Loading...
nl

Wat is hier het vaste verzamelpunt?

Spud
Spud feb 20 '09
Ik zou graag wat meer contact met jullie hebben.
Nu log ik in plaats mijn bericht, lees wat, reageer soms. Log uit en lees de reacties later pas.
Voor mij niet echt manier om mensen te leren kennen. En da's wat ik wil! wink
Elkaar leren kennen, weten wat je ongeveer voor je hebt want internet is bestwel ... weet de naam niet.
Heb van jullie al zoveel steun ontvangen, ik wil ook wat voor een ander doen maar weet niet zo goed hoe. blush
Delen:
Spud
Spud feb 20 '09
Misschien geef ik het zelf geen kans??? Ik bedoel ik log in en out.
Spud
Spud feb 20 '09
En ja, ik ben mijn internet gebruik aan het doseren omdat ik er bijna aan onderdoor gegaan ben wat betreft mensen helpen. Maar toch.. De reacties die jullie geven de moeite die jullie doen doet mij goed. laugh
Beschermengel
Beschermengel feb 20 '09
Quote:
Heb van jullie al zoveel steun ontvangen, ik wil ook wat voor een ander doen maar weet niet zo goed hoe

Dat doe je al smiledoor er gewoon te zijn smile
ieder mens is uniek ..zo ook jij Spud! en door je aanwezigheid hier help je al smile
Helma
Helma feb 20 '09
Beschermengel, ik sluit me geheel bij je aan wink

Spud, leg de lat niet zo hoog voor jezelf: komt wel goed, schatje, zoals roosvicee zegt! laugh

Er is hier geen chatroom: in chatrooms gaat het bij communicatiestoornissen nog eerder mis, omdat je impulsiever plaatst, zeg maar. Op een forum kun je nog altijd even nadenken voordat je op verzenden klikt.

Je voorzichtigheid herken ik, Spud: ook voor mij geldt dat real life wel meerwaarde heeft. Al heb ik velen hier wel in mijn hart gesloten smile
Spud
Spud feb 20 '09
Ik zit te janken, dankjewel.
Spud
Spud feb 20 '09
Positief bedoeld. wink
Spud
Spud feb 20 '09
Je moet het toch alleen doen. Ookal sluit je mensen in je hart, toch?
Ik heb me nog nooit eenzaam gevoeld maar sinds dat ik toegegeven heb dat ik sensitief ben, voel ik me in iets alleen wat totaal nieuw voor me is. Voorheen voelde ik me alleen eenzaam in relatie, nu voel ik me ... da's niet omschrijven, krachtig maar toch alleen.
Beschermengel
Beschermengel feb 20 '09
admin
admin feb 20 '09
Eenzaam maar niet alleen.
Daarom is dit forum, Spud. Omdat je hier de mensen vindt die je wel begrijpen.
Als je ze leert kennen, dan gaat een wereld voor je open.
Fijn dat je hier bent.
Hartelijk welkom!!!
Helma
Helma feb 20 '09
Ja, je 'moet' het toch alleen doen, maar: er kunnen altijd mensen met je meelopen op je pad, en als dat dan via een forum kan, dan is dat mooi meegenomen. De warmte en adviezen kunnen voelen als een warme deken. En ook al is het maar een kleine ondersteuning binnen je dagelijkse worsteling, het geeft je wel
dat ene duwtje in de goede richting. Ook ik heb hier zoveel 'gehaald', en geleerd, dat is niet voor te stellen hoe veel.

Soms doen we drie stappen voorwaarts, en vallen er twee weer terug: maar toch is er WINST, ook al is het soms zo moeilijk te zien. Geef jezelf de tijd, ook de aarde is niet in één dag geschapen. Heb geduld met jezelf, en geniet van de kleine dingetjes die je - soms zo steile pad - veraangenamen. Verwen jezelf, al is het maar in het klein.

Heb je de sneeuwklokjes al gezien buiten???

Een warme knuffel van Helma.
Spud
Spud feb 20 '09
Hoe leer ik jullie kennen, als ik me lens loop te zoeken? Dit forum is een groot doolhof voor mij. En geen commentaar op het forum, da's mijn probleem met dingen gewoon zijn.
En wie houdt me vrij van al die trollen, die er tegenwoordig rondlopen? Kan ik alleen maar zelf doen. Dat weet ik, ik kan jullie alleen maar vragen om mij een seintje te geven wanneer ik me weer te verdiep in mensen. Want ja dat kan ik, ze worden er ook beter van. Maar gevoelsmatig blijf ik met hun shit zitten en dat zou ik graag anders zien. Mensen helpen zonder hun last te hoeven dragen.
Spud
Spud feb 20 '09
Jullie moesten eens weten hoe dankbaar ik ben dat jullie mijn klaagzang aanhoren. Ik val onder cattegorie, stoer en sterk blijkbaar. Maar diep van binnen zullen ze nooit weten hoe ik me voel. Laat ik dat zien, dan zijn ze weg. En nu moet ik wel lachen eigenlijk. Om wat ik toeliet. laugh
Spud
Spud feb 20 '09
Bedankt! Voor het luisteren. Ben er nu weg van.. Tot laters! laugh
admin
admin feb 20 '09
Hoi Spud,

Ik zit pas enkele weken op dit fiorum. En toen stonden er al zoveel berichetn dat ik ook de weg niet wist. Langzaamaan leer je de mensen kennen. En als je actief meedoet, dan gaat het als vanzelf lopen. Je hoeft niet te zoeken, je bent er al!
Vertel eens over die trollen. Waar zie je ze, en wanneer. En hoe voel je je erbij?
Helma
Helma feb 20 '09
Spud, als je bovenaan enkel op het woordje 'forums' klikt, krijg je het overzicht zoals de forums vastliggen. Als je op iedere categorie klikt, links in het scherm, krijg je de diverse topics. Succes, enne... neem ook hier de tijd voor! wink
Spud
Spud feb 20 '09
Thanks Phoenix, ik moet echt wennen. Zoveel en zovaak dat ik info lees terwijl ik dat effe beter niet kan doen. Gewoon voor mezelf. ;-)

Hans,je vraagt naar te trollen... Da's een internet fenomeen heel erg uitgeschreven in Wikepedia. Maar voor mij dus bestwel pijnlijk. Je steek je energie in zo iemand maar dat blijkt geen doel te hebben. Ze zijn er alleen maar om een forum kapot te maken. Ik zie ze en wil anderen dan waarschuwen, maar da's beter van niet want meestal kom ik er als de gebeten hond uit. Ik zoek meestal duidelijkheid, en wil meestal ook weten met wie ik schrijf aan de andere kant. Heeft iemand b.v. kanker, en geneest binnen 2 weken, vind ik dat raar maar ben wel blij voor de ander. En stel mijn vragen daarover, dat zijn trollen voor mij als ze niet antwoorden maar heel vijandig worden.
Zo ook mensen die zeggen dat ze je aanvoelen en vervolgens werkelijk mensen kunnen bespelen. Men zoekt in deze wereld naar houvast. Ik ook. Maar volgens mij betekend dat hou vast nog altijd niet, dat je je naar die persoon moet vormen en je eigen gedachtes maar moet vergeten. Heb dat nog altijd niet geleerd om dat netjes uit te drukken naar anderen. Ze voelen zich al snel aangevallen door mij.. Zou wel willen weten hoe jullie daarmee omgaan, want jullie zullen ongetwijfelt deze dingen ook meemaken. wink
admin
admin feb 20 '09
Hoi Spud,

bij trol dacht ik aan een aard-wezentje, uit de boeken van Tolkien enzo. Dit is andere koek,
Ja, trollen kom je op helaas veel forums tegen. En een goed moderator grijpt in en gooit ze tijdig eruit. Plus alle stinkende berichten. Het is erg zinloos met een trol in discussie te treden, ze zijn alleen aanwezig om onrust te veroorzaken. Brengen schijn-wijsheid mee, gooien dat te pas en vooral te onpas rond (daar herken je ze aan). En ze blijven uitdagen. Ze praten zichzelf tegen, dat is ook een kenmerk. En ze proberen hun mening op te dringen, of een mening van jezelf aan te vallen.
Er zijn hier meerdere moderators. Ik ben er een van. Ik heb al een keer ingegrepen, samen met NiMS, de beheerder.
We proberen hier meningen de ruimte te geven en met respect met elkaar om te gaan. Mocht je iets ondekken wat hier niet aan voldoet, stuur me direct even een pb-tje (persoonlijk berichtje), of aan een van de andere moderators.

Groeten,
Hans
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '09
Origineel bericht van: Phoenix

Er is hier geen chatroom: in chatrooms gaat het bij communicatiestoornissen nog eerder mis, omdat je impulsiever plaatst, zeg maar. Op een forum kun je nog altijd even nadenken voordat je op verzenden klikt.

Die is er wel hoor wink
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/chat.htm alleen die wordt eigenlijk nooit gebruikt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '09
Origineel bericht van: Spud
Ik zou graag wat meer contact met jullie hebben.
Nu log ik in plaats mijn bericht, lees wat, reageer soms. Log uit en lees de reacties later pas.
Voor mij niet echt manier om mensen te leren kennen. En da's wat ik wil! wink
Elkaar leren kennen, weten wat je ongeveer voor je hebt want internet is bestwel ... weet de naam niet.
Heb van jullie al zoveel steun ontvangen, ik wil ook wat voor een ander doen maar weet niet zo goed hoe. blush

Wat ik meestal doe, is bovenaan op het linkje "Actieve Onderwerpen" te klikken en dan in het openklap menutje op "Actieve Onderwerpen" te klikken. (http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/activetopics/7/1.html)

Wat er dan gebeurd is dat je ziet wat er op dat moment actief is. Je ziet dan al heel snel wat er speelt, en welke discussies er op dat moment zijn. Door die te lezen leer je al heel snel de mensen kennen. Zeker als je mee gaat doen, en ook gewoon vragen stelt.

Voor trollen hoef je overigens op Merudi niet bang te zijn. Die hebben zich maar een paar keer laten zien en worden dan al vrij snel en actief verwijderd. Uiteindelijk is negeren ook het beste want dan is het voor de trol al niet zoveel meer aan. Die willen enkel en alleen maar aandacht en als ze die niet krijgen is het dan ook al snel voorbij.

Als je nog wat te vragen hebt, dan hoor ik het graag wink.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki