Loading...
nl

droom vliegtuig

sarina
sarina mrt 15 '09
Hoi allemaal, kan iemand mij misschien helpen met deze droom?

Het gaat over een vliegtuig. Ik droom dit al vanaf dat ik kind was, alleen veranderd het gevoel erbij steeds. Ik droom van een vliegtuig (soms brandend) dat dreigt neer te storten op mijn (ouderlijk) huis. Maar ik weet dat hij verderop neerstort, altijd... Vroeger was ik bang, tegenwoordig blijf ik vrij rustig. Deze keer sta ik in de straat (bij mijn ouderlijk huis) en zie een vliegtuig overvliegen. Het vliegtuig maakt een koprol, en ik 'weet' dat het gaat neerstorten. Het vliegt verder, en ik zie of hoor niets meer. Dan komt ineens de voorkant (cockpit) overvliegen. 'Zie je wel, hij is toch neergestort' denk ik. De cockpit vliegt over me heen en ik weet dat het verderop gaat neerstorten. Ik zorg ervoor dat Peter en de kinderen veilig in het huis (van mijn ouders) zijn en zeg dat ze daar moeten blijven. Ik ga polshoogte nemen en stap op de fiets. Er zijn veel brandweerauto's, sommige rijden alweer terug. Het gevoel is relaxed. Ik sta in een huiskamer en kijk naar het wrakstuk. Ik besluit weer naar huis te gaan en stap in een bestelbusje. Het busje begint te rijden richting huis. Ik bestuur de bus niet, maar heb wel de controle. Op dat moment komt het wrakstuk achter ons aan, met grote raketvlammen, en blijft rechts naast de bus vliegen. Ik zeg 'dit lijkt wel een wedstrijd, net als de videospelletjes van vroeger, maar dan ietsje anders'. Intussen is de cockpit nog steed rechts naast de bus, met grote (raket)vlammen achter zich. Ik zeg: ga hier maar naar links. We slaan linksaf. Ik zie twee posters van filmsterren in de bus. Ik zeg: de gezichten 'lijken' niet zo goed, vroeger zagen ze er anders uit. Dit wordt bevestigd. Dan wordt ik wakker.

Het stukje van het neerstortende vliegtuig is heel erg bekend voor mij. Zelfs in mijn droom ben ik er niet meer bang voor en weet ik zeker dat hij verder op neerstort. Het gedeelte van de cockpit is nieuw. Ook die achtervolging/ wedstrijd.... het gevoel erbij was heel neutraal, het deed me niets... Die gezichten vind ik vaag..... ik snap er niets van....

Hebben jullie een idee?
Delen:
Richie Richard
Richie Richard mrt 16 '09
redelijk lang geleden dat ik dit nog gedaan heb.. eens zien..

Als je droomt dat je in een vliegtuig zit wilt dit zeggen dat je obstakels zult over winnen.. Maar het afbranden.. Afbranden=>vuur vuur is mannelijk..Jij bevind in een vliegtuig dat afbrandt.. Dit betekent dat jij je zal moeten aanpassen, doormiddel van de obstakels die je zal overwinnen. Het huis, dat dus kapot zal gaan door de neerstorting, staat voor dat jij je aangevallen voelt.. Aangezien het je ouderlijke huis is, voel jij je waarschijnlijk aangevallen door het verleden. Maar je overwint nu in je droom de angst.. Je ziet het over je heen vliegen.. Waarschijnlijk heb je het onbewust verwerkt. Je stuurt je naaste naar het huis, om ze veilig te stellen. Dit kan duiden op dat jij je op dit moment veilig voelt, of omdat je verleden nu veilig is tegen over hen. Het bestelbusje verteld iets over je controle in het leven. Je hebt je leven zo goed als onder controle, alleen je moet op passen om niet te stressen. een computerspelletje verwijst naar je vermogen om anderen te manipuleren zodat ze doen wat jij wilt. Een andere mogelijkheid is dat deze droom bedoelt dat je de stress en problemen uit het echte leven probeert te ontvluchten.

dit is wat ik er uit kan halen
sarina
sarina mrt 16 '09
Dank je Denzil, hier kan ik wel wat mee.....
Emuca
Emuca mrt 16 '09
Hmm.. Ik heb Richie's ding niet helemaal gelezen, maar ik zal mijn mogelijke verklaring plaatsen.

Het vliegtuig dat neerstort is een oude en overwonnen angst. Toch ben je diep van binnen nog wel waakzaam voor het geval dat er toch wat gebeurd, daarom zorg je er voor dat iedereen en alles veilig is, zodat -mocht er iets fout gaan- er zo min mogelijk mis gaat.

Het besturen van het busje slaat denk ik op totale controle, ook al achtervolgt je verleden je misschien. Wellicht vragen uit het verleden, die niet helemaal helder meer voor je zijn. Dus de vraag voor jou: is er vroeger iets geweest wat je angst heeft bezorgd maar wat je wel verwerkt heeft, maar dat wat er gebeurd is, heeft nog vragen voor je?
sarina
sarina mrt 16 '09
Ja, er zijn wel dingen, maar angst heb ik niet meer. Dit gaat ook verder terug dan mijn jeugd, dat weet ik.... Ik kan alleen het stukje van de cockpit niet verklaren. Dat vliegtuig stortte altijd neer, maar ver genoeg weg van mij. Dat wist ik ook altijd als ik droomde. Nu gaat ineens de cockpit een wedstrijdje met me aan???? En dan die gezichten....
Emuca
Emuca mrt 16 '09
Misscien is het juist omdat je zoveel nadenkt over die droom dat je de boel weer een beetje omhoog haalt?
Richie Richard
Richie Richard mrt 16 '09
Hmm.. ik denk dat deze wedstrijd ook kan weerspiegelen dat.. Jij je verleden wilt herzien, heroverwinnen zodat je er weer van kan leren voor je verdere bestaan. Dit zal waarschijnlijk onbewust zijn. Een cockpit is een onderdeel van een vliegtuig waar de controle is. Dit is vaak stabiel maar heeft zijn instabiele momenten. Ik denk dat dat weer jouw controle over je verleden, je herinneringen, weerspiegelt.
seppe
seppe mrt 16 '09
- sarina; Ik zie twee posters van filmsterren in de bus. Ik zeg: de gezichten 'lijken' niet zo goed, vroeger zagen ze er anders uit. Dit wordt bevestigd. Dan wordt ik wakker.


Filmsterren zijn mensen waar velen naar opkijken.
Misschien zijn de personen of dingen waar je vroeger naar opkeek of die in de belangstelling stonden minder van belang geworden. Ze zijn verouderd.
sarina
sarina mrt 17 '09
Wat een prachtige inzichten! Ik kan hier beslist verder mee. Dank jullie....
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Graag gedaan. Mensen helpen door hun dromen te verklaren is fijn. En je dromen laten verklaren is ook fijn, omdat je zelf vaak niet ziet wat het betekend.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki