Loading...
nl

'Hallo, u spreekt met God'

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '09
Een half jaar lang kunnen mensen mobiel bellen met God. Kunstenaar Johan van der Dong uit het Groningse Grijpskerk wil met zijn kunstwerk God overal en altijd bereikbaar laten zijn zodat de moderne mens hem kan raadplegen zodra hij of zij daar behoefte aan heeft.

De kunstenaar zal zelf met een aantal dichters steeds een ander voicemailbericht inspreken op de telefoon.

Hij hoopt dat geïnteresseerden een bericht achterlaten op de telefoon. „Mensen zetten daarmee hun gedachten op een rijtje, en in feite is dat een vorm van bidden.”

In de Kunstruimte Noorderstation Zuidoost van het station Groningen komt vanaf 7 maart een installatie die de ingesproken berichten van mensen uitzendt. „Maar we doen dat op zo'n manier dat niemand de stemmen kan herkennen”, zegt Van der Dong.

Het nummer van God is 06-44244901.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel mrt 2 '09

mmmmm.... een soort biechtstoel smile
admin
admin mrt 2 '09
Ja, ik las het bericht vanmorgen ook in de krant.
Ik denk dat er veel bellers zullen zijn die dit gaan misbruiken en ongein uithalen, zoals supporterleuzen roepen, bedreigingen inspreken of flink gaan vloeken.
De kunstenaar zal naar mijn vermoeden later de verzamelde berichten selecteren op inhoud en alleen die berichten bewaren die passen in de opzet.
Ik ben benieuwd hoe dat dit gaat lopen....
Ander aspect is of de berichten voldoende anoniem zijn bij de uitzending.
Richie Richard
Richie Richard apr 11 '09
Hmm.. Lijkt me opzich handig. Niet iedereen heeft nog tijd om naar de kerk te gaan, of wilt naar de kerk gaan. Dit is een mooi en handig manier om toch nog, soort van te biechten.

Maar om je dan God te noemen, Of het nummer van God o.i.d. Vind ik toch iets te ver gaan..
gast
gast apr 11 '09
Mijn interne lijntje werkt een stuk beter laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy