Loading...
nl

Spiritualiteit in het bedrijfsleven

Precious1
Precious1 feb 12 '09
Kwam vandaag deze site tegen.

http://www.spiritueelondernemersnetwerk.nl/index.shtml

Wat goed zeg!!! smile
De samenleving wordt steeds bewuster!
Delen:
Lena
Lena feb 12 '09
leuk die site

dit kwam uit de test spirituele intelligentie smile

Het nieuwsgierige en onderzoekende type
Jij hebt behoefte aan inspiratie en zoekt nieuwe wegen. Mogelijk heb je ook een gebeurtenis (je kunt bijvoorbeeld denken aan: ziekte, verandering van baan of verlies van een dierbare) meegemaakt die ertoe heeft geleid dat je vraagtekens zet bij wat tot dan toe vanzelfsprekend was in je leven. Dit kan wat wiebelig of chaotisch aanvoelen af en toe, maar je leven is tenminste niet saai. Je ontdekt dat mensen positief kunnen reageren op wat je van jezelf naar buiten brengt.
Suggestie
Moet je niets meer hebben van oude denkbeelden of geloof, gooi dan niet ook het kind met het badwater weg. Onderzoek alles en behoudt het goede! Na een tijdje van veelproeverij vind je vanzelf een nieuwe richting (activiteiten, contacten, ideeën) die beter bij je past. Ruimte voor ontspanning op z’n tijd zal je goed doen.

klopt heel aardig cool
Muin
Muin feb 13 '09

Een leuke site inderdaad. http://www.notos.info/sq_test.php

Spirituele intelligentie (bron internet)

Spirituele intelligentie draait om het besef dat alles met elkaar verbonden is en dat je vanuit deze verbinding een sterke impact hebt op: wie je bent, wat je denkt, wat je doet en wat je niet doet. Waar emotionele intelligentie bepaalt wat je voelt, bepaalt spirituele intelligentie welke handelingen je stelt. Spirituele intelligentie is de weg naar je missie, je roeping.

Dit kwam dan uit de test die ik heb gedaan grin

Het ruimdenkende en sociale type

Jij hebt aandacht voor de problemen in de wereld. Je houdt van mooie dingen zonder materialistisch te zijn en je leeft gezond. Naast aan je verplichtingen besteed je zorg en aandacht aan jezelf en anderen. Je staat open voor andere zienswijzen en gelooft zeker dat er meer is tussen hemel en aarde. Hoe meer je weet, hoe meer je je bewust wordt dat je niets weet. Je bent al een eind op weg in je ontwikkelingsproces en hebt de kracht om te accepteren wat je niet veranderen kunt en de durf om uitdagingen aan te gaan.

Suggestie

Vertrouw erop dat je wijsheid groeit, die komt geleidelijk aan. Geniet van de stappen die je zet!

Een beetje te algemeen vind ik toch wel.. blush
admin
admin feb 13 '09
Het is een mooie site Kim.
Maar - hoe zeker weet je dat hier op zuivere wijze dit wordt toegepast?
Als dit een uithangbord wordt, dan ga ik echt twijfelen. Dan is het borstklopperij, ego, en met de onjuiste intentie.
Lena
Lena feb 14 '09
Origineel bericht van: Hans
Het is een mooie site Kim.
Maar - hoe zeker weet je dat hier op zuivere wijze dit wordt toegepast?
Als dit een uithangbord wordt, dan ga ik echt twijfelen. Dan is het borstklopperij, ego, en met de onjuiste intentie.

is dit niet met alles zo?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 14 '09
Ja, absoluut!

Ik wil met klem benadrukken dat er een stroming is, en dat heet Transformatie Management in de Nieuwe Tijd, dat de waarheid gaat worden.

Het is nu nog heel erg klein, mensen die zich daartoe toe aangetrokken voelen worden door hun gidsen gestuurd.

Om mij heen in mijn omgeving zie ik al zo links en rechts voorwaarden voor deze benaderingswijze de kop op steken. Ook ik bespeur bij mezelf een enorme drang dit te stimuleren.

Ook in reactie op Hans, wil ik toevoegen, geldklopperij is uit den boze. Werkend uit groot persectief, met netwerke resulteert in slagen.
Muin
Muin feb 15 '09
Spiritualiteit in het bedrijfsleven is heel erg in op dit moment. Met de juiste marketingmix kunnen velen daar niet alleen heel veel geld mee verdienen maar andere mensen ook kunnen helpen. Dat mag allemaal wat mij betreft maar het moet wel in een goede verhouding gebeuren, vind ik (het geld en het aanbod).

Dit soort trainingen worden vaak aan bedrijven geboden vanwege de hogere vraagprijzen, particulieren kunnen dat nauwelijks of niet betalen. Het aanbod is dus alleen maar voor wie het kan permitteren. Het is dus niet eerlijk verdeeld. En toch zijn er mensen die dat soort trainingen hebben gevolgd en andere mensen (minder bedeelden) de kunst van het vak hebben geleerd (en vaak voor niets of voor een zeer gering bedrag).

Zo werkt het universum dus (volgens mij). Net als bij Reiki (begonnen met duizendende gulden en nu kan je voor een tientje of voor niets Reiki krijgen).
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 15 '09
Origineel bericht van: Muin
Spiritualiteit in het bedrijfsleven is heel erg in op dit moment.

Ik weet niet of dat zo is. Merk er nog niet zoveel van.

Voor mij is er een groot onderscheid tussen wat er in de 3e dimensie speelt (misschien is nu spiritueel wel 'hot') en wat er gaat stromen in de 5e dimensie.

Wat ik bedoel met Transformatie management Nieuwe Tijd is bedoeld voor de 5e periode.Geld is een energiestroom. En die energiestroom is in de 5e dimensie niet leidend.
Muin
Muin feb 15 '09
Ik leer wat ik in dit leven kan leren. Eigenlijk wil ik helemaal niets leren maar het gaat vanzelf. Groei en overlevingsdrang gaan bij mij samen hand in hand. Het liefst wil ik mijn jasje (oude bewustzijn) in de 4e dimensie achterlaten zodat ik de vijfde dimensie kan betreden waar alles waarschijnlijk lichter is. Maar aangezien ik het nauwelijks in de 3e dimensie red (ik ervaar deze dimensie als iets zwaars en belastend), ga ik waarschijnlijk allerlei trainingen (transformatie management?) doen. Hopelijk neem ik alles mee wat ik hier heb geleerd naar mijn volgende bestemming (waar het ook mag zijn). frown

Liefs,
Anna
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 15 '09
Je wordt vanzelf gegidst als het moment daar is.
Lena
Lena feb 16 '09
Origineel bericht van: Muin
Ik leer wat ik in dit leven kan leren. Eigenlijk wil ik helemaal niets leren maar het gaat vanzelf. Groei en overlevingsdrang gaan bij mij samen hand in hand. Het liefst wil ik mijn jasje (oude bewustzijn) in de 4e dimensie achterlaten zodat ik de vijfde dimensie kan betreden waar alles waarschijnlijk lichter is. Maar aangezien ik het nauwelijks in de 3e dimensie red (ik ervaar deze dimensie als iets zwaars en belastend), ga ik waarschijnlijk allerlei trainingen (transformatie management?) doen. Hopelijk neem ik alles mee wat ik hier heb geleerd naar mijn volgende bestemming (waar het ook mag zijn). frown

Liefs,
Anna

ik doe lekker niets en laat het maar gebeuren wink
Lena
Lena feb 16 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Je wordt vanzelf gegidst als het moment daar is.

ja we hoeven niet altijd zelf in actie te komen wink
Muin
Muin feb 16 '09
Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be) wink

http://www.youtube.com/watch?v=fGQ-r06A4HU&feature=related

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies