Loading...
nl

Waarom helpen jullie niet iedereen?

Lena
Lena apr 19 '09
ja deze vraag komt ook steeds op bij mij,waarom jullie gaven gewoon niet op meer mensen richten....

daarom ook deze bij de engelmens gesteld waarom alleen de mensen die potentie hebben meennemen......

wat ik wel begrijp is dat de ene persoon mee hulp vraagt dan een ander
maar vind het echt verwarrend hoewel wat is het toch dat je de een wel helpt en een ander niet?
Delen:
Emuca
Emuca apr 20 '09
Ik zou iedereen proberen te helpen die naar me toe komt. Ik kan mensen niet laten lijden zonder iets te doen, dus tja.
Richie Richard
Richie Richard apr 20 '09
En als je wilt helpen, zou je toch echt moeten weten waarmee. Tuurlijk kunnen wij overal mee helpen, maar het is niet de bedoeling dat alles voorgekauwd wordt.
Caius
Caius apr 20 '09
Niet iedereen kan en wil geholpen worden wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 21 '09
Ik ben van mening dat je niemand echt kunt helpen. Je kunt ze alleen maar helpen, om zichzelf te helpen.
gast
gast apr 21 '09
Ja Nims, daar ben ik het volkomen mee eens. Al het andere "helpen" is mensen afhankelijk maken van iets of iemand anders dan zijzelf.
Lena
Lena apr 21 '09
ongetwijfeld zal je onderscheid maken,maar gewoon in je vriendenkring of familie? of hier? is dat dan gelijk onafhankelijk maken? vaak weet je wel of je iemand daadwerkeljk kunt helpen of niet, maar ik vraag me nog steeds af waarom de een wel en de ander niet. crazy

alles voorkauwen is wel weer heel vergezocht,hier reik je mensen toch ook iets aan waar ze verder mee kunnen wink
denk bv aan de foto-lezing waar daarna weer nieuwe vragen komen....
begrijp wel dat je dat niet ongevraagd doet.
hoewel je daar je vraagtekens ook bij kunt zetten,want een ieder van ons heeft wel eens het gevoel gesteund te worden door......wat dan ook, in ieder geval niet zichtbaar of even herkenbaar.

iedereen weet zo langzamerhand wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je denkt en voelt en hoe je handelt...
ook als je het niet zo makkelijk hebt door ziekte of wat dan ook zal jezelf tot actie moeten overgaan,maar waarom niet die helpende hand?
seppe
seppe apr 21 '09
Zie je of wil je die helpende hand wel altijd zien?
Luister jij altijd naar dat stille stemmetje in je hoofd waarvan je achteraf maar al te vaak zegt had ik dat maar gedaan.
Willen mensen soms misschien ook niet in een slachtofferrol blijven zitten?

Ja wie zal het zeggen he,
maar als je geholpen wil worden is er altijd ergens wel een helpende hand waaraan je houvast kan vinden.
(misschien niet altijd zichtbaar of van deze wereld.)
Daar geloof ik toch in.

-> Wil je zien?
Natalie1986
Natalie1986 apr 21 '09
Ik denk ook niet dat iedereen geholpen wilt worden!!

SOmmige mensen zitten liever in hun slachtoffer rol!! helaas... In plaats van naar het stemmetje in hun hart te luisteren
Lena
Lena apr 21 '09
maar kun je het ze laten zien?
Lena
Lena apr 21 '09
Origineel bericht van: seppe
-> Wil je zien?


smileja dat wil ik wel
een slachtofferrol moet je toch kunnen kwijtraken op den duur?
Anneke
Anneke apr 21 '09
Ja natuurlijk wil iedereen op den duur zijn slachtoffer rol kwijt raken. Trouwens slachtofferrol vindt ik een naar wordt. Je bent geworden zoals je bent door de ervaringen die je hebt mee gemaakt en door de wensen en angsten van je ouders.
Maar je kunt niet van alles pats boem bewust zijn dan heb je ook niks geleerd. Als iemand nog niet bewust openstaat valt er gewoon niet veel te helpen. En wie ben ik om dan nog op te dringen? Ieder heeft zijn vrije wil en daar heb ik veel respeckt voor. Alles gebeurd! Alles op zijn tijd!

Het gaat erom dat je zelf bewust wordt van je beperkingen de blokkades en de patronen.Daar kun je alle hulp bij krijgen als je vraagt. En dan gaat het stapje voor stapje. Het gaat niet om het doel. Maar om de reis er naar toe.
Lena
Lena apr 21 '09
vandaar mijn vraag kun je het laten zien?
gast
gast apr 21 '09
Je kunt het zien, maar alleen als je het kunt herkennen.

Je kunt mensen "helpen" door ze altijd daar naar toe te brengen waar ze heen willen met de auto. Je kunt ze ook leren om zelf auto te rijden. In de eerste houd je ze afhankelijk van jou in de tweede is het de weg naar onafhankelijkheid.

Je kunt geld inzamelen om arme mensen van voedsel en water te voorzien, je kunt ze ook leren hoe ze zelf voedsel kunnen verbouwen en een waterput voor ze slaan zodat ze zelf schoon water kunnen tappen uit hun eigen bron.
Lena
Lena apr 21 '09
dat is een mooie manier,maar deze vraag zit niet in het algemene maar in mensen die veel voor andere kunnen betekenen oa dmv hun gaven....
gast
gast apr 21 '09
Hoe bedoel je Lena?
Lena
Lena apr 21 '09
bewust te maken?
gast
gast apr 21 '09
Volgens mij kun je alleen maar bewost worden/zijn.
Hoe wil je iemand bewust maken? Waarvan?
Lena
Lena apr 21 '09
wanneer voel,weet,zie jij dat je iemand mag, kunt, wil gaan helpen?
gast
gast apr 21 '09
Dat is nu juist het geheim; dat weet/voel/wil je niet, het gebeurd gewoon als je in zuivere interactie bent met je omgeving. Dus niet met bemoeienis van je denken of je iets wel of niet moet doen, het gebeurd of het gebeurd niet.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki