet helemaal lekker zit. Dus gooi ik het er maar gewoon uit.
De laatste tijd was het behoorlijk druk met fotolezingen. Ik merk dat ik het jammer vind dat een aantal mensen (gelukkig reageren er ook een aantal wel) wiens foto gelezen is niet eens de moeite nemen om een reactie terug te geven.
Natuurlijk kun je mensen niet verplichten te reageren maar uit beleefdheid even iets laten weten zou mij een beter gevoel geven.
Hoe staan jullie daarin?
Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik meestal doe is mensen ook even een PM sturen met daarin de opmerking dat ik hun foto heb gelezen als ik niets hoor, met de vraag of ze willen reageren. Die mensen krijgen dan een e-mailtje en worden dan in ieder geval geprikkeld om te reageren.
Toch pas ik altijd wel op met mensen die maar 1 berichtje plaatsen voor een fotolezing en verder niets, want dan denk ik ook, die zullen niets bijdragen aan Merudi en is ook weer een beetje zonde van mijn energie.
Wel kan ik me indenken dat sommige mensen het wel lezen, maar zo enorm schrikken van de treffendheid dat ze liever niet willen reageren uit angst voor herkenning / niet meer anoniem willen zijn.