Loading...
nl

Kleuren maken je dag

Helma
Helma feb 19 '09
Bericht van Spud:

Allereerst, sorry dat ik zoveel vraag en weinig terug geef.
Ben op het moment teveel bezig om mezelf weer in balans te krijgen.
Ik kan ook niet beloven dat ik ooit terug kan geven wat ik krijg.

Heeft er iemand ervaring met de kracht van kleuren?
Altijd en eeuwig grijp ik naar de kleur rood als het in mijn leven slecht gaat. Terwijl rood juist een strijdvaardige kleur, zelfs maakt dat je gezien wordt. Terwijl ik dan het liefst een grijze muis zou willen zijn.
Het is ook niet mijn lievelingskleur, dat is groen. Maar rood geeft me zoveel warmte en geborgenheid en hoe feller hoe beter! Het staat zo haaks t.o.v. alle andere prikkels, ik bedoel het is een zeer drukke kleur. Ik snap dat niet van mezelf, terwijl ik dus naar rust zoek, geven gejaagde kleuren mij rust..
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben een stier, dus daar zie ik een associatie mee. Maar waarom ik er nu iets mee heb? Ik vraag het me af, als kind had ik een hekel aan die kleur. Maar sinds een jaar of 8 blijft die kleur me aantrekken.


Bericht van Phoenix:

Als ik me niet zo krachtig voel, kies ik er vaak voor om rood te dragen, want ik ervaar rood als een krachtige kleur. Het geeft me wat fleur, en daarmee voel ik me meer gezien, of, anders gezegd, het maakt me iets zekerder dan zwart of blauw. Rood is ook vrolijk, en doet me denken aan de zomer en warmte.

En eigenlijk is rood ook niet mijn lievelingskleur, al had ik een paar jaar terug een rode fiat panda, en is mijn huidige winterjas knalrood.

Dus rood is niet verkeerd Spud!

Misschien een ideetje om elders een topic te openen over wat kleuren met en voor je doen?


Bericht van Spud:

Altijd leuk om te horen dat anderen dus ook met kleuren bezig zijn.
Thanks voor je reactie Phoenix.

Ik heb ook een rode auto gehad, maar merkte dat dat toch meer agressie oproept bij je medeweggebruikers dan een andere kleur.

Ik ga toch maar eens wat meer op straat rondkijken.. Want blijkbaar zijn het de gevoelige types die neigen naar een rode winterjas. Me too.





Delen:
Helma
Helma feb 19 '09
Bordeauxrood vind ik erg mooi: het is iets warmer van kleur dan fel rood.

Soms, als ik meer durf heb, draag ik blauw of zwart. En als het me allemaal niks kan schelen draag ik boswachtersgroen: doet me denken aan waar ik vandaan kom! laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Oranje!

Ik draag eigenlijk geen oranje kleding (behalve als het nederlans elftal moet spelen) maar heb veel oranje in huis. Het is een kleur die ik prettig vind. Ook oranje geuren als sinaasappel en manderijn vind ik erg prettig.

Wie weet waar oranje voor staat?
admin
admin feb 19 '09
Betekenis Oranje

Rustig, bedachtzaam, niet gauw kwaad, geduld, neemt de tijd, eigenwijs, zelfverzekerd, vasthoudend, gevoelsmens, vorm- en schoonheidsgevoel.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Origineel bericht van: Hans
Rustig, bedachtzaam, niet gauw kwaad, geduld, neemt de tijd, eigenwijs, zelfverzekerd, vasthoudend, gevoelsmens, vorm- en schoonheidsgevoel.


Klopt wel he? grin
admin
admin feb 19 '09
Dacht ik ook ... smile
Maryssa
Maryssa feb 19 '09
Ik draag juist zwart en marineblauw als ik me minder goed in mn vel voel en juist kleur als ik me zeker voel.

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat het dragen van donkere kleuren je chakra's kan stagneren in hun beweging. Hierdoor voel je je niet lekker in je vel en heb je een vicieuze cirkel. Ik merk dat als ik mn neiging om zwart te kiezen negeer en toch voor dat rood, fuchsia of fris groen kies, het heel even eng is maar ik me daarna opgepept voel. Kleuren doen iets met je zeker die mooie kleurige bos bloemen op mn tafel. smile
bako3
bako3 feb 19 '09
Ik denk ook wel dat kleuren een uitwerking hebben op je gemoedstoestand. Ik draag tegenwoordig veel paars en groen, en daar voel ik me onwijs lekker in! Maar heb ik zwart aan, dan ben ik rustig en behouden.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Hey Bako!

Waar is Kermit gebleven, vond het net zo leuk al die kleurtjes! grin
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Ik heb trouwens graag felle kleuren aan. Kies ook vaak dingen met felle kleuren uit voor in huis of als toilet tas, multomap, rare agenda's, rare tassen ofzo.

Ik hou wel van een geintje!
bako3
bako3 feb 19 '09
Kermit moest even weg .... grinnee die stond al te lang op me profiel en ik vond het schaapje ook zo schattig! Maar kermit komt wel weer terug als ik weer meer kleuren wil zien!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Uhm, hoe heet de programma ook al weer van deze schapen....

Kids van mij vinden het geweldig als het op de TV is.
bako3
bako3 feb 19 '09
ja ik weet welk programma je bedoelt, volgens mij heet het shaun het schaap.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Ja! Dat is het. Ik vind het ook leuk om naar te kijken trouwens. laugh
gast
gast feb 19 '09
Origineel bericht van: Hans
Betekenis Oranje

Rustig, bedachtzaam, niet gauw kwaad, geduld, neemt de tijd, eigenwijs, zelfverzekerd, vasthoudend, gevoelsmens, vorm- en schoonheidsgevoel.



Hé dat is ook mijn lievelingskleur. Ik draag het wel, ookal speelt oranje niet (dan eerder niet, haha) Ik moet altijd een beetje opletten dat ik niet alleen maar oranje dingen koop wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 19 '09
Fucsia, ook een favoriet van mij. En jij?

Waar staat fucsia voor?
gast
gast feb 19 '09
Appeltjes groen. Dus dat fris groene wat je nu vaak in combinatie ziet met oranje. En paars en aarde tinten toch ook wel. Maar oranje staat op nummer 1.
Spud
Spud feb 19 '09
Ik heb me altijd laten vertellen dat Oranje ook voor vernieuwing staat wink

Over het algemeen is het voor mij hoe feller de kleur hoe beter.
Maar als ik een keuze moet maken in wat ik in huis haal dan zijn rood en groen toch wel mijn voorkeur. Mijn lievelingskleur blijft groen en dan dat groen dat je eigenlijk alleen in de natuur vind en bijna niet vast te leggen is in materialen.

Ik draag veel bruin, groen, rood en zwart. Ooit heb ik het commentaar gekregen dat de combie rood en zwart te satanistisch was en dat ik een duivelskind was daardoor.. smirkNou ik denk daar duidelijk anders over dus ik heb het maar gewoon bij die persoon gelaten.
Paars vind ik ook een hele mooie kleur, rare is alleen dat wanneer ik eindelijk "de" kleur paars heb gevonden die ik zoek.. Ik die meestal maar 1x kan dragen, dan gebeurt er iets raars met de stof waardoor ik die niet meer met goed fatsoen kan dragen.
Geel dragen, kan ik beter niet doen, lijkt alsof ik daar ongeluk mee krijg en ik word er zeer onzeker van. Net of ik niet in m'n lijf zit. Geel in huis geen probleem.
Tja en zo heeft elke kamer in mijn huis een eigen kleur thema. Dus ja ik heb zeer veel kleur in m'n huis. wink
Helma
Helma feb 20 '09
Commentaar van mensen over (je) kleurencombinaties zegt iets over hen, en niet over jou. Ik lees dat je veel aarde- en natuurtinten draagt: mooi!
Felle kleurtjes zijn af en toe ook leuk, maar het brengt mij altijd wat in verwarring, natuurlijke kleuren staan dichter bij de mens, heb ik het idee. Al weet ik wel dat knaloranje en gifgroen echt vrolijke kleuren zijn laugh

ja, dat heb ik ook met paars: net of het niet zo mag zijn, hahaha.

Mijn huis is qua kleur zo rustig mogelijk: veel gebroken wit, grijs en creme. En dat bevalt me goed, al wil ik deze zomer mijn slaapkamer pimpen: iets met grote bloemen, maar ik weet nog niet precies hoe of wat.
Helma
Helma feb 20 '09
By the way: dit weekend ga ik weer kaarsen maken, en wel in de regenboogkleuren:

rood
oranje
geel
groen
blauw
indigo
violet

laughAllen een kleurrijk weekend gewenst!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki