Loading...
nl

De wereld van Potentie en Intentie

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 25 '09
Wij leven in een wereld die vol zit met potentiële energie. Alles heeft de mogelijkheid om werkelijkheid te worden, zelfs de onmogelijke dingen.

Als je kijkt naar ieder atoom om ons heen en de elektronen die daaromheen draaien, zit er een immense leegte tussen het elektron en atoom. De potentiële energie van deze lege ruimte is vele malen groter dan alle zonnen in ons zonnestelsel.

Het wordt tijd om deze potentiële energie op te roepen en te gebruiken! Het is heel makkelijk en weggelegd voor iedereen.

Het magische toverwoord is Intentie. Wetenschappelijk is al aangetoond dat Intentie creëert. Het is zelfs in staat om het verleden te veranderen als de intentie in de toekomst is ontstaan!

Quote:

In een wetenschappelijk experiment uitgevoerd door Lynn McTaggart is er een computer die gedurende een week willekeurige nummers genereert (1 of 0). Deze nummers worden op een harde schijf opgeslagen maar niemand kijkt ernaar. Zo maakt de computer 10 reeksen.

Deze reeksen worden als extra controle op een CDRom opgeslagen en ook hier kijkt niemand naar.

Dan gaat een groep personen in meditatie. Zij worden verteld dat er een computer in het lokaal naast hun staat en dat ze moeten proberen met intentie de resultaten te beïnvloeden.

Ze moeten proberen de computer telkens een 1 te laten kiezen ipv een 0 ...

Ze weten dus niet dat de computer al klaar was met het genereren en dat de opgeslagen nummers die op de harde schijf staan, nu gewoon worden afgespeeld.

Na de meditatiesessie van 1 uur wordt zowel de CDROm als de opgeslagen nummers vergeleken en wat blijkt:

Op zowel de CDROM als op de PC zijn meer enen dan nullen terug te vinden. En ja, ze zijn nog steeds gelijk aan elkaar.

De intentie van het Experiment heeft dus duidelijk ervoor gezorgd dat de potentie om een 1 of 0 te worden resulteerde in het daadwerkelijk worden van een 1. Zelfs al was de bepaling tussen een 0 of 1 al in het verleden gedaan.


Uit dit experiment kan je heel goed leren dat de intentie, de daadwerkelijke potentie zo beïnvloed dat het werkelijkheid wordt.

Hieruit blijkt ook een andere belangrijke les! Als het resultaat eenmaal is vastgelegd, dat wil dus zeggen de intentie is uitgesproken, dan zal de potentiële energie niet meer veranderen. In het bovenstaande experiment betekend dit dus het volgende:
Als men het experiment zou herhalen met dezelfde nummers, en de groep de intentie zouden meegeven om het nu allemaal nullen te laten worden, zou de groep falen. Dit komt omdat de intentie eerder al was uitgesproken om voornamelijk enen te worden.

Wat zegt ons dit?
Als jij ook het maximale uit de potentiële energie wilt halen is het enige dat je moet doen, op zoek te gaan naar energie waar nog geen Intentie achter zit, en deze intentie eraan te geven.

Wil jij dat het water dat je drinkt genezend is? Schenk het in en zeg er tegen dat het je geneest! Geef het een genezende Intentie! Die intentie had het namelijk nog niet, maar wel degelijk die potentie! Want zoals je weet, zit er tussen 2 wateratomen meer potentiële energie dan alle zonnen in dit zonnestelsel.

Alles is mogelijk. Je hoeft het alleen maar te willen!
Delen:
Emuca
Emuca mrt 25 '09
Dus, als ik het goed begrijp is het zegmaar een soort... verbeeldingskracht die het werkelijk maakt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 25 '09
Niet zozeer verbeeldingskracht, maar wel eruit halen wat erin zit. Als jij iets bezield doet, en met overtuiging dat het goed is, dan is het ook goed.

