Loading...
nl

Zomaar wat vraagjes over de nieuwe tijd

Rory
Rory mrt 12 '09
Ik heb een paar vraagjes:
* Waarom is er zo'n onduidelijkheid over die datum? Ze zeggen dat dan de kalender ophoudt van de Maya's... Is daar geen specifieke datum van?
* En wordt wordt de nieuwe wereld net zo iets als de film "matrix"? Want ergens las ik over dat de mensen minder gericht zouden zijn op het materiale... Want eten en drinken wanneer het nodig is, daar kan ik wel mee inkomen... Zelf, eet en drink ik wanneer het nodig is maar op sommige materiale zaken ben ik wel gehecht. Zoals mijn huis, mijn laptop en andere zaken...(ik ben een echte stier :D)
* O ja, dat doet me denken... Wat gebeurt er dan met de "aarde" sterrenbeelden? Want Stier, Maagd en Steenbok zijn erg gesteld op materiale zaken....
* Ik had ergens gelezen dat de mens twee chakra's erbij zou krijgen...
Delen:
koenewoen
koenewoen mrt 13 '09
Voor mij blijft dat ook een open vraag hoor.
Volgens mij spreken ze van het einde van het tijdperk.
En dat het nieuwe tijdperk Aquarius, dan zal beginnen, met al degenen die overblijven. Ik denk dat er eerst nog een schifting zal gebeuren met wie wel en niet meegaat naar de nieuwe wereld.

Mijn sterrenbeeld is ook maagd, en idd ik zou het er ook moeilijk mee hebben, materiële zaken te moeten missen.
Maar daar zou ik me wel overheen kunnen zetten.
Ik heb liever geluk en liefde dan, een heel huis vol materiële zaken.

Van die chakra's weet ik niets af.

We zullen wel zien wat het geeft, ik heb er vertrouwen in.
Volgens mij kan het enkel verbeteren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '09
Hey Rory, zoals beloofd mijn antwoorden smile. Was erg druk, dus moest even op zich wachten.

Origineel bericht van: Rory
Ik heb een paar vraagjes:
* Waarom is er zo'n onduidelijkheid over die datum? Ze zeggen dat dan de kalender ophoudt van de Maya's... Is daar geen specifieke datum van?

Dat heeft te maken met de verschillende plaatsen waarin dit jaartal genoemd worden (Nostradamus, De Inca's de Maya's etc.) En ook de manier waarop de werking van de verschillende kalenders wordt uitgelegd. Helaas weet niemand echt voor 100% zeker hoe de kalender waaruit het jaartal 2012 is afgeleidt precies werkt. Degene die ik het meeste aanhoudt is die van Ian Xel Lungold die een zeer goed verhaal over zijn onderzoek naar de maya kalender heeft gedaan. Hierin is het belangrijk om te weten dat zijn einddatum is bepaald op 28-10-2011 en dus niet 2012!

Wat je ook vaak ziet over het jaartal 2012 zijn de enorme mooie jaartallen en datums volgens onze kalender, zoals 31-12-2012 of 12-12-2012 of 20-12-2012, etc. In mijn ogen zijn deze onjuist omdat de maya's geen gregoriaanse kalender gebruikten (dat is dus de onze).

Graag verwijz ik je naar dit topic voor meer info over de maya kalender:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/13928/De_Maya_Kalender_2012_en_de_be.html#Post13928
Origineel bericht van: Rory


* En wordt wordt de nieuwe wereld net zo iets als de film "matrix"? Want ergens las ik over dat de mensen minder gericht zouden zijn op het materiale... Want eten en drinken wanneer het nodig is, daar kan ik wel mee inkomen... Zelf, eet en drink ik wanneer het nodig is maar op sommige materiale zaken ben ik wel gehecht. Zoals mijn huis, mijn laptop en andere zaken...(ik ben een echte stier :D)

De nieuwe wereld is meer een samensmelting tussen de engelenwereld en de aardse wereld. Niet zoals in de matrix.

Wij als mens kunnen niet zonder materie, en dat kunnen ze hierboven indirect ook niet. Daarom is er directe verbinding tussen het aardse en het hemelse nodig. En ja, daarvoor moet je nog steeds eten, alleen ga je je energie wel veel efficiënter gebruiken in plaats van jezelf vet te mesten.

En tja, spullen, die kun je alleen maar gebruiken voor wat je nodig hebt. Het is aan jou om te bepalen of je het erg vind dat je ze nodig hebt.

Origineel bericht van: Rory

* O ja, dat doet me denken... Wat gebeurt er dan met de "aarde" sterrenbeelden? Want Stier, Maagd en Steenbok zijn erg gesteld op materiële zaken....

Ik denk dat het geen rol meer speelt omdat het totaal niet meer belangrijk is wat voor sterrenbeeld je hebt. (Is dat nu eigenlijk al wel zo?).

Origineel bericht van: Rory

* Ik had ergens gelezen dat de mens twee chakra's erbij zou krijgen...


Hier een overzichtje van de extra chakra's buiten de 7 die we al kennen:

Thymuschakra
Plaats van de chakra : Tussen het hart en de keel in.
Kleur : groen/blauw
Algemeen : Het thymuschakra maakt ons weerbaar en krachtig. Via dit chakra wordt de kosmische inspiratie doorgegeven aan het hart. Hierdoor kan de mens zijn kosmische taken aanvoelen en uitvoeren. Door deze kosmische inspiratie is de mens energiek, doelgericht, alert en creatief. Hij houdt contact met de kosmische impulsen en gaat daarin soepel mee, terwijl hij in zijn kracht blijft staan. Dit geeft een enorm gevoel van vrijheid en plezier.
Goede werking : Met een gezond thymuschakra kan de mens een ongezonde afhankelijkheid van de mening van anderen of een afhankelijkheid van het verleden loslaten. Hij is vrij zijn eigen goddelijke pad te gaan en doet dit met een vreugdevolle inzet en kracht. Hij is weerbaar tegen verstoringen van buitenaf.
Affirmatie : "Ik ben weerbaar en vrij".

Vleugelchakra
Plaats van de chakra : Op de rug tussen de schouders.
Kleur : geel/wit
Algemeen : De vleugelchakra verbindt ons met anderen. Via deze chakra is geestelijke communicatie en universele energie overdracht mogelijk. Het zorgt voor een liefdevolle en eerlijke uitwisseling van energie die onvoorwaardelijk wordt doorgegeven en ontvangen.
Affirmatie : "Ik spreid mijn vleugels en verbind.".

Droomchakra
Plaats :Tussen de keel en neus in. Kuiltje van het achterhoofd/nek in.
Kleur : tussen blauw en paarse kleuren
Algemeen : Het kosmisch doorstromingschakra is onderdeel van onze innerlijke antenne. Deze antenne bestaat uit het keelchakra, het kosmisch doorstromingschakra, het epifysechakra en het voorhoofdchakra. Hiermee kunnen wij onze innerlijke leiding voelen, horen, weten of zien.
Goede werking : Als we dit chakra goed ontwikkeld hebben, volgen we ons natuurlijke (bio)ritme. We gaan soepel mee met het ritme van het leven, waardoor we optimaal kunnen profiteren van de synchroniciteiten en toevalligheden die op ons pad komen. Dit chakra draagt de inspiratie van onze ziel en geeft haar door naar ons persoonlijke bewustzijn. Ook wordt vanuit deze chakra de inspiratie van de schepping naar ons zielen bewustzijn en persoonlijke bewustzijn verdeeld.
Affirmatie : "Ik ben verbonden met mijn ziel en de kosmos"

Epifysechakra
Plaats van de chakra : Net boven het derde oog (zijkanten hoofd in het midden)
Kleur : Tussen paars en violette kleuren in
Algemeen : Het epifysechakra draagt onze mystieke vermogens. Met dit chakra zijn we in staat de Akasha kronieken te raadplegen en ook onze innerlijke wijsheid "horen" we via dit chakra.
Goede werking : Het epifysechakra speelt een belangrijke rol bij de overgave aan de eigen goddelijkheid, ons eigen licht en bij het ervaren daarvan. Vanuit het epifysechakra ervaren we dat we één zijn met het universum. Wij zijn in het universum en het universum is in ons.
Affirmatie : "Het licht van God is in mij".

Kruin- of Kroonchakra
Plaats van het chakra : kruin
Endocriene systeem : pijnappelklier lichaamsorgaan : bovenste gedeelte van de hersenen, rechteroog.
Zintuig : weten
Psychische functie : verbindt ons met het Hogere Zelf
Element : denken
Kleur : violet en wit. De kleur violet bewerkstelligt een transformatie van geest en ziel en opent ze voor spirituele dimensies. Wit draagt alle kleuren in zich. Ze opent de ziel voor Goddelijk licht en Genezing
Edelsteen : Amethist en Bergkristal
Klank : ie
Goede werking : Je voelt geen verschil meer tussen innerlijk zijn en het uiterlijke leven. Je bewustzijn is volkomen stil en ruim, je voelt God in je en buiten je! Je bent één met God. Je beseft dat vaste materie niets anders is dan een gedachtevorm in het Goddelijk bewustzijn en eigenlijk niet bestaat. Je beseft het grote niets dat tegelijkertijd alles is! Alfa en Omega. Een cirkel zonder begin of einde. Het is de zetel van de hoogste volmaaktheid van de mens. We zijn geschapen uit God en weer terug bij God gekomen na een lange reis.... als we ons vervolmaakt hebben
Affirmatie : "Ik ben al één".

Transformatiechakra
Plaats : Boven het hoofd
Algemeen : Het transformatiechakra is de drager van de blauwdruk van de schepping en draagt ons volledige potentieel in zich. Met behulp van dit chakra kan de goddelijke akasha worden geraadpleegd en kan men zich bewust worden van de kosmische opdracht. Vanuit dit chakra komen de impulsen en de inspiratie van het goddelijke weten in ons zelf naar ons bewustzijn.
Goede werking : Het transformatiechakra geeft het vermogen om te transformeren en speelt daardoor een belangrijke rol bij de neutralisatie van karma. Via het transformatiechakra wordt contact gemaakt met het volledige potentieel van het zelf of van een andere levensvorm, in heelheid. Vanuit de kosmos of vanuit de chakra's wordt contact gemaakt met één van de twaalf scheppingkrachten en deze wordt in het hart toegelaten. Deze opgebouwde scheppingskracht wordt gebruikt om belemmeringen voor de expressie van het volledige potentieel te transformeren en via het hartchakra wordt het hoogste beeld uitgestraald zodat het vorm mag krijgen in de materie.
Affirmatie : "Ik geef vorm aan mijn dromen".

Transmutatiechakra
Plaats : boven het hoofd
Algemeen : Het transmutatiechakra draagt de energie van het geheel. Het is de totale overkoepelende kracht van de twaalf scheppingskrachten. De transmutatie-chakra draagt het vermogen tot transmutatie, tot herscheppen, en speelt een belangrijke rol bij het herscheppen van negatieve situaties naar de oorspronkelijke bedoeling van het leven.
Goede werking : Via het transmutatiechakra wordt contact gemaakt met de totale scheppingskracht. In het transformatiechakra wordt deze scheppingskracht verbonden met de blauwdruk van de schepping. Door de uitwisseling en verbinding tussen het transformatiechakra, de blauwdruk en het transmutatiechakra, het geheel, worden alle scheppingskrachten, alle chakra's, hersteld naar heelheid.
Affirmatie : "Ik ben medeschepper van het wonder van het leven".
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '09
Daarmee komen we dus op Veertien Chakra's uit!
koenewoen
koenewoen mrt 14 '09
Dus we krijgen er dan 7 bij?
Was nu juist content dat ik de eerste zeven kende. blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '09
De meeste hebben ze al hoor wink. Alleen een kwestie van onderkennen, voelen en gebruiken!
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Maar dan vraag ik me af. Hoe merk je dat je deze 'nieuwe' chakra's hebt? Is dat een soort gevoel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Geen idee. Wat zegt je gevoel over deze chakra's?
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Ik heb wel eens het gevoel alsof er energie uit mijn schouders/rug stroomt. Zegmaar.. net onder je schouderbladen. Maar ik voel dat ook veel bij mijn hoofd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Dat is je vleugelchakra smile(die onder je schouders).
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Maar eigenlijk snap ik niet waarom we opeens meerdere chakra's krijgen. Ik bedoel... Wordt dat niet een beetje vol? Zoveel energiepunten.. Raken we dan niet uit balans?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
We raken juist meer in balans met de geestelijke wereld. Al die verbindingspunten zijn nodig om een direct contact tussen de geestelijke en lichamelijke wereld mogelijk te maken.
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Maar, zal iedereen dan die nieuwe chakra's ervaren?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 16 '09
Dat hoop ik wel, maar ik weet het niet.
Emuca
Emuca mrt 16 '09
Ik denk zelf niet echt, aangezien er zoveel mensen die nog niets eens overtuigd zijn van de eerste 7.
koenewoen
koenewoen mrt 16 '09
Ik weet eigenlijk ook nog maar 3 maand dat ik chakra's heb. blush
Eruan
Eruan apr 8 '09
Dus eigenlijk gaan we een soort van terug naar de oertijd, maar dan anders...
Het doet me denken aan het begin van the lord of the rings..
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 8 '09
Hoe bedoel je terug naar de oertijd? Het is juist verre van dat, want in de oertijd was de mens alleen nog maar een instinctief wezen, en nu laten we juist onze instincten helemaal los.
Eruan
Eruan apr 8 '09
Oke, nu begin ik het te snappen, ik vind het moeilijk om te omschrijven wat ik denk, maar ik vind juist dat het ook wel met gevoel te maken heeft, en is gevoel niet zoiets als instinct?
Het is best ingewikkeld alles van 2012...
nikskeuh
nikskeuh mei 9 '09
Terug naar de basis ja smilemaar dan moderner.
Nu alleen nog op de revolutie wachten....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki