Loading...
nl

valt het jullie ook wel eens op?

bako3
bako3 apr 6 '09
Goedemiddag,

Ik ben de laatste tijd wat depressiever als normaal. Je hoort niet anders dan moord en doodslag op het nieuws. En dan tegenwoordig onwijs veel geweld tegen mensen van het openbaar vervoer en ambulance medewerkers.
Veranderd de maatschappij zo?? of misschien de mensen in het algemeen???
Iemand een idee?
Delen:
Emuca
Emuca apr 6 '09
Wel. De media verteld graag slecht nieuws, lijkt het. Maar ik denk dat er enorme geulen tussen de soorten mensen ontstaan, waardoor dat soort conflicten ontstaan.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Ja het is mij ook wel opgevallen ja.

Je kan echt je werk niet meer normaal doen. Ik denk dat de maatschappij en de mensen veranderen. Het heeft natuurlijk allemaal met elkaaar te maken.
Wat ik zo stom vind is dat je nergens meer pepperspray mag gebruiken wat aan de ene kant logisch is maar zo kan je je niet meer beschermen tegen mensen en situaties.
bako3
bako3 apr 6 '09
Nou ja... je mag zoveel niet meer tegenwoordig. Maar ik ben op mijn werk ( uitzendburo) een paar jaar terug overgoten met benzine. De volgende die mij wat aan wil doen is echt de pisang. Ik heb een hele grote briefopener op mijn bureau liggen, dus kom maar op!
Emuca
Emuca apr 6 '09
Wow! Dat is zeker heftig. Zelf ben ik nog nooit echt in penarie geweest, maar het komt allemaal zo dichtbij. Ik snap niet waarom mensen elkaar die dingen aandoen..
bako3
bako3 apr 6 '09
nee ik ook niet. Waarom moet je een buschauffeur aanvallen???? Die man / vrouw brengt je naar je bestemming...
En een ambulance snap ik al helemaal niet! Die redden potverdorrie levens!
Ik weet niet hoe jullie het zien?? Maar wat ik zie ( en ik ben zeker geen racist) is dat het steeds meer allochtone jongeren zijn die dit doen. Ik vraag me af hoe het in hun land er aan toe gaat...
Ik vind dan ook dat in dit soort gevallen het leger mag optreden in nachtbussen en openbaarvervoer.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Wow heftig wou diegene je in brand steken ofzo?
echt heftig man!!

Zelf werkte ik vroeger bij de sociale dienst, is ook niet echt een pretje. Doodsbedreigingen werden afgevuurd.. Maargoed dan heb je het ook over een beroep alhoewel ik zelf vind dat dat niet mag kunnen zijn er genoeg die dat wel vinden.

Heel vreemd allemaal.

Ik vraag me ook af wat er in de hoofd om gaat bij zulke mensen
koenewoen
koenewoen apr 7 '09
Quote:
Ik weet niet hoe jullie het zien?? Maar wat ik zie ( en ik ben zeker geen racist) is dat het steeds meer allochtone jongeren zijn die dit doen.

Ik werk ook bij het openbaar vervoer, als conducteur.
Als er iemand niet in orde is zijn het meestal inderdaad de allochtone jongeren, ik ben ook geen racist, maar dit valt inderdaad wel op.
Velen van die jongeren worden nogal rap agressief, dit komt waarschijnlijk omdat ze veel meegemaakt hebben vroeger. Of door hun aanpassingsproblemen. Ik heb ooit één maal agressie gehad met een allochtoon, hij greep me naar de keel. Ik ben dan met mijn stomme kop, gewoon gaan zitten bij hem op de bank om hem te doen kalmeren. Wonder bij wonder is dit gelukt.
Hij heeft dan zijn ticket betaald, en zelfs nu zie ik hem nog regelmatig, en dan slaan we altijd een praatje.
De allochtone jongeren, mag je niet allemaal over dezelfde kam scheren. Maar ja je weet natuurlijk niet altijd wie je voor je hebt.
Beschermengel
Beschermengel apr 7 '09
Quote:
De allochtone jongeren, mag je niet allemaal over dezelfde kam scheren. Maar ja je weet natuurlijk niet altijd wie je voor je hebt.

Inderdaad daar heb je gelijk in!....maar vindt het wel heel erg goed van je hoe je hebt gereageerd!! Dit zou mijn vader ook gedaan hebben ..praten en kalmeren..het heeft vaak een positieve werking hoor!! Maar niet iedereen kan en durft dit! dus bravo Koen voor jou smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Wat een mooie reactie Koen. Wat een mooi voorbeeld is dit voor andere mensen!
bako3
bako3 apr 7 '09
het is idd een mooie reactie koen!
Maar ik scheer ze ook echt niet over 1 kam! En trouwens als ze niet door andere mensen over 1 kam geschoren willen worden moeten ze zelf tegen hun mede jongeren opkomen. Ik zie het bij ons in de buurt ( Zaandam) ook gebeuren. Als er 1 turkse jongeren wat uithaald, krijgt hij op z'n kop van de hele turkse gemeenschap daar. Goed geregeld dus.
Maar goed je weet hoe mensen zijn. en dat over 1 kam scheren zal dus nog vaker voor komen....helaas
liesanne
liesanne apr 7 '09
Origineel bericht van: bako3
Maar goed je weet hoe mensen zijn. en dat over 1 kam scheren zal dus nog vaker voor komen....helaas

Dus....zijn wij -jij en ik- degenen die kunnen beginnen dit te veranderen.....

We kunnen ook beginnen ze te vervangen door we : we zijn toch allemaal Nederlanders (of Belgen) of zo je wilt: Wereldburgers... wink

Natalie1986
Natalie1986 apr 7 '09
de rotte appels verpesten het gewoon voor de goede buitenlandse mensen die wel werken en belasting betalen. Alleen die vallen niet zo op!
Als iedereen nou deze groep erkend niet alleen de burger maar ook Geert Wilders en zn partij. Dan zal je zien dat de vervelende groep mensen die overlast geven snel zullen afhaken omdat goede positiviteit alleen maar stimuleert.

Net als met kleine kinderen die moet je ook positief benaderen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki