Loading...
nl

Astrologie

Emuca
Emuca mrt 5 '09
Ik ben niet zo van de astronomie. Mijn vriendin is vuur en mijn zusje aarde, terwijl ze beide op dezelfde dag geboren zijn. Het hoeft dus niet perse zo te zijn dat je geboorte met je element te maken heeft, je ziel kan immers op een heel ander tijdstip 'geboren' zijn.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '09
Ik vind astrologie wel goed zolang het niet te algemeen wordt. Zodra je gaat spreken over een maand horoscoop waarin 1/12 van de bevolking wordt aangesproken, houdt het voor mij al op en wordt het veel te generiek.

Maar een persoonlijke horoscoop die goed rekening houdt met de geboorte tijd en je geboorte positie (lengte en breedte graden) vind ik vaak veel beter.
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Dat is zeker waar, die slaan veel eerder op persoonlijke kwesties dan algemenere horoscopen. Ik heb echter nooit zo'n persoonlijke horoscoop gehad, dus ik kan verder niet oordelen of zoiets klopt of niet.
admin
admin mrt 5 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik ben niet zo van de astronomie..


Astrologie en astronomie is iets anders. Geeft niet, het wordt zo vaak verwisseld... smile
Astronomie is sterrenkunde, een exacte wetenschap. Astrologie is het werken met horoscopen.

Astrologie heb ik jarenlang gedaan, mooie horoscopen gemaakt en uitgewerkt. Heel leuk, maar je moet behoorlijk wat kennis verzamelen, omdat er bijna altijd tegenstrijdigheden in voorkomen. Die zijn wel uit te leggen, maar dan moet je de werking van sterrenbeelden, planeten en samenstanden en huizen heel goed kennen.

Astronomie is een andere hobby die wel gebleven is. Ik heb verschillende sterrenkijkers en ik volg dit onderwerp ook op de voet, al ruim 40 jaar...
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Oeps. x'D Gebeurd me wel vaker hoor, dat ik het perongeluk door elkaar haal. Ik weet gelukkig wel wat beide zijn, alleen ik denk soms sneller dan mijn vingers typen. xD

Ik heb op de middelbare school 1 les sterrenkunde gehad, was heel leuk, alleen de rest van de klas vond het weer eens stom, dus kapte de leraar ermee.
koenewoen
koenewoen mrt 5 '09
Ja het is inderdaad wel een mooie hobby, maar er kruipt enorm veel tijd in. Ben daar jammergenoeg enkele jaren geleden mee gestopt. Misschien het moment, om er opnieuw aan te beginnen.
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Misschien een domme vraag; maar hoe leer je het precies? Want er zijn zoveel boeken die allemaal verschillende dingen beweren.
admin
admin mrt 5 '09
Klopt, Angel of Death. Niet alles is goed
De boeken van de schrijvers Boot en Hamaker-Zondag kan ik echter aanbevelen.
Er zijn ook cursussen in, van een weekendje tot een opleiding van 5 jaar.....
Emuca
Emuca mrt 5 '09
Wat maakt die boeken specialer dan de andere? Of is de informatie die ze daar verschaffen gewoon veel helderder?
admin
admin mrt 5 '09
Veel boeken zijn nogal onduidelijk of legen de samenhang slecht of helemaal niet uit. De boeken van Boot en Hamaker heb ik juist wel kunnen volgen en begrijpen en was voor mij de basis.

De boeken van Boot zijn begrijpelijk en hebben voldoende diepgang om er serieus mee te beginnen. Ik kan je aanbevelen hiermee te neginnen ook uit kostenoverwegingen. In principe kan je met 1 boek al aardig aan de slag.
De boeken van Hamaker, dat is een hele serie, ik denk wel 15 boeken. Herkenbaar aan de felgele omslag. Elk boek gaat onder 1 aspect, planeten, huizen, beroepen, etc, etc. Het is van hoge kwaliteit, maar teveel om als beginner hiermee te starten, want je raakt het overzicht snel kwijt.

Tip: Kijk eens in de bieb....

Mogelijk zijn er nog andere goede boeken en schrijvers.....
Rory
Rory mrt 7 '09
Ik heb me ook een tijdje in astrologie bezig gehouden, nu vanwege mijn opleiding ben er mee gestopt. Ik vond het vooral leuk om iemand karakter weer te geven, maar mijn interesse gaat meer uit naar Chinese astrologie... Ik vind dat wat minder moeilijk als Westerse astrologie.

Maar goed van Chinese astrologie weet ik ook alleen nog maar de basisprincipes. Maar weet wel dat ik zelf een waterslang ben laugh
koenewoen
koenewoen mrt 7 '09
Daar ken ik niets van, kun je mij vertellen wat ik dan wel ben?
admin
admin mrt 7 '09
Koen,
in het profiel staat dat je van augustus 1981 bent.
Als dat zo is, dan ben je een haan.

onbevangen, nauwgezet, beschermend.
kleurrijk karakter
goed organisatievermogen
groot gevoel voor humor
houdt van discussies
waardige en gezaghebbende houding
financieel handig
ambitieus
soms een beetje irreëel.

kan slecht tegen kritiek
houd van pracht en praal
trots
aandacht voor uiterlijkheden
koenewoen
koenewoen mrt 7 '09
Dus ik ben een Haan. smile


Ja ik kan me wel vinden in die beschrijving.
Het klopt inderdaad allemaal!

Bedankt Hans,
Rory
Rory mrt 7 '09
Ja maar dat is alleen je jaardier. Je heb ook nog een maandier (de maand waar in je geboren bent) en je Innerlijke dier (het tijdstip waarop je geboren)

Daarnaast heb je nog de elementen (water, vuur, aarde, hout en metaal) laugh
koenewoen
koenewoen mrt 7 '09
Kun je ze mij ook vertellen Rory,

Mijn geboortedatum is 25/08/81 Om 18h14.

Benieuwd wat eruit zal komen.
Rory
Rory mrt 7 '09
Okeej het is alweer een jaartje geleden dat ik het gedaan... Zoals Hans al zei, is je jaardier dus Haan smileDus ga ik gelijk over naar je maandier en innerlijke dier.

Je Maandier: Aap
De Aap is nieuwsgierig, onafhankelijk, levendig en heeft alles in de gaten. Een Aap is behulpzaam, belezen en houdt van nieuwe dingen.
Apen hebben een goed geheugen, meestal een goed taalgevoel en een plagerig gevoel voor humor. Zij houden van discussie en debat en zitten nooit om woorden verlegen.
Een Aap heeft een vriendelijke en zelfverzekerde houding, maar ze kunnen soms op een manipulerende manier op snelle winst uit zijn. Charmante trucjes. Ze zijn vindingrijk en optimistisch, en bereid risico's te nemen.
De inrichting van het huis van de aap is nooit saai of neutraal en meestal niet af, Apen zien hun huis als iets tijdelijks. Nadenken over de gevolgen van hun handelen doen de meeste Apen niet, het gevolg is dat de Aap niet bekend staat als betrouwbaar.
Een Aap vergeet snel en is in staat dubbele afspraken te maken of door iets anders in beslag te worden genomen.
Apenkinderen zijn allergisch voor autoriteit en raken daardoor vaak in de problemen, ook verdragen ze geen enkele vorm van onrecht en zijn ze zo onderzoekend dat ze tijd en afspraken uit het oog kunnen verliezen. Ze zijn gevat en vaak ook komisch, maar hebben een korte concentratieboog.
Als kind kan een Aap dus nog weleens voor problemen zorgen, maar als ouder is hij of zij niet te evenaren. Kinderen zijn gek op hen, een Aap laat zijn kinderen rustig laat opblijven en geeft niets om discipline, welk kind zou daar niet van houden?

Je Innerlijke dier: Haan
De Haan is onbevangen, beschermend en nauwgezet. Een Haan heeft een kleurrijk karakter en een goed organisatievermogen. Ook heeft hij gevoel voor humor, maar met onwrikbare opvattingen. Hij houdt van discussie.
Hanen zijn niet zo tactvol en soms erg wispelturig. Ze hebben een waardige en gezaghebbende houding. Financieel zijn ze bekwaam.
De Haan maakt veel notities en is ambitieus, maar soms een beetje irreëel. Hij houdt niet van kritiek, maar wel van tradities en rituelen, van optochten en pracht en praal.
Een Haan kan erg trots zijn en besteedt meestal veel aandacht aan het uiterlijk. Over het algemeen zijn Hanenkinderen erg onafhankelijk en hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar. Ze kunnen zichzelf goed vermaken.
Als ouder kan de Haan erg streng zijn, hij/zij wil het beste voor de kinderen en stelt daardoor vaak hoge eisen. Ook kan een Hanenouder niet zo goed affectie tonen. Het zijn in wezen hele goede ouders, maar ze gedragen zich vaak iets te afstandelijk tegenover hun kinderen.

Je element: Water = Symphatie
Communcatietalent; bezit vermogen om andermans gedachten te beinvloeden. Brengt emoties goed onder woorden voor zover het dierenriemteken dat toelaat. Laat zich leiden door sympathie; tunet in op de talenten van de ander en gebruikt die in eigen voordeel. Laat anderen ongemerkt al het werk doen en zorgt ervoor dat de ander een gevoel van dankbaarheid daarvoor ontwikkelt. Onopvallend, maar constant bezig eigen plannen door te zetten via anderen. Infiltreert liefst en weet altijd de juiste persoon op de juiste plaats aan het werk te krijgen. Opmerkingsgave is groot evenals aanpassing aan de omgeving; doet alsof. Kiest weg van de minste weerstand; wispelturig; passief, kleeft aan de ander. Enorme overredingskracht.

Yin of Yang persoon:
Aap = Yang (naar buiten)
Haan = Yin (naar binnen)


Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is? Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel... Mijn jaardier is ook haan, maar omdat mijn maandier en innerlijke dier beide slang zijn. Ben ik meer een slangpersoon, eigenlijk in alles laugh
Lena
Lena mrt 7 '09
altijd benieuwd wat er weer tevoorschijn komt,
zou je het voor mij ook willen nakijken? smile
geboorte datum 21-10-1962
tijd 6.00 uur.
koenewoen
koenewoen mrt 7 '09
Wat mijn maandier betreft, klopt alles behalve dan van het huis. Een huis zie ik niet als iets tijdelijks.

Mijn innerlijk dier de haan : klopt volledig.

En mijn element water : klopt eigenlijk ook helemaal.

Dit is wel eens fijn om te weten. Ik denk wel dat ik een echte Haan ben. (Woon ook tenslotte in De Haan)

Van harte bedankt Rory wink
Rory
Rory mrt 7 '09
Eens kijken Lena,

Je jaardier: Tijger
De Tijger is moedig, hartstochtelijk, onderhoudend en charismatisch. Hij heeft vaste overtuigingen, is wilskrachtig en vastberaden, alert en intelligent.
Ook heeft de Tijger een actieve geest, en zit hij vaak boordevol ideeën. Hij houdt van uitdagingen en kan moeilijk stilzitten. Onafhankelijk en bereid risico's te nemen.
Hij is rusteloos en soms vrij impulsief, maar van binnen vaak gevoeliger dan anderen in de gaten hebben. De Tijger is vaak succesvol, maar het leven is vol ups en downs. De Tijger kan zich diep van binnen eenzaam en onbemind voelen, vooral als anderen hem of haar proberen te provoceren.
Een Tijgerkind kan nogal wild zijn en veel ongelukjes hebben, en vaak in een ruzie verwikkeld zijn. Het zijn tamelijk luidruchtige kinderen die problemen hebben op school.
Als volwassene heeft de Tijger meestal niet zo'n behoefte aan kinderen, maar als ze er eenmaal zijn vindt een Tijgerouder ze fantastisch, al blijft dat altijd een beetje op een afstandelijke manier. Een Tijger heeft een praktische benadering van het ouderschap.

Je maandier: Hond
De Hond is trouw, loyaal, verdraagzaam en de kampioen van het goede doel. De Hond heeft een afkeer van ongerechtigheid en oneerlijkheid. Honden zijn eerlijk en open, ze kunnen niet goed ergens omheen draaien.
Soms zijn ze ook erg koppig, vaak behulpzaam. De Hond is het meest zorgzame teken van de Chinese dierenriem, en kan zich de problemen van anderen erg aantrekken.
Integer en betrouwbaar, met een scherpe intuïtie en een goed aanvoelend vermogen.
Honden houden niet van grote gezelschappen en hebben een bloedhekel aan confrontaties, ook al kan een Hond daar op zich heel goed mee omgaan. Hij is eeen prima gesprekspartner met gevoel voor humor. Honden zien de dingen soms te zwart/wit en kunnen ook te veel in het verleden leven.
Een Hond is ook gevoelig voor depressies, maar komt er meestal wel snel weer uit. Over het algemeen is de Hond het betrouwbaarste teken van de dierenriem, en geneigd iedereen alles te vergeven. Een Hond steunt je wanneer je dat nodig hebt, motiveert je als je het niet meer ziet zitten, troost je als je verdrietig bent en staat (bijna) altijd voor je klaar.
Als kind is de Hond meestal erg gehoorzaam en soms wat angstig. Dit kind heeft veel aanmoediging nodig. Honden voelen zich doelloos en verloren wanneer ze alleen wonen, maar wanneer ze omringd zijn door mensen die van hen houden is het leven vol geluk.
Als ouder vaart een Hond op instinct, en dat gaat uitstekend. Ze zijn geduldig, warm, en hebben veel liefde, tijd en zorg. Nadeel kan zijn dat ze soms tè veel zorg hebben.

Je innerlijke dier: Konijn
(ik neem aan dat het 's morgens 6 uur is)
Het Konijn is rechtschapen, intuïtief, gevoelsmatig en voorzichtig. Hij is intelligent en goedgemanierd en houdt van een rustig en vredig bestaan, en vermijdt daarom ook graag confrontaties, maar kan soms toch wel gek doen.
Een Konijn heeft een brede interesse, is eigenlijk zéér nieuwsgierig, en heeft een uitstekend geheugen -een soort wandelende encyclopedie- en kan goed genieten.
Konijnen houden van een goed gesprek, maar geven zichzelf niet snel bloot. Ze zijn discreet, tactvol en gevoelig, en ze kunnen niet goed tegen kritiek.
Maar vooral is een Konijn nogal onvoorspelbaar waardoor anderen soms helemaal niet weten waar ze aan toe zijn. Door deze onvoorspelbaarheid kun je van een Konijn niet echt betrouwbaarheid verwachten, niet omdat ze niet willen -ze kunnen erg hun best doen- maar omdat ze het eenvoudigweg niet kunnen.
Als kind wordt het Konijn vaak verkeerd begrepen. Het is een verlegen kind en meestal wel gehoorzaam. Hij vindt het leuk op school en is leergierig, tenminste, als het geen last heeft van irreële angsten en nachtmerries. Soms zijn het de kinderen die op school worden gepest. Als ouder kan een Konijn een rare zijn: eindeloos geduld met kinderen maar niet tegen rommel kunnen..

Element: Vuur = Strijdlust
Wil de baas spelen; besluitvaardig; zeker van zichzelf. Voor zover het Dierenriemteken het toelaat in staat anderen enthousiast te maken en ideeen door te zetten. Strijdlustig, avontuurlijk; uit op macht. Neemt veel risico; kan niet stil zitten. Gericht op doen: spreekt en handelt vol dynamiek. Dwingeland, sterk egoisme. Wil steeds zijn zin krijgen, onnadenkend en ongeduldig. Moet leren geen dwang en geweld te gebruiken: hoe meer dwang en geweld, hoe meer vijanden. Succes is afhankelijk van leren luisteren naar andermans inzichten en behoedzaam omgaan met impulsen. Loslippig en roddelvaardig. Extreme invloed zowel in positieve als in negatieve zin.


Yin of Yang persoon:
Tijger: Yang
Hond: Yang
Konijn: Yin

Lena, ik heb dat het zo'n een beetje duidelijk is laugh
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki