Origineel bericht van: Natalie1986
Ik wordt zo snel afgeleidt dat zou ik nooit kunnen alleen als ik heel moe wordt en dat gebeurd nogal eens als ik in een overvolle bus op metro of trein zit
Heb je ooit wel eens op je voeding gelet? Eet je veel voeding waar veel suiker in zit? Een suiker klontje weegt 5 gram, dus zoek eens op de verpakkingen op, hoeveel suiker erin zit. Zo zag ik laatst op een verpakking met crackers dat er per cracker(!) wel 23 gram suiker in zat. Dat zijn gewoon bijna 5 suikerklontjes. Terwijl in een verpakking ernaast van een veel goedkoper merk, "maar" 7 gram suiker in zat. Dat is nogal een verschil. 5 klontjes suiker of maar anderhalf.
Laat je ook niet afleiden door verpakkingen waarop staat "geen suikers toegevoegd", want dat betekend dat er van nature al enorm veel suikers inzitten. Ook moet je uitkijken over die verpakkingen waarop wordt gesproken over "natuurlijke suikers", want ook daarvan wordt je net zo hyper.
Als je dus moeite hebt met tot rust komen, kijk dan eens naar je voeding. Ik kan je zowiezo aanraden om vooral water te drinken in plaats van sapjes en frisdranken. Sinds ik daarnaar ben overgestapt, ben ik veel rustiger en in balans.