Loading...
nl

de les van de vlinder

gast
gast mrt 9 '09
Op een dag ontstond er een klein gaatje in een cocon. Een man, die toevallig voorbij kwam, stopte en observeerde urenlang de vlinder die uit alle macht probeerde door dit kleine gaatje te kruipen.

Na een hele tijd leek het alsof de vlinder het opgaf en het gaatje bleef nog steeds even klein. Het zag er naar uit dat de vlinder alles gedaan had wat hij kon en dat hij niets anders meer kon doen.

Toen besloot de man om de vlinder te helpen: hij nam een schaar en opende de cocon. De vlinder kwam er nu een stuk gemakkelijker uit. Maar de vlinder had een verweerd lijf. Hij was klein met verschrompelde vleugels

De man bleef kijken want hij verwachtte dat de vleugels zich elk moment zouden openen en groter en stevinger zouden worden zodat ze het lijf konden dragen.

Er gebeurde niets! Integendeel. De vlinder leefde zijn leven al strompelend. Hij kon zich moeilijk bewegen met zijn verweerde en verschrompelde vleugels. Hij heeft nooit kunnen vliegen.

De man was vol liefde en goede bedoelingen, maar begreep niet dat de kleine opening in de cocon en de worsteling van de vlinder om eruit te komen, de natuurlijke en een noodzakelijke inspanning was om vocht vanuit zijn lijf in zijn vleugels te persen, zodat hij gereed zou zijn om te vliegen zodra hij de cocon had verlaten.
Het was de mal waar het leven hem deed doorgaan om te groeien en zich te ontwikkelen.

Soms zijn worstelingen precies wat we nodig hebben in het leven. Als men ons toeliet ons leven te leiden zonder hindernissen te ontmoeten, zouden we beperkt zijn. We zouden niet zo sterk zijn als we nu zijn. We zouden nooit kunnen vliegen.


Ik vroeg om kracht…
En ik ontving moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid…
En ik kreeg problemen om op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed …
En ik kreeg de hersenen en spieren om te werken.
Ik vroeg om moed…
En ik kreeg obstakels om te overwinnen
Ik vroeg om liefde…
En ik kreeg mensen op mijn weg met problemen die ik kon helpen.
Ik vroeg om gunsten…
En ik kreeg kansen.

Ik heb niets gekregen van wat ik heb gevraagd…
Maar ik heb alles ontvangen wat ik nodig had.
Delen:
Helma
Helma mrt 9 '09
Mooi, Gast! Ik kende alleen het onderste deel, maar nu met het verhaal van de vlinder erbij, is het veel completer! Dank je wel.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 9 '09
Origineel bericht van: gast
Soms zijn worstelingen precies wat we nodig hebben in het leven. Als men ons toeliet ons leven te leiden zonder hindernissen te ontmoeten, zouden we beperkt zijn. We zouden niet zo sterk zijn als we nu zijn. We zouden nooit kunnen vliegen.


Helemaal mee eens. De actie van de man is ook in te denken.

Maar ik heb me gerealiseerd dat ik eerst een weg bewandeld moet hebben voordat ik iemand anders kan uitnodigen deze ook te bewandelen.

De te bewandelende weg ga ik de ander niet voorkauwen, maar laat hem deze ervaren en ik zal zo goed mogelijk begeleiden. Pas dan is iets ´eigen´ .

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki