Loading...
nl

Het afscheid van je tweelingziel

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '09
Langzaamaan kom ik tot het besef dat er iets niet in orde is met de tweelingziel in combinatie met de nieuwe tijd. Tweelingzielen zijn namelijk voorbestemd zich af te scheiden van het geheel door het feit dat ze samen willen zijn. Dit rijmt niet met de de nieuwe tijd waarin je identiteit geen rol meer speelt en de zielenkoppeling universeel en met iedereen is opgebouwd.

Voorkeur voor iemand ten opzichte van iemand anders zou in zo'n koppeling een enorm instabiel systeem opleveren dat is opgebouwd uit vele schakels.

De tweelingziel relatie is iets wat er al vele levens is geweest en er altijd voor gezorgd heeft dat je aardse ontwikkeling volgens het plan verliep.

In de nieuwe aarde is er echter helemaal geen ruimte meer voor dit diepgaande verbond en volgens mij is NU het moment om je te ontkoppelen van je tweelingziel.

Aan alle kanten zijn de spelregels voor de nieuwe tijd veranderd en worden tweelingziel relaties enorm onder druk gezet. Dit kan niet zomaar zijn en dit besef is op vele manieren voelbaar. Het doet me pijn om te moeten zien, maar ook ik besef me heel goed, dat een tweelingziel een zeer doodlopend pad naar de nieuwe tijd is.

Wat denken jullie?
Delen:
Helma
Helma feb 24 '09
Nims, als ik vragen mag: is jou topic gekleurd door je persoonlijke ervaring? Ik kan mij zo voorstellen dat als je er persoonlijk bij betrokken bent, je niet langer objectief kunt zijn. Maar dit is misschien wel weer iets van mezelf, waardoor ík niet langer objectief ben wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '09
Uiteraard spelen mijn persoonlijke ervaringen met mijn TZ een rol in dit besef, maar scheelt het ook dat ik een weekje iets anders heb kunnen doen en door er niet mee bezig te zijn, alles rustig op een rijtje heb kunnen zetten.

Ik probeer zeker wel objectief te zijn en besef me dat er in de nieuwe wereld geen voorkeuren meer bestaan. Daarmee vervalt dus ook de voorkeur voor de énè ziel, ten opzichte van de andere.
Helma
Helma feb 25 '09
...en door er niet mee bezig te zijn, alles rustig op een rijtje heb kunnen zetten.


Sorry Nims, maar ik vind dit een tegenstrijdigheid in één zin. Hoe kun je nou, terwijl je er niet mee bezig zou zijn, alles rustig op een rijtje zetten? Volgens mij ben je er dan tóch mee bezig...
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 25 '09
NiMS, ik weet het niet.

Vanuit mezelf ervaar ik een stilte richting mijn TZ wat gestart is in november 2008. Waar die stilte goed voor is weet ik nog niet.

Als ik contact zoek met mijn TZ is hij er binnen no-time.

?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '09
Origineel bericht van: Phoenix
...en door er niet mee bezig te zijn, alles rustig op een rijtje heb kunnen zetten.


Sorry Nims, maar ik vind dit een tegenstrijdigheid in één zin. Hoe kun je nou, terwijl je er niet mee bezig zou zijn, alles rustig op een rijtje zetten? Volgens mij ben je er dan tóch mee bezig...

Door ergens niet mee bezig te zijn, neem je afstand van iets. Je krijgt dan vanzelf het grotere plaatje te zien, zonder dat je gefocussed bent op het probleem. Je bekijkt het dan ineens van een hele andere kant, en vallen de antwoorden dan zo in je schoot.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
NiMS, ik weet het niet.

Vanuit mezelf ervaar ik een stilte richting mijn TZ wat gestart is in november 2008. Waar die stilte goed voor is weet ik nog niet.

Als ik contact zoek met mijn TZ is hij er binnen no-time.

?

Op wat voor manier helpt dit contact jullie nog? Is hij er op de momenten dat je het liefst zou willen dat hij er is, of zwijgt hij dan? Voor mij is het juist dit zwijgen waaruit ik dit loslaten ervaar.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 25 '09
Ik heb contact gezocht om te weten in hoeverre hij in 5D staat.

Zijn antwoord heeft me in ieder geval duidelijk gemaakt dat hij niet op het nivo zit waar ik nu op zit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '09
En heb je wel het vertrouwen dat hij op hetzelfde nivo komt, of is het feit dat hij niet op dat nivo zit, misschien een teken dat jij zelf minder ver bent dan je denkt (omdat je tweelingziel bent)?

Het kan ook zo zijn, dat de tweelingzielen elkaar in hun ontwikkeling hebben losgelaten en het nu toch ieder voor zich is geworden?
NiN
NiN feb 25 '09
Ik geloof niet zo heel erg in het gegeven tweelingziel.

dat 2 zielen elkaar uitermate goed aanvoelen daar geloof ik wel in...
Lena
Lena feb 25 '09
waarom afscheid,en waarom een doodlopend pad naar de nieuwe tijd?
Muin
Muin feb 27 '09
Het kan ook zo zijn, dat de tweelingzielen elkaar in hun ontwikkeling hebben losgelaten en het nu toch ieder voor zich is geworden?

Dan is de ontmoeting tussen tweelingzielen een momentopname. Net als alle andere ontmoetingen. Ik zie het niet als een afscheid. Ik beschouw deze ontmoeting als een “leermoment”.
Wat voor onze ontwikkeling nodig is, komt vanzelf op ons levenspad en gaat vanzelf ook weg wanneer het niet meer nodig is. Niets is grijpbaar. Het is eigenlijk gek. Een leven vol ontwikkelingen om alleen maar tot het besef te komen dat er niets te ontwikkelen valt. Alles is goed zoals het is.

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '09
Inderdaad. Laten we het ingewikkelde, ontwikkelen smile.


Soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt in plaats van te kijken naar wat je zou willen.
Muin
Muin feb 27 '09
Ja, laten wij het ingewikkelde ontwikkelen. grin

Quote:
Soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt in plaats van te kijken naar wat je zou willen.


Moet? blush


gast
gast feb 27 '09
Quote:
Alles is goed zoals het is.


Maar dat wil niet zeggen dat het zo blijft wink
Muin
Muin feb 27 '09
Gelukkig blijft het niet zo, anders heb ik een saai leven wink
Lena
Lena feb 28 '09
Origineel bericht van: Muin
Gelukkig blijft het niet zo, anders heb ik een saai leven wink


ik geloof er niks van wink
Muin
Muin feb 28 '09
Huh? Zullen wij onze berichten even terugspoelen?
Ben nu de weg even kwijt. grin
Lena
Lena feb 28 '09
laughanders heb ik een saai leven,daar geloof ik niks van wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 3 '09
Origineel bericht van: NiMS
In de nieuwe aarde is er echter helemaal geen ruimte meer voor dit diepgaande verbond en volgens mij is NU het moment om je te ontkoppelen van je tweelingziel.


Ik heb hier al een tijdje over nagedacht en gekeken hoe ik me nou toch eigenlijk voel.

Lange tijd heb ik samenzijn met mijn TZ als 'doel' gezien. Maar dat is veranderd. Het moment dat dat inzicht zich aandiende heb ik me er echt even rot van gevoeld. Heb me afgevraagd of ik het al die tijd misschien niet juist heb gezien.

Ik heb al een paar jaar en duidelijke verbinding met mijn TZ gevoeld. Ook al zat er veel afstand tussen ons in. Dat is 4 maanden geleden geleidelijk aan minder geworden. Eerst heb ik mezelf ervan overtuigd dat hij ook voor 5D gekozen had. Nu ben ik daar niet zo zeker meer van, zeg maar gerust dat ik denk dat hij nog in 3D zit. Onze paden zijn gescheiden. Jammer, dat wel, maar zo zal het dan wel moeten zijn.

Ik ben hem overigens heel erg dankbaar. Door zijn aanwezigheid heb ik me kunnen ontwikkelen tot waar ik nu sta en hopelijk nog verder ga.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki