Loading...
nl

Wie doet mee???

koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Wereld dooft de lichten tijdens Earth Hour!

Op 28 maart zullen steden wereldwijd een uurtje de lichten doven. Op initiatief van WWF gaan de lichten die avond tussen 20u30 en 21u30 even uit. Ook vijf Belgische steden hebben zich al op de lijst met deelnemers laten registreren: Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Namen. Het is de ideale manier om te tonen dat we samen iets aan de klimaatverandering willen doen. Eind 2009 vindt in Kopenhagen een cruciaal overleg plaats over een opvolger voor het Kyoto-protocol.

Earth Hour kan ook wereldwijd op heel wat bijval rekenen. Met nog iets minder dan twee maanden voor de boeg heeft WWF al 377 grote steden in 74 landen aan boord, zoals Brussel, Londen, Peking, Rome, Moskou, Los Angeles, Rio de Janeiro, Hong Kong, Dubai, Singapore, Athene, Buenos Aires, Toronto, Sydney, Mexico-Stad, Istanboel, Kopenhagen, Manila, Las Vegas, Kaapstad en Helsinki. Maar dat is niet alles. Heel wat bekende gebouwen en monumenten zullen in het donker gehuld zijn: het Christusbeeld in Rio de Janeiro, de Tafelberg in Kaapstad, het Opera House in Sydney, het Millenium Stadium in Cardiff en het grootste gebouw ter wereld, de Taipei 101.

Bron : hln.be
Delen:
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Ik kan vast wel meedoen in mijn kamer. Beneden zit er dan visite. Maar een avondje zonder licht zitten vind ik niet erg, heb het ondanks nog gehad tijdens een lange stroomstoring. Kaarsen geven veel licht.

Ik vind het een goed initiatief. smile
Natalie1986
Natalie1986 mrt 26 '09
Ja ik doe sowieso mee, ik hou eigenlijk helemaal niet zo van lichten wink

Voor mij is dat helemaal geen probleem
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Ja vorig jaar moest ik werken.
Ik heb dan een aankondiging gedaan op de trein, en enkele minuten de verlichting gedoofd. De reizigers konden dit wel appreciëren.
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Dt is een goede!

Mijn vriendin en ik hebben 's avonds sowieso meestal kaarsen aan. Lampen zijn zo fel.
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Kaarslicht is best wel gezellig!

Ik zit zaterdag op een feestje, daar kan ik moeilijk al de lichten uitdoen natuurlijk.
Dus ik kan eigenlijk helaas niet meedoen. Maar kzal ze misschien ginder kunnen overhalen om enkele lichten te doven.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 26 '09
feesten zonder lichten is toch ook een optie winklekker sfeervol
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Kaarsen brengen genoeg sfeer. smile
Natalie1986
Natalie1986 mrt 26 '09
ja precies lekker romantisch tongue
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
Om een hele zaal te verlichten zou dit nogal duur uitvallen die kaarsen.

En zonder licht eten vindt ik ook niet echt een optie, ik moet zelf mijn kleren wassen hoor. wink
Natalie1986
Natalie1986 mrt 26 '09
oohh het is een hele zaal.

whaha slabber doet wonderen wink
Emuca
Emuca mrt 26 '09
Op elke tafel een waxinelichtje doet al wonderen. smile
koenewoen
koenewoen mrt 26 '09
ja een hele zaal!

Normaal gezien zullen er wel theelichtjes op de tafel staan denk ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki