Loading...
nl

psychose en schizofrenie

Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 13 '09
Bij mij is er vorige week een psychose vast gesteld.
En daarmee ook een verwijzing gemaakt naar de GGZ voor schizofrenie.

Vandaar dat ik al een hele lange tijd niets van me heb laten horen.
Stukjes vallen nu op z'n plek al ben ik wel een gat beland dat maar blijft voortduren.

Mijn vraag, hoe zit dat nou met mijn levensissues. ik was er overtuigd van helderhorend te zijn, en dat ik kon readen (en healen bij huisdieren) maar nu weet ik het niet meer wat bij mijn stoornis hoort en wat niet? sinds de medicijnen risperidon zijn ingezet, voel en ervaar ik helemaal niets meer en voel ik me erg afgevlakt, is dat de bedoeling?

Een verwarde Evelyn...
Delen:
Maryssa
Maryssa apr 13 '09
Evelyn, wat heftig om zo'n diagnose te krijgen! Gun je lijf de tijd om aan de medicijnen te wennen. Of wie weet krijg je wel andere medicijnen als deze je zo afvlakken. Wel aangeven bij je behandelaar dat je je zo voelt. Als die psychose wat meer onder controle is merk je vanzelf wat er nog is van helderhorendheid en je helende gaven. Niet stressen al snap ik heel goed dat je dat wel doet. Het komt vanzelf terug als je in rustiger vaarwater zit maar het kan ook dat het deel uit maakt van je symptomen. Pak je rust en verwen jezelf; de tijd zal het leren. Heel veel sterkte!
Natalie1986
Natalie1986 apr 13 '09
Wat heftig om te horen.
Ik zelf geloof niet dat als je "echt" helderhorend was dat de medicijnen zouden helpen.
Dus ik denk dat bij je ziekte hoort. healen dat zou wel kunnen maar daar heb ik niet echt wat mee. Dus zou ik niet weten.
Lena
Lena apr 14 '09
Origineel bericht van: Evelyn Maureen
Bij mij is er vorige week een psychose vast gesteld.
En daarmee ook een verwijzing gemaakt naar de GGZ voor schizofrenie.

Vandaar dat ik al een hele lange tijd niets van me heb laten horen.
Stukjes vallen nu op z'n plek al ben ik wel een gat beland dat maar blijft voortduren.

Mijn vraag, hoe zit dat nou met mijn levensissues. ik was er overtuigd van helderhorend te zijn, en dat ik kon readen (en healen bij huisdieren) maar nu weet ik het niet meer wat bij mijn stoornis hoort en wat niet? sinds de medicijnen risperidon zijn ingezet, voel en ervaar ik helemaal niets meer en voel ik me erg afgevlakt, is dat de bedoeling?

Een verwarde Evelyn...


hallo evelyn dat is zeker lang geleden
wat zal je geschrokken zijn van deze diagnose,maar heb ook het gevoel,dat het toch niet helemaal onverwacht komt,je schrijft de stukjes vallen op z,n plek...
helaas is het zo dat de medicijnen deze uitwerking hebben.
kun je de diagnose die gesteld is accepteren?
misschien een idee om toch nog eens je foto te laten lezen hier?
je schijft dat het een levensissue voor je is healen helderhorendheid readen,maar dat deze verschijselen nu wegvallen.
zou je ze ook los kunnen laten...?
je gaat nu in een traject van zoeken naar...en in ingesteld raken op med.
veel sterkte evelyn
hoop dat we wat voor je kunnen betekenen de komende tijd.
Helma
Helma apr 14 '09
Lieve Evelyn,

wat fijn om weer iets van je te horen, al zijn de omstandigheden voor jou nu heel anders.

De diagnose en je helderhorendheid hoeven elkaar niet persé uit te sluiten, denk ik. Wees niet te bang dat je alles nu los zou moeten laten: blijf luisteren naar de stem van je hart, al is het nog zo verwarrend.

Veel liefs en sterkte van Helma(voorheen HiddenWings).
admin
admin mei 6 '09
Wat heftig voor je zeg.. ik leef met je mee.
Kan me voorstellen dat je wat in de war bent, combinatie van je diagnose en je spiritualiteit is ook verwarrend natuurlijk.

Misschien zal het op lange termijn allemaal op zijn plek vallen. Ik hoop dat jij hier een weg in vind.

heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki