Loading...
nl

Vreemdgaan

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 21 '09
Ik zag dat er nog geen topic over was op merudi, maar ben benieuwd hoe men hier tegen vreemdgaan aankijkt en of er bijvoorbeeld ook onderscheid wordt gemaakt tussen spiritueel vreemdgaan en lichamelijk vreemdgaan.

En waar ligt de grens voor vreemdgaan bij jullie? Mag een kusje nog wel, of is een knuffel al teveel? Ik ben benieuwd.
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 apr 21 '09
Ik ben echt heel erg tegen vreemdgaan..

Je hebt voor iemand gekozen en dan hoor je er ook voor te gaan. Zo niet kan je de persoon beter gelijk dumpen!!

Wat versta jij onder spiritueel vreemdgaan? sowieso zou ik nooit met een jongen gaan waar ik totaal geen klik bij voel!! Dus er zit sowieso een stuk spiritueel in.

kijken en fantaseren mag maar het moet niet echt worden want dat trek ik niet.
Maryssa
Maryssa apr 21 '09
Leuk onderwerp!

Ik geloof dat wij van nature niet zijn gemaakt om monogaam te leven. Dat heeft te maken met het verzamelen / verspreiden van het beste DNA om zo gezond mogelijke nakomelingen te krijgen. Het is een keuze om trouw te zijn en te blijven.

Ik heb lang geleden een keer te maken gehad met verleiding op dat gebied het is soms heel sterk. Het was met een ex vriend, ik had een nieuwe relatie maar was ineens weer met mn ex aan het zoenen! Ontzettend van geschrokken en ervoor gekozen het niet aan mijn toenmalige vriend te vertellen maar het gelijk uit te maken. Dat was moeilijk maar ik kon er niet omheen. Met die ex is het trouwens geen relatie meer geworden omdat hij zich niet kon binden.

Voor mij is een lange zoen vreemdgaan en meer natuurlijk ook. Een knuffel en vluchtige zoen is in mijn ogen geen vreemdgaan. Er zit ook een soort van grijs gebied bij. Mijn intuitie zegt meestal wel genoeg. Een knuffel kan met een bepaalde intentie worden gegeven en lichaamstaal zegt soms ook heel veel, maar daadwerkelijk overgaan tot vreemdgaan door een lange zoen e.d dat is dan een volgende stap.

Er zijn overal verleidingen en aantrekkelijke mannen, maar ik weet wat ik heb in mijn huidige relatie. Ik zou dat nooit op het spel willen zetten zelfs niet als hij er nooit achter zou kunnen komen. Vreemdgaan verandert je relatie voor altijd het is nooit meer hetzelfde. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over en zijn we allebei op een leuke manier jaloers als er iemand avances maakt.
Lena
Lena apr 21 '09
ja nims,wat is spiritueel vreemdgaan?
Helma
Helma apr 21 '09
Ik ga nooit vreemd: ik stel me altijd eerst voor! laugh
Helma
Helma apr 21 '09
In 1986 ben ik één keer vreemd gegaan (met een jongen in een strak, zwart leren pak, witte rozen en heel veel wijn), met zoenen en de hele rambam. De volgende ochtend heb ik meteen mijn toenmalige verloofde opgebeld en alles opgebiecht. Hij zei: pak je koffer, kom hierheen, en je slaapt voorlopig op de logeerkamer! Ik heb een maand op de logeerkamer gelegen, maar uiteindelijk kwam het weer goed. Twee jaar later heb ik wel die relatie verbroken om andere redenen.
Het was erg dom van me wat ik had gedaan, en ik had enorm veel spijt.

Nu, jaren later, vind ik dat het echt niet kan. Zolang het een knuffel is vanuit de troostende gedachte, of vanuit empathie, oke, maar zodra er mond-op-mond-reclame (lees:zoenen) wordt toegepast, dan is het niet langer in de haak.

Over monogamie of polygamie is het handiger een nieuw topic te openen, lijkt mij.

Ja, wat is spiritueel vreemdgaan?
Emuca
Emuca apr 21 '09
Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan omdat mijn vader 2 maanden lang een affaire had met een ander. Voor mij is vreemdgaan echt een steek in het hart. Je hoort de ander toch te kunnen vertrouwen? Een knuffel met vrienschappelijke of troostende bedoelingen vind ik niet vreemdgaan, ik geef wel vaker iemand een knuffel, zonder enige bedoelingen. Voor mij is zoenen al vreemdgaan.

En inderdaad... wat moet ik me voorstellen bij spiritueel vreemdgaan? Is dat soms stiekem al iets ander geloven dan dat je beweerd?
Lena
Lena apr 21 '09
nou nims,we wachten op antwoord laugh
Acheliah
Acheliah apr 21 '09
Ik had een telefoon relatie omdat het niet anders kon en ik verlangde zo naar hem maar dat kon ook niet want ik kon niet naar hem toe toen heb ik de fout gemaakt niet om echt vreemd te gaan maar wel bijna en de relatie was wel bijna uit en nu aan de dag van vandaag moet ik daar mee leren leven. ik zou nooit vreemdgaan dat is ook mijn stijl helemaal niet. Ik zeg maar zo doe een ander niet aan wat je zelf niet aan gedaan wil worden.

XXX Angel
Natalie1986
Natalie1986 apr 21 '09
Het lijkt me vreselijk als je vader of moeder vreemd gaat als kind zijnde...
Bah respectloze mensen
Emuca
Emuca apr 21 '09
Het is ook heel hard. Kom je thuis... Je loopt richting de voordeur en je voelt al dat er iets niet klopt. Kom je binnen, is het stil en neemt de beste vriendin van je moeder afscheid. Als je dan vraagt waar je vader is, en je moeder barst in janken uit omdat ze je moet zeggen wat er precies gebeurd is. Dan is het net alsof de wereld onder je voeten wordt weggetrokken.
Natalie1986
Natalie1986 apr 21 '09
awwhhh ja ik heb echt medelijden met je man!! Het is zo crue hoe het leven kan lopen...
Maar misschien komt er een betere op haar pad. Hoe lang is het geleden allemaal?
Emuca
Emuca apr 21 '09
Ze heeft een nieuwe vriend. Ik waardeer hem zoveel meer dan mijn vader. Hij is lief en zorgzaam.. en tenminste geintresseerd is dingen die andere bezighouden.

Het is begin december gebeurd, 2 weken voor hun 24ste trouwdag. Allemaal in 1 weekend.
Natalie1986
Natalie1986 apr 21 '09
zo serieus ? wow heftig.. Gelukkig heeft ze nu een nieuwe vriend en is ze wel gelukkig. GElukkig waardeer jij hem ook meer altijd wel handig!!

Maar het is altijd rot natuurlijk zagen jullie het aankomen of was het totaal onverwacht
Emuca
Emuca apr 21 '09
Het was totaal onverwachts. Sterker nog, die zaterdag had ik het er met mijn vriendin nog over dat 'mijn ouders vast nooit uit elkaar zullen gaan'.

Ahum... foutje dus.
gast
gast apr 21 '09
Ja, dat soort dingen moet je ook nooit zeggen, Angel wink
Het universum wil altijd het tegendeel bewijzen.
Emuca
Emuca apr 21 '09
Dat blijkt maar weer. Maar mijn ouders hadden nooit ruzie o.i.d. maar nu het gebeurd is, zie je wel wat er allemaal mis was.

Ik vind het nu fijner. Die nieuwe vriend is tenminste niet te beroerd om iets voor je te doen. Mijn pa moet je het eerst een keer vragen, dan nog eens mailen... en als je slim bent sms je hem nog eens...
gast
gast apr 21 '09
Tja, veel mensen blijven bij elkaar voor de kinderen. Terwijl ze zelf niets meer met elkaar hebben. Alsof die kinderen dat niet merken!
Emuca
Emuca apr 21 '09
Mijn pa was uiteindelijk iemand die hier enkel nog kwam om te eten en te slapen. Wij kwamen op de laatste plaats... Maarja... Dit moest gebeuren.
Lena
Lena apr 21 '09
verdrietig angela,heb je inmiddels wel begrepen waarom?
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki