Loading...
nl

Wie doet hier aan Witte magie en hoe

shalene
shalene apr 28 '09
Hai Hai,

Ik ben nieuw op forum en ben namelijk erg benieuwd naar witte magie..
Lees er veel over en zelf doe ik er niet veel aan..
Maar bijvoorbeeld( mijn situatie), je hebt ruzie gehad met mensen en je wil dat weer goed komt, hoe ga je er dan mee om?
Het is niet overdreven ruzie ofzo, miscomunnicatie maar ik hou er niet va..

Ik had gelezen, dat je positieven energie wel weer terug zou kunnen geven, dat je wel kan laten opbloeien, vroeg me af hoe?

thx for adviezen..

liefs
Delen:
shalene
shalene apr 28 '09
iemand..????
Richie Richard
Richie Richard apr 29 '09
Ten eerste heb geduld tongue

Ten 2e, wat versta jij dan onder magie wink

Een goed medicijn is gewoon het laten rusten. Maar natuurlijk niet te lang. Je zou hier een goede compromise voor moeten vinden.

Ik denk niet dat het nodig is om energiën te gebruiken. Het zit in de aard van de mens zelf om te vergeven, alleen bij het een duurt het gewoon langer. Probeer je dit proces te versnellen, werkt het alleen averrechts
shalene
shalene apr 29 '09
oke bedoelde niet zo

nou,witte magie

oke thx
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '09
Ik weet niet of ik eraan doe, omdat ik niet weet wat het is. Misschien kan je eerst uitleggen wat het precies is, en misschien dat ik dan weet of ik eraan doe smile.
Natalie1986
Natalie1986 mei 1 '09
witte magie is toch meer wat heksen doen? op een goede manier?
je kan niks en niemand dwingen dus geduld is een schone zaak!
Emuca
Emuca mei 2 '09
Witte magie en zwarte magie...

Wat is zwart en wat is wit. Is zwart nog zwart als je het op een goede manier gebruikt? Tja...
Pegasus
Pegasus okt 23 '09
Een voorbeeld van zwarte magie is voor mij mensen beinvloeden, terwijl ze het zelf niet weten.
Een voorbeeld van witte magie is voor mij je huis of jezelf reinigen of opladen met energie en licht.

En in dit geval, een ruzie of miscommunicatie, ga naar de persoon en praat het uit.
admin
admin okt 23 '09
Yup, goed advies.
Niks magie, maar communicatie.
Een gesprek van mens tot mens, das de beste oplossing!
Tante Pollewop
Tante Pollewop nov 28 '09
Yo, ik las ooit de zin: er bestaat geen zwarte of witte magie, maar wel zwarte of witte magiërs. Mijn interpretatie - misschien een beetje kort door de bocht - is dat magie gerichte energie is, die kan helen of juist iets kan verwoesten afhankelijk van de afzender en diens intenties. Ik wil mezelf dolgraag beschouwen als 'witte heks', maar als ik heel erg boos ben op iemand, heb ik iemand ook wel eens een flinke schop onder zijn achterste toegewenst/gevisualiseerd. Vraag me dan wel eens verkneukelend af of ie is aangekomen ... Tja, kben ook maar een mens hè?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '09
Misschien een domme vraag ;), maar Magie en Heksen, hoort dat bij elkaar? Of kan je ook als niet heks aan magie doen, en zijn er ook heksen die niet aan magie doen?
admin
admin nov 28 '09
Er bestaan geen domme vragen volgens mij smile
Ik denk dat je beiden makkelijk los van elkaar kan zien en dat er inderdaad heksen zijn die niet aan magie doen en andersom.
Ik doe er zelden aan, en als ik het doe is het echt wel wit.

Btw, ik vind je avatar vet Nims!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 28 '09
En dan een slimme vraag wink.

Wat is magie?
admin
admin nov 28 '09
Misschien heb je hier iets aan .
http://www.silvercircle.org/merlinsarchive/magie.htm
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 30 '09
Ik heb het er even uitgehaald wat de definitie is:

Magie wordt door de meeste magiërs en heksen gezien als het gebruiken van een stelsel van natuurwetten en natuurlijke processen. De magiër gaat er van uit dat er meer is dan de materiële wereld. In feite werkt de magiër met vier werelden, die ook wel omschreven kunnen worden als vier lagen van bewustzijn. Deze vier werelden zijn zeer intiem met elkaar verweven, en hebben elk hun eigen wetten. Ook de relatie tussen de vier werelden of bewustzijnsniveaus wordt door wetten beheerst. Onze westerse wetenschap heeft zich tot nu toe uitsluitend bezig gehouden met de fysieke wereld. Alleen de psychologie heeft iets van een van de drie andere werelden durven verkennen, alhoewel de psychologie zich heeft moeten beperken tot de bestudering van de uitwerking van het bewustzijn op het fysiek waarneembare gebied. De magiër probeert door gebruik te maken van de kennis van deze vier werelden en hun wetten, invloed uit te oefenen op de wereld van alledag, zoals we die om ons heen zien.

Het gebruik van natuurwetten dus om veranderingen te bewerkstelligen. Zo geformuleerd is er niets vreemds aan te ontdekken: een heks probeert hetzelfde als ieder mens: het herscheppen van zijn of haar omgeving totdat die overeenstemt met het beeld dat hij of zij van de wereld heeft. Een arts probeert een wereld op te bouwen met gezonde mensen; een automonteur werkt aan een wereld met perfect werkende auto’s; en een metselaar werkt aan een wereld waar iedereen een dak boven zijn hoofd heeft. Wat de magie en de hekserij zo ondoorgrondelijk maakt is het feit dat magiërs hun activiteiten niet, zoals de meesten van ons, tot het fysieke niveau beperken, maar allerlei ‘onzichtbare’ dingen doen om zo resultaten te krijgen!

Ik vind er eigenlijk niet zoveel magisch aan smile.
Pegasus
Pegasus dec 1 '09
Magie is ook niet heel ingewikkeld. Het is eenvoud. Het gaat over wensen, intenties en gedachten en dingen die dat kunnen ondersteunen. Dit kan iedereen, heks of niet heks. Maakt niet uit.

En tante Pollewop, die trap in gedachten die komt aan! Wees voorzichtig met wat je de ander toewenst....... Die ander kan er echt fysiek de gevolgen van merken.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki