Zelf was ik destijds van plan om dit experiment ook eens te gaan uitproberen, maar het bleef erbij.
Maar vandaag ga ik er dan toch mee beginnen! Ik heb zojuist rijst gekookt, 3 potjes schoongemaakt en als mijn zoon straks uit school komt gaan we de potjes vullen en toespreken. Ik ben benieuwd! Ik zal jullie op de hoogte houden....
Origineel bericht van: sarina
Waar ik wel mee bezig ben in mijn groep is verbaal pesten... Ze noemen elkaar varken of plagen met achternamen... Dit is voor sommige kinderen echt vervelend, vooral als het vaak en stiekem gebeurd... (bijv. knor geluiden maken) Daarom doen we nu het project 'potje tegen pesten'. Dit is gebaseerd op het boek van Masaru Emoto, WAT KUNNEN WIJ VAN WATER LEREN? Hij fotografeerde ijskristallen van watermonsters overal ter wereld, en ontdekte dat schoon water mooie kristallen vormde, en vervuild water niet. Spectaculair bleek de ontdekking echter dat water in staat is trillingen op te slaan veroorzaakt door muziek, dan wel woorden, dan wel gedachten. Zo leverde muziek van Mozart prachtige harmonische kristallen op in tegenstelling tot Heavy Metal muziek, dat een chaotisch beeld weergaf waarin helemaal geen sprake was van kristalvorming. Met woorden bleek de uitkomst hetzelfde. Woorden als: liefde, dankbaarheid of je bent mooi, vertoonden prachtige kristallen. Woorden als: stommerd, ik vind je vies of ik haat je, vertoonden chaotische beelden. Dit wordt ook wel het geheugen van water’ genoemd.
Omdat je lichaam voor 70 procent uit water bestaat kun je wel begrijpen wat er gebeurd als je veel negatieve aandacht krijgt.... Je voelt je niet lekker.... Om dit duidelijk te maken hebben we gekookte rijst in drie potjes gedaan en onder een klein laagje water gezet... Het ene potje krijgt positieve aandacht (lieve rijst), het andere potje negatieve aandacht (rot rijst) en het derde potje negeren we.... Het 'negeer-potje' zag er na een week al viezer uit dan de andere twee... (dit klopt wel, want negatieve aandacht is nog altijd beter dan géén aandacht) Het negatieve potje is intussen ook al niet meer zo fris (we zijn een maand of twee bezig) en het potje met lieve rijst ziet er nog helder uit.... Nu zien we met zijn allen dat schelden wel degelijk 'pijn' doet..... Je kunt dit ook thuis doen met je kinderen, het is echt wonderbaarlijk... op http://www.newtide.tv kun je meer informatie hierover vinden...
Omdat je lichaam voor 70 procent uit water bestaat kun je wel begrijpen wat er gebeurd als je veel negatieve aandacht krijgt.... Je voelt je niet lekker.... Om dit duidelijk te maken hebben we gekookte rijst in drie potjes gedaan en onder een klein laagje water gezet... Het ene potje krijgt positieve aandacht (lieve rijst), het andere potje negatieve aandacht (rot rijst) en het derde potje negeren we.... Het 'negeer-potje' zag er na een week al viezer uit dan de andere twee... (dit klopt wel, want negatieve aandacht is nog altijd beter dan géén aandacht) Het negatieve potje is intussen ook al niet meer zo fris (we zijn een maand of twee bezig) en het potje met lieve rijst ziet er nog helder uit.... Nu zien we met zijn allen dat schelden wel degelijk 'pijn' doet..... Je kunt dit ook thuis doen met je kinderen, het is echt wonderbaarlijk... op http://www.newtide.tv kun je meer informatie hierover vinden...