Zie het alsof jij een tekening maakt waaraan jij de intentie geeft dat die tekening veel zal gaan betekenen voor kleine kinderen wink. Dan zal die tekening dat daadwerkelijk ook gaan doen. Dat komt omdat jij het creëert met die intentie. Snap je wat ik bedoel?
Emuca
Emuca mrt 25 '09
Ja, ik snap het. Een soort, verborgen boodschap die dan toch gelezen kan worden. Heb ik het zo juist?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 25 '09
Nee niet echt een verborgen boodschap. Het is echt iets dat werkelijkheid wordt. Dus dat je kunt vastpakken en omdat jij de potentiele energie aanspreekt.

Neem als voorbeeld een wit papier, wat verf en kwasten. Zolang er nog geen schilderij op staat heeft het de potentie om alles wat er maar mogelijk is, te gaan worden. Pas als de schilder de intentie uitspreekt om bijvoorbeeld een bloem te schilderen, zullen de verf, kwasten en doek er zich naar gaan gedragen en een bloem worden.
Emuca
Emuca mrt 25 '09
Ja, ik snap wel wat je bedoeld. Dat wat je wil dat er gebeurd, gebeurd. Tenzij je twijfelt, dan zal het niet lukken, want dan is de intentie die je stuurt onzuiver en tegenstrijdig van aard.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 25 '09
Ja precies. Belangrijk is wel, dat de intentie niet meer terug te draaien is of te veranderen als iemand anders al de intentie heeft meegegeven.

Als ik bijvoorbeeld een kwast zou maken met de intentie om alleen maar bloemen te kunnen schilderen, zou jij er nooit iets anders mee kunnen maken, ook al is jouw intentie zo krachtig. De kwast is daar namelijk niet voor gemaakt. (Dit is overigens wel een beetje een extreem voorbeeld, maar beschrijft wel exact wat ik bedoel.).
Rory
Rory mrt 25 '09
Hm... ik weet nog niet zeker of ik het wel snapt, maar alles is dus mogelijk als je er maar voor 100% in gelooft...

Maar zoals water, water is opzicht al genezend! Maar wel beperkt... Zoals voor kanker zou het niet helpen en ik denk ook niet dat het werkt als jij er voor 100% in gelooft... Of denk ik nu te diep?
Water veel water drinken helpt wel weer tegen keelpijn... En een mens bestaat uit zoveel procent (weet even niet meer hoeveel) uit water, dus water werkt ook zuiverend smile
gast
gast mrt 25 '09
Je kan natuurlijk al beginnen met de intentie dat je lichaam gezond is.
Emuca
Emuca mrt 25 '09
Ik denk dat als je kanker hebt, het je goed zal doen om juist positief te blijven. Dan blijf je vechten. Als je depri denkt, geven jij en je lichaam sneller op, met alle gevolgen van dien.

Geloof ik jezelf.
gast
gast mrt 25 '09
Ik denk zelf dat je bij dit soort ziektes beter het denken kunt laten zijn wat het is en voor de volle 100% vertrouwen hebben in het zelf helende vermogen van je lichaam. Moeilijk is dat wel om het denken los te laten. Betekend niet dat er niets meer in je hoofd om mag gaan, maar je hecht er zeg maar geen waarde meer aan wat er "gezegt" wordt. Zoek de stilte op.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 25 '09
Origineel bericht van: Rory
Hm... ik weet nog niet zeker of ik het wel snapt, maar alles is dus mogelijk als je er maar voor 100% in gelooft...

Maar zoals water, water is opzicht al genezend! Maar wel beperkt... Zoals voor kanker zou het niet helpen en ik denk ook niet dat het werkt als jij er voor 100% in gelooft... Of denk ik nu te diep?
Water veel water drinken helpt wel weer tegen keelpijn... En een mens bestaat uit zoveel procent (weet even niet meer hoeveel) uit water, dus water werkt ook zuiverend smile

Het verschil is dat het hier niet gaat om geloof maar om de intentie. Als ik water wil maken waarmee kanker genezen kan worden en het krijgt die intentie mee. Het is alleen degene die het krijgt, ook dezelfde intentie moet hebben om het te laten werken.

Wetenschappelijk is niet voor niets aangetoond dat placebo's werken. Doordat je ervan overtuigd bent dat de intentie van het middel dat je inneemt je geneest, geneest het jou ook.

Water zou jou nooit van kanker genezen, omdat jij al een intentie hebt voor het water dat je zou drinken.

En ja, ik begrijp hoe controversieel dit klinkt hoor, ik wil ook alleen maar aangeven dat potentie net zo krachtig is als de intentie die je het durft te geven.
linkie
linkie mrt 26 '09
euhm, even voor mijn beeldvorming:

Ik heb de intentie me grafisch te ontwikkelen en daarin mijn eigen stijl te ontwikkelen die helder is, leesbaar en creativiteit uitstraalt. Hoe weet ik nu dat ik voor deze intentie die energie gebruik. Ik weet dat ik dit doel ga bereiken alleen niet wanneer en hoe, toch ben ik benieuwd naar jullie zienswijze voor deze intentie....

Kijk over 5 jaar zeg ik misschien ik heb bereikt wat ik wilde, maar ik begrijp nu dat ik voor de poster die ik zo ga maken kan zeggen: De intentie van deze poster is dat hij mensen boeit wanneer ze er naar kijken, dat ze nieuwsgierig zijn naar de voorstelling waarvoor de poster dient. Mijn intentie is dus een aansprekende poster te maken.
Ik ga er zo aan beginnen.....zal hm later als plaatje hier toevoegen en ben dus benieuwd of deze intentie die ik aan mijn poster heb gegeven werkt....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 26 '09
Misschien moet je het omdraaien. Het is niet jouw intentie om een aansprekende poster maken, maar het is de intentie van de poster om aansprekend te zijn! Geef de poster zijn bedoeling in plaats van jezelf een bedoeling te geven.

Anders loop je het risico dat de poster alleen maar jou aan gaat spreken, maar voor de rest niemand, omdat het alleen maar JOUW intentie is, en niet de intentie van de poster.

Snap je?
Vlinder
Vlinder mrt 27 '09
Hallo allemaal,

Hebben jullie de film " What the Bleep do we know?" gezien....
Sluit helemaal aan bij dit topic...
Groetjes en liefs
Vlinder
linkie
linkie mrt 29 '09
jah dat snapte ik wel, ik heb het alleen niet zo lekker opgeschreven zie ik nu ik het terug lees.
Ik heb de tekst van de poster even aangepast, wil niet onnodig reclame maken voor iets ofzo, het gaat uiteindelijk toch om de lay-out, die moet aansprekend zijn.

(hier komt het plaatje als ik snap hoe ik hm hierop kan zetten)

Wat ik me wel afvraag is het volgende: Ik heb de poster de intentie gegeven om aanprekend te zijn, wat wanneer een ander nu een andere intentie aan de poster heeft gegeven, welke intentie geld dan voor de poster?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Het klinkt stom, maar de eerste intentie geld. Wel is het zo dat er ook extra intenties kunnen gaan gelden die niet in tegenspraak is met de eerdere intentie omdat de potentiele energie heel groot is.

Toch is het is het heel moeilijk om een extra intentie aan jouw poster te geven omdat die ander het niet gemaakt heeft.

Als voorbeeld neem ik even jouw poster. Als iemand hier een extra intentie aan geeft om ook blinden aan te spreken, zal deze toch iets met jouw poster moeten doen, door bijvoorbeeld het op te nemen en te beschrijven. Dit is niet in tegenspraak met je originele intentie, dus het kan goed zijn dat dit zeer succesvol zal zijn.

p.s. via Bestandsbeheer onder het volledige antwoordscherm kun je het plaatje uploaden.
Fatna
Fatna jun 29 '09
dat is nog eens een interessant stukje tekst nims, bedankt voor het delen....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki