Loading...
nl

Nieuw hier en hoop graag om hulp.

Selina
Selina mei 1 '09
Hallo allemaal,

Ben toevallig op deze site gekomen en dit sprak mij heel erg aan. Hoop na mijn verhaal wat hulp van jullie te kunnen krijgen en misschien herken iemand zichzelf hierin.

Ben iemand die heel erg ongeduldig, negatief, paniekerig en egoistisch is en maak mezelf helemaal gek en hierdoor krijgen de mensen om mij heen het heel erg benauwd. Althans, dit heb ik van een hele goede vriedin van mij gehoord. Wil zo graag veranderen, maar weet gewoon niet wat ik hier mee moet. Zal een voorbeeld geven waardoor ik helemaal in paniek kan raken .
Als ik iemand heb gebeld (bv mijn vriend) en hij neem niet op en belt ook niet terug. Dan ben ik al heel erg negatief en haal dan alles in mijn hoofd. Dan belt hij de volgende dag op en dan doe ik alsof er niets aan de hand is. Mijn dag is dan helemaal afhankelijk van die persoon.

Het gaat dan ook met ups and downs. Wil zo graag van het leven genieten en van mezelf houden en mijn leven niet door andere te bepalen.

Hoop heel graag advies en hulp.

Selina
Delen:
admin
admin mei 1 '09
Hoi Selina,

Welkom op dit forum!
Fijn dat je er bent.

Als ik je introductie lees, dan deed me dat even denken aan het onderwerp 'vertrouwen'. En ik denk dat je beslist ook heel veel goede eigenschappen hebt.

Ik wens je een fijne tijd hier op het forum!

Groetjes,
Hans
Selina
Selina mei 1 '09
dank je wel
Prada
Prada mei 1 '09
Hoi Selina

Ik herken mezelf (paar jaar terug) heel erg in jou verhaal..
Gelukkig heb ik er nu niet meer zo erg last van!

wat jij zegt over als je vriend bijv. niet opneemt, heb dat met vorige relaties ook gehad ik kon dan de hele dag over de zeik zijn tot hij terugbelde en soms daarna ook nog (door iets wat hij zei bijv.) wat hans zegt over vertrouwen, dat was bij mij wel het geval. in mijn 1e relatie ging mijn vriend vreemd (ik wilde dat niet zien) maar kwam er later achter dat het toch echt zo is geweest.. daardoor vertrouwde ik mn nieuwe vriend ook niet, en dat er een meisje was dat hem achterna liep hielp daar ook niet echt aan! ik wil nu natuurlijk niet zeggen dat jou vriend niet te vertrouwen is, maar het kan wel meespelen dat jij zelf mss ooit iets hebt meegemaakt en daardoor zo reageerd als er zoiets voordoet bijv.

In de relatie die ik nu heb (2,5jaar nu) had ik dat in het begin ook erg, maar dat ging snel over.. ik heb er toen met mijn vriend over gepraat (hij merkte dat gewoon aan mij) ik kan nu meer genieten van dingen om me heen zoals een mooie lente dag, of een vogeltje in de tuin wink
nog heb ik af en toe er last van, maar dan meer als ik me ergens op verheug en dat naderhand niet doorgaat, kan ik daar nog de hele dag van balen en ben ik hele dag negatief!

gelukkig zegt mn vriend dat dan tegen mij (gaat soms gewoon onbewust bij mij) en probeer ik erop te letten en dan gaat het wel weer over..
mss helpt het om erover te praten met die persoon alsje over de zeik bent, als je het verhaal van de ander hoort begrijp je het mss meer?

ik hoop dat je iets hebt aan mij verhaal en je daar zelf mss ook wat in kunt herkennen

xx sabine
Maryssa
Maryssa mei 1 '09
Lieve Selina,

Het feit dat je je bewust bent van je gedrag en zo niet wilt zijn maakt dat je de stap naar verandering al voor een groot stuk hebt gezet.

Wat zijn de eigenschappen die jou jou maken en die je wel mooi vindt? Probeer daar eens op te focussen. Omring jezelf met positiviteit, probeer te genieten van alle kleine bijzondere dingen om je heen. Probeer negatieve gedachten om te zetten naar positieve.

Wat je ook kan helpen is als je een negatieve gedachte voelt opkomen deze gedachte van alle kanten te bekijken en te onderzoeken of de werkelijkheid wel echt is zoals je die in je hoofd had gecreëerd. Ga de punten na waarom je van het doemdenk scenario uitgaat en toets deze op waarheid. Het kan je al een stuk helpen als je ervaart dat dingen anders zijn dan je dacht.

Sterkte meid!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 1 '09
Hoi Selina,

Bedankt voor je openhartige introductie. Zoals je ziet zijn hier veel mensen die je kunnen helpen. Vraag dan ook gerust wat je wilt weten, en we doen ons best om je te helpen. Ik wens je een hele goede tijd op Merudi, en dat we nog maar veel van je mogen lezen.

Groetjes Julien.
Natalie1986
Natalie1986 mei 1 '09
Kan je het negatieve niet omzetten in iets positiefs. Je hebt niemand nodig maar ik herken wel veel in bijvoorbeeld vrieden. Ik heb het zelf niet. ( gelukkig )
Ik zeg altijd je moet er iets positiefs van maken of tenminste proberen
Natalie1986
Natalie1986 mei 1 '09
welkom trouwens
Selina
Selina mei 1 '09
Wil jullie allemaal hartelijke danken voor jullie reactie's.

Prada

Mijn vriend was een voorbeeld, maar heb dit gewoon letterlijk met alles. Dus ook met mijn vrienden etc. Met alles zoek ik gewoon het negatieve.
**nog heb ik af en toe er last van, maar dan meer als ik me ergens op verheug en dat naderhand niet doorgaat, kan ik daar nog de hele dag van balen en ben ik hele dag negatief!**
Hier herken ik mezelf ook heel erg en.


Maryssa

Mijn mooie eigenschappen zijn dat ik klaar sta voor de mensen die mijn nodig hebben, ben eerlijk, gun iedereen het beste etc.

Heb gewoon problemen met het negatieve in het positieve te veranderen. Het gaat dan een tijdje heel erg goed, maar dan val ik weer in een put. :-(
admin
admin mei 1 '09
welkom Selina,
Zoals ik jouw schrijven vertaal gaat het om angst.
Angst dat je niet herkent wordt om wie je bènt,
en angst dat je genegeerd wordt.
Die angst uit zich in een vorm van boos zijn, paniekerig en negatief, zoals jij dat zegt.
Terwijl je ondertussen, heel diep in je binneste, Liefde zijt,
maar er dan niet aan kunt.


Zou dat zo kunnen?
Selina
Selina mei 1 '09
Bellefleur

Je slaat de suiker op z'n kop ;-(
Selina
Selina mei 1 '09
suiker =spijker
admin
admin mei 1 '09
oké.
Wat zou je eraan kunnen doen..
Selina
Selina mei 1 '09
Dat is dus het probleem!

1 ding wat zeker is en dit is een andere ik.
admin
admin mei 1 '09
Een ik die niet bang is om zichzelf te zijn.
Selina
Selina mei 1 '09
Een nieuwe ik, die nergens bang voor is, geduldig, positief en heerlijk van het leven genieten, zonder achterom te kijken.
Richie Richard
Richie Richard mei 1 '09
Welkom Selina, ik hou het (sorry) dit keer even kort, ik ben namelijk kapot tongue

Veel plezier op Merudi
admin
admin mei 2 '09
Origineel bericht van: Selina
Een nieuwe ik, die nergens bang voor is, geduldig, positief en heerlijk van het leven genieten, zonder achterom te kijken.


Een 'ik' die zichzelf liefheeft, dus.
En dat doe je door nu te aanvaarden wat je ziet van jezelf.
ook de delen die je minder/niet fijn vindt.
En... beoordelen en veroordelen is gelijk aan (zelf)destructie.
En hoe meer je dàt doet, hoe verder je van je ware zelf verwijdert.
Kom je terug tot jouw kern, dan zie je al de rotzooi rond die kern. En ik begrijp zeer goed, dat je dat niet meer rond je wil.
het is inderdaad tijd om dàt niet meer vast te houden.
Je kern is Liefde..
sleutelwoord is "onbevooroordeeld"

liefs,
Bellefleur
Beschermengel
Beschermengel mei 2 '09

Hallo Selina, wat fijn je nieuwe ik.. smilevan harte welkom op dit forum!
gast
gast mei 2 '09
Welkom Selina smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki