Loading...
nl

Djinn

Faith1988
Faith1988 feb 11 '09
Hallo iedereen,

Da's weer een klein tijdeje gelden dat ik hier op Merudi was.

Maar wat weten jullie allemaal over een Djinn, Als er iemand hier op de forum een Koran heet ik dacht 72 soera als titel Al-Djinn, wie ken mij dat vertalen en wie weet er wat over hun??
Delen:
Muin
Muin feb 11 '09
Veel van hen gehoord, ik vraag me af of ze hoeven hebben. grin
Ze kunnen veel macht over mensen uitoefenen vooral tijdens de slaap (te denken aan astrale reizen en dromen). Magiër kan makkelijk contact met de djinns maken, ze laten zich door de magiër gebruiken maar ze verwachten wel de tegenprestatie. Ze kunnen heel gemeen zijn. Je hebt kwaadaardige djinns en goedaardige djinns.

Iemand heeft dit ooit geschreven:

In een Koranvers staat dat Allah de mensen en Djins alleen heeft geschapen, zodat deze wezens Hem moeten aanbidden. Hieruit kunnen we concluderen dat Djins ook zoals mensen leven, maar in een ander dimensie. Misschien eten en slapen zij niet (Allahu Alem). Bij deze wezens heb je natuurlijk ook de gelovige en niet-gelovige. Volgens de Islam is verboden om contacten te zoeken met deze wezens. De gelovige Djins weten dit ook. Dus als een moslim toch contact heeft, dan moet hij weten dat deze Djin zowiezo geen gelovige is. In de tijd van Cahilliya ,(vooravond van de Islam) leefden Kahiens. Deze mensen kunnen we vergelijken met de tegenwoordige mediums. Deze mediums hadden contacten met zulke wezens. Toentertijd konden Djins Qajb de toekomst voorspellen, doordat zij in een bepaalde dimensie leefden, waar de Engelen ook leefden. De Engelen voeren natuurlijk opdrachten uit voor Allah. Hierdoor kunnen de Djins de opdrachten van Engelen op een of andere manier horen (hoe naïef dit ook klinkt). Op deze manier kunnen de Kahins m.b.v. Djins de toekomst voorspellen. Later, de komst van de Islam heeft dit verboden. De dimensie van Engelen en Djins zijn afgesloten. Hierdoor kunnen zij geen betrouwbare informatie meer aan de Kahins doorgeven. Zoals de mensen moeten dit wezen zich ook onderwerpen aan het geloof.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 11 '09
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar ben erg benieuwd waar je vraag vandaan komt.
Faith1988
Faith1988 feb 13 '09
IK heb geen idee maar ik heb er over gedroomt, je heb ook moslim Djinns.
Muin
Muin feb 15 '09
Weet je waarom de moslims zo vaak bidden? Door de verbondenheid met God (en Engelen) wordt hun aura beschermd tegen zintuiglijk- en buitenzintuiglijk aanval. Wij weten niet wanneer wij aangevallen worden. Er zijn zoveel verschillende spirituele wezens die wij niet (zintuiglijk) kunnen waarnemen (en kennen) en daarom is het verstandig om te leren hoe je jezelf kan beschermen tegen bovenzintuiglijk aanval. Het heeft inderdaad veel met angst te maken. Men wil dat alles goed gaat alhoewel men dondersgoed weet dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is. Ik bid niet en ik wil mezelf ook geen verplichtingen opleggen. Wat gebeurt, gebeurt en ik zie wel hoe ik er verder mee om ga. Gaat het goed dan gaat het goed, gaat het niet goed, dan gaat het niet goed. Ik zie wel.

Heb je van de djinns gedroomd? Laat een droom een droom zijn, zou ik zeggen. In het Midden Oosten leggen kinderen soms een naald onder hun kussen. Zodra ze weten dat ze van de djinns hebben gedroomd dan steken ze die naald zachtjes in hun arm. Moslimskinderen kennen allerlei verhalen van de djinns. Net als wij hier het verhaal van een “Roodkapje” kennen.
admin
admin mei 6 '09
Een Dijnn is gewoon een ander woord voor een geest. Zelf ben ik Marokkaans van afkomst (geboren in NL) als klein kind vertelden we elkaar allemaal enge verhalen over jijns (geesten) als je in Marokko s'avonds laat ergens door de struiken van het platteland loopt, dan is het dus super eng.

Magiers werken idd met geesten. Zo gaan mensen naar een magier met de vraag: ik wil dat hij/zij verliefd op mij wordt, maak haar/hem verliefd op mij. De magier gaat middels samenwerken met geesten, kruiden, spreuken en stukjes kleding of haar van de persoon om wie het gaat, te werk.

Ook kun je doormiddel van een djin mensen (koppels) uit elkaar halen zodat je er zelf beter van wordt.
De djijn wel overigens wel een tegenprestatie voor zijn werk.

Het valt allemaal onder de noemer 'zwarte voodoo'.

Allemaal duistere praktijken waar je beter bij uit de buurt kunt blijven.

Je hebt overigens ook goede dijns, die doen niemand kwaad.
miyase
miyase jun 15 '09
Origineel bericht van: Muin
Veel van hen gehoord, ik vraag me af of ze hoeven hebben. grin
Ze kunnen veel macht over mensen uitoefenen vooral tijdens de slaap (te denken aan astrale reizen en dromen). Magiër kan makkelijk contact met de djinns maken, ze laten zich door de magiër gebruiken maar ze verwachten wel de tegenprestatie. Ze kunnen heel gemeen zijn. Je hebt kwaadaardige djinns en goedaardige djinns.

Iemand heeft dit ooit geschreven:

In een Koranvers staat dat Allah de mensen en Djins alleen heeft geschapen, zodat deze wezens Hem moeten aanbidden. Hieruit kunnen we concluderen dat Djins ook zoals mensen leven, maar in een ander dimensie. Misschien eten en slapen zij niet (Allahu Alem). Bij deze wezens heb je natuurlijk ook de gelovige en niet-gelovige. Volgens de Islam is verboden om contacten te zoeken met deze wezens. De gelovige Djins weten dit ook. Dus als een moslim toch contact heeft, dan moet hij weten dat deze Djin zowiezo geen gelovige is. In de tijd van Cahilliya ,(vooravond van de Islam) leefden Kahiens. Deze mensen kunnen we vergelijken met de tegenwoordige mediums. Deze mediums hadden contacten met zulke wezens. Toentertijd konden Djins Qajb de toekomst voorspellen, doordat zij in een bepaalde dimensie leefden, waar de Engelen ook leefden. De Engelen voeren natuurlijk opdrachten uit voor Allah. Hierdoor kunnen de Djins de opdrachten van Engelen op een of andere manier horen (hoe naïef dit ook klinkt). Op deze manier kunnen de Kahins m.b.v. Djins de toekomst voorspellen. Later, de komst van de Islam heeft dit verboden. De dimensie van Engelen en Djins zijn afgesloten. Hierdoor kunnen zij geen betrouwbare informatie meer aan de Kahins doorgeven. Zoals de mensen moeten dit wezen zich ook onderwerpen aan het geloof.




JA! dat laatste stuk heb je gelukkig vertelt laugh
Ik moest denken aan Baba Vanga, een Bulgaarse blind helderziend vrouw die nu dood is. Ze voorspelde bijna alles juist! Ze was heel bekend in Bulgarije.

En ze vertelde dat er bepaalde wezens het haar vertelden. Ze heeft het nooit echt heel goed kunnen vertellen. wat ze vertelde was dus dat er wezens het haar vertelden.. Nu kan ik begrijpen wat het waren smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki