Loading...
nl

Op de culturele tour

Emuca
Emuca mrt 31 '09
Zo.. Dit topic gaat over musea, tentoonstellingen, galeries etc.

Nou kan ik me heel goed voorstellen dat je je afvraagt: vanwaar deze spontane actie om hiervoor een topic te openen?

Nu zit het zo. Volgende week gaat mijn school naar het Ruhrgebied.. En ik blijf met een paar mensen lekker in Nederland.
Natuurlijk wordt het geen weekje vakantie; ik moet ook een opdracht maken. En aangezien ik echt een noob ben in Nederlandse steden; roep ik jullie hulp in! :3

Woon jij in een stad met minimaal 2 musea? Verlos mij dan uit mijn nachtmerrie en meld het mij. En zo weten de andere ook meteen waar ze zich op een regenachtige zomerdag heen kunnen slepen. smile
Delen:
admin
admin mrt 31 '09
Eindhoven:

van Abbe
Museum Kempenland
Cialara
Cialara mrt 31 '09
Ga eens naar Leiden! Een echte museumstad met oa; Naturalis, Corpus, Museum van oudheden (met een heuse Egyptische tempel!) Museum van Volkenkunde, de Lakenhal (met prachtige schilderijen) en de Hortus Botanicus (een bijzondere zeer oude botanische tuin aan het rapenburg). Hier kun je je dag echt wel volbrengen.

Alvast veel plezier (waar je in Nederland ook naar toe gaat).
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Naturalis ben ik geweest ja. Ik ken Leiden wel een beetje. Eindhoven nog niet echt. Dus misschein zijn dat al 2 goede opties. smile
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Of kom eens naar de oudste stad van Nederland....NIJMEGEN!

In Nijmegen is er het Museum het Valkhof. Een uitgebreide collectie archeologische vondsten uit o.a de Romeinse tijd. Geregeld bijzondere tentoonstellingen.

Verder ook erg trots op het Muzieum. In dit museum kun je ervaren hoe het is om blind / slechtziend te zijn en je kunt er dineren in het donker.

Mijn favoriete museum ligt niet in Nijmegen maar vlakbij in Arnhem. Het Openlucht Museum is fantastisch. Het is een nationaal museum over de cultuur van het dagelijks leven van gewone mensen. Je vindt hier lemen huisjes waar je echt in kunt, huizen met ouderwetse bedstee, er rijdt een oude tram, er is een kaasmakerij waar je kaas kunt kopen, je kunt fietsen op ouderwetse fietsen, poffertjes eten in een nagebouwde Zaanse Buurt en ouderwetse snoepjes kopen bij een Drogisterij van toen.
admin
admin mrt 31 '09
Ja, vooral die retro jaren 60-70 huisjes vond ik leuk in het openluchtmuseum van Arnhem. Vanwege de herkenning! smile
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Ja leuk hè, die Tilburgse huisjes zijn ook leuk om te zien. De inrichting is geweldig!

Ik vind de kruispost / consultatiebureau ook erg bijzonder vanwege de ouderwetse medische instrumenten.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Ik ben al een tijdje niet meer in het openlucht museum geweest. Misschien wel leuk om te doen. smile
admin
admin mrt 31 '09
Het is wel groot opgezet. Als je alles wil zien, dan moet je op tijd starten. Mij was het niet gelukt.
Ook de speciale voorstelling bij de ingang is erg sterk, in dat vreemde gebouw, waarin alles beweegt. Bizar. En uniek.
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Ow ja Hans dat klopt dat HollandRama is ook heel mooi gemaakt.

Het is ook behoorlijk groot. De tram die door het park rijdt is daardoor ook wel een uitkomst maar dan nog blijft het veel. Gewoon vaker gaan, ze hebben ook geregeld leuke thema's die het leuk maken vaker te gaan kijken.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Archeon is ook leuk, is in Alphen a/d Rijn. Historisch thema park. Maar dat ken ik al te goed, en ik moet naar musea waar ik nog niet geweest ben. tongue
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Hee daar ben ik nog nooit geweest! Klinkt leuk.

Wat is je opdracht van school in die week?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Bezoek in de week van 06 t/m 10 april:

op minstens 3 dagen minstens 3 Nederlandse steden,
waarvan ten minste 2 waar je nog niet eerder (echt) geweest bent.
bezoek per stad minstens 2 interessante musea, galeries of tentoonstellingen,
reis bij voorkeur samen met andere studenten die ook aan de vervangende reisopdracht meedoen.

En daar moet ik dus foto's maken e.d.

Archeon is heel gezellig en ook leuk voor kleine kinderen. En leerzaam. Het jaarlijkse Midwinter Fair en dit jaar ook de Midzomer Fair worden er gehouden.
Cialara
Cialara mrt 31 '09
Wij gaan ook graag naar het Archeon; leuk voor "kinderen" van alle leeftijden wink

Een andere leuke stad is ook Delft, je kunt er naar de "porceleyne fles"; de fabriek waar het Delftsch Blauw wordt gemaakt. Dit is ook een soort museum volgens mij. Daarnaast is Delft een heel gezellig oud stadje waar je heerlijk kunt wandelen langs de grachtjes en ook leuk kunt winkelen of een terrasje kan pikken.
Lena
Lena mrt 31 '09
amsterdam?
Maryssa
Maryssa mrt 31 '09
Dat klinkt als een leuke opdracht! Ik ben benieuwd naar welke steden je tour zal leiden.
Emuca
Emuca apr 5 '09
Waarom oh waarom zijn alle musea op maandag dicht? Nou moet ik naar Amsterdam...

Dinsdag Utrecht en woensdag Eindhoven. smile

Wordt wel een beetje saai... Zo alleenig..
admin
admin apr 6 '09
Succes met je tour AoD.
Ik neem aan dat we nog een verslag van je krijgen smile
Emuca
Emuca apr 6 '09
Zo. Vandaag Amsterdam gehad. Rijksmuseum en het van Gogh museum. Was wel cool, eindelijk de nachtwacht gezien! Het was wel druk, vooral bij het van Gogh museum. Rij van 200 meter, maar ik kon meteen doorlopen door mijn museum pas! smile

Oh, en iedereen die denkt dat een museum stil is: niet denken. Het was zo druk in een zaal, niemand zei iets.. maar ik hoorde alle audiobandjes vreselijk goed.
admin
admin apr 6 '09
Typisch van Gogh museum. smile
Ja, vooral de toeristen uit Azie komen er langs.
Nachtwacht heb ik ook vaker gezien.
Ga echter toch het liefst naar het Stedelijk. Meer mijn stijl. smile

Wat staat morgen op het programma?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie