Loading...
nl

Vriendschap met je ex

Maryssa
Maryssa mrt 8 '09
Vorig weekend was ik lekker uit in een leuk café. Er stond een man die sprekend op mn ex leek. Van lang geleden. 14 jaar geleden dat ik hem voor het laatst zag. In een opwelling besloot ik hem een berichtje te sturen via Face Book. En jee wat een enthousiasme van hem! Wilde gelijk MSN-en en bijkletsen en mij zien als hij in 2010 weer in Nederland is. Hij is mij nooit vergeten is gelukkig getrouwd 2 kids. Ik heb een hele lieve vriend waar ik dol op ben maar wat komen er ineens veel herinneringen boven aan die tijd met mijn ex! Ik schrik er een beetje van. Maar ergens is het wel logisch hij is destijds geemigreerd naar Malta en het samen goed afsluiten van de passionele aan-uit relatie die we toen hadden hebben we niet kunnen doen doordat hij in de knoop zat met zichzelf en ik heel erg boos op hem was. Wat ik me afvraag is hoe jullie omgaan met exen. Spreken jullie nog wel eens af of laten jullie het rusten?
Delen:
Helma
Helma mrt 8 '09
De drie 'echte' exen die er waren, zijn niet echt bereikbaar voor mij. Maar ach, tijdens de relatie waren ze al onbereikbaar laugh, dus het zou geen meerwaarde hebben om ze op te zoeken. De middelste ex is de vader van mijn kinderen, dus moet af en toe communiceren met hem, al is het dmv sms of via een incassobureau, LOLLL wink
De eerste twee, drie jaar na de scheiding was het contact nog erg goed, want zijn eerste vriend was een toffe kerel, en we deden veel met zijn drieën, verjaardagen en kerst samen enzo, ook in het belang van de kinderen. Met de vele wisselingen van zijn vriendjes kwam daar de klad in. Het ging me iets te snel, en ik merkte ook de moeite bij de kids.

Anderhalf jaar terug reed ik met de trein langs een station waarvan ik wist dat mijn 1e ex (verloofde) daar altijd opstapte om naar zijn werk in Amsterdam te gaan, rond 1988... Het was 19.00 uur 'savonds, dus verwachtte niet dat hij daar op het perron zou lopen, maar werd vanaf Harderwijk toch al erg onrustig. En ja hoor, we stonden stil en daar liep hij: het was voor mij een schok van herkenning, maar gelukkig zag hij me niet...

Gek hoor, dat ik zulke dingen altijd voel aankomen, terwijl het tijdstip erg onlogisch was.

Maar, Maryssa, het kan best leuk zijn hoor, om eens bij te kletsen met exen!

Gisteren dacht ik nog het volgende: soms heb je hele goede vrienden in je leven, en dan ineens besluiten we om er een relatie van te maken: ik weet nu, dat dat niet altijd slim is. De vriendschap is soms zoveel mooier! En ook veel minder gecompliceerd. En bovendien, als het uit raakt, ben je ook de vriendschap kwijt. En dat is vaak zo jammer. Vrienden hebben vaak meer te bieden dan partners, tenminste, dat is mijn beleving.
Maryssa
Maryssa mrt 8 '09
Dat is heel bijzonder dat je samen met je ex en zijn vriend nog samen dingen kon doen en het nog gezellig was ook. Ik kan me helemaal voorstellen dat kinderen dan echt de draad wkijt raken na een polonaise van vriendjes die ze voorbij zien komen.

Dat soort dingen als iemand tegen komen op een tijdstip dat onlogisch lijkt herken ik ook. Ik heb het ook vaak in mensenmenigtes dat het lijkt alsof er een lichtspot gericht staat op die ene persoon waar je laatst nog aan dacht.

Ja het kan zeker leuk zijn om bij te kletsen. Maar deze ex heeft mij veel pijn gedaan heel verliefd geweest maar ook ontzettend gekwetsd en verdietig geweest door hem zo erg dat ik dacht dat de wereld echt verging.

Ik ben eigenlijk bang dat als ik hem zie het gevoel er weer is. Ook al heeft de tijd mij veranderd (ik was toen 20) en hem ook (hij was toen 29). Gelukkig heeft hij tijdens de laatste MSN sessie erkent dat hij in die tijd een asshole was, hij heeft zelfs excuses aangeboden. Dat geeft me wel een beter gevoel.

Quote:
Gisteren dacht ik nog het volgende: soms heb je hele goede vrienden in je leven, en dan ineens besluiten we om er een relatie van te maken: ik weet nu, dat dat niet altijd slim is. De vriendschap is soms zoveel mooier! En ook veel minder gecompliceerd. En bovendien, als het uit raakt, ben je ook de vriendschap kwijt. En dat is vaak zo jammer. Vrienden hebben vaak meer te bieden dan partners, tenminste, dat is mijn beleving.

Dat is wel een interessante, Phoenix. Ik heb in het verleden vriendschap wel eens verward met liefde. En als het stopt ben je inderdaad ook een vriend kwijt. Ik ben met mijn huidige vriend anders te werk gegaan. Ik wist dat we elkaar meer dan leuk vonden. Maar heb bewust het even afgehouden om echt goed te kunnen zien hoe hij in elkaar zat en of we wel bij elkaar pasten zonder dat fysieke aantrekkingskracht een roze mist op zou trekken hahahah. Moeilijk was dat omdat ik hem eigenlijk het liefst om de nek was gevlogen grinMaar het geeft ons nu samen een stevigere basis.

Liefde is het allerbelangrijkste het is overal en is er ook in vriendschap alleen op een andere manier.
Helma
Helma mrt 8 '09
Ik ben eigenlijk bang dat als ik hem zie het gevoel er weer is. : kun je omschrijven waar je dan precies bang voor bent? Een gevoel hoeft niet automatisch gevolgen te hebben...

Ik heb in het verleden vriendschap wel eens verward met liefde. : maar vriendschap is toch eigenlijk ook liefde?

Liefde is het allerbelangrijkste het is overal en is er ook in vriendschap alleen op een andere manier. : Kunnen vriendschap en liefde ook hetzelfde zijn? Het is soms wat verwarrend: het één sluit het ander toch niet automatisch uit? Of klink ik nu te vaag?
Maryssa
Maryssa mrt 8 '09
Dat klopt Phoenix dat een gevoel niet automatisch gevolgen hoeft te hebben. Maar destijds waren de gevoelens wel zo heftig daarom vind ik het eng.

Vriendschap is ook liefde alleen op een andere manier. Platonisch. Maar je kunt wel heel veel delen samen.

In mijn relatie zijn we ook echt vrienden. We kunnen vreselijk lachen samen en er is tegelijk ook heel veel liefde. Is dat wat je bedoelt Phoenix?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki