Loading...
nl

Moslima met een dilemma...

jannah
jannah feb 10 '09
Hallo allemaal..

Ik zit eigenlijk met een heel vervelend, raar dilemma, ik ben al heel mijn leven gefascineerd door Rusland en haar cultuur.. ben nu ook sinds 2004 woonachtig in Moskou,
Dit is niet de enige grote verandering waar ik in mijn leven voor gekozen heb, ik heb sinds mn 18e (ja erg jong ik weet het) ook gekozen voor de Islam als geloof.

Dit omdat ik een aantal vriendinnen had in nederland die moslima waren en omdat ik het gewoon een prachtig geloof vond waar ik mee verder wilde. Ik had daarnaast ook wel russische vriendinnen, waar ik toch nog wel erg vaak mee uit ging..en af en toe alcohol dronk.

.. Mijn probleem is dan ook dat ik het gewoon niet kan laten om alcohol te drinken en sinds ik hier in Moskou woon is het er eigenlijk ook niet beter op geworden.

Het is zoooo slecht, ik weet het, gewoon ook voor mijn eigen gevoel. Het gevoel dat ik het allemaal wel weet wat ik wil, maar dat ik er gewoon niet uitkom in mijn gedragingen..

Ik ben nu ook een weblog begonnen (jannahverhage.wordpress.com) waarmee ik met mijn probleem naar buiten treed want ik zie het af en toe echt niet meer zitten, weet niet meer hoe ik hiermee om moet gaan.

Wil heel graag weten wat jullie hiervan vinden en mij aanraden te doen..
Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Hai Jannah!

Goede plek om te beginnen: http://www.jellinek.nl/informatie

Volgens mij hebben zij ook een internet- zelfhulpprogramma.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Als zelfhulp niet helpt, niet twijfelen en professionele hulp zoeken.

Warme groet
Lena
Lena feb 10 '09
smilegoed advies hemelwandelaar als je van verslaving spreekt.
misschien bedoelt jannah meer het feit dat ze moslima is en daarom niet mag drinken vanwege haar geloof?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Origineel bericht van: jannah
.. Mijn probleem is dan ook dat ik het gewoon niet kan laten om alcohol te drinken en sinds ik hier in Moskou woon is het er eigenlijk ook niet beter op geworden.

Het is zoooo slecht, ik weet het, gewoon ook voor mijn eigen gevoel. Het gevoel dat ik het allemaal wel weet wat ik wil, maar dat ik er gewoon niet uitkom in mijn gedragingen..


Kan hoor Lena zoals jij het stelt.

Maar als ik lees dat iemand het gewoon niet kan laten om alcohol te drinken.... De persoon weet dat het slecht is en het beter niet zou kunnen doen.. Dan heeft die er een probleem mee. Hoeveel of hoe weinig de hoeveelheid.

Ik heb twee mensen met alcoholverslaving in mijn directe omgeving meegemaakt. Misschien ben ik wel overgevoelig voor enig signaal van verslaving.

Want in mijn optiek is er sprake van verslaving als je het dwangmatig doet, of anders gezegd, je kunt het niet laten.

Sorry Jannah als ik ernaast zit en je beledig! Is niet zo bedoeld.

Dat wil ik je meegeven, mocht jezelf wel vinden dat het een probleem voor je is. Het is een ziekte he? Alcoholverslaving.

Is ook een heel mooi boek over: 'Nooit meer een kater' van Alan Carr. Dan krab je je bij een volgend glas nog wel even achter de oren. wink
Spud
Spud feb 10 '09
Hoi Jannah,

Ik ben ook nieuw hier maar je verhaal over alcohol komt mij wel bekend voor. Ben zelf vanaf 2007 ermee bezig en intussen een behoorlijk tijdje droog.
De wetenschap dat juist de alcohol mij negatiever maakt en lamlendiger helpt mij steeds om het te laten maar daar is een heel proces aan vooraf gegaan.
Ik heb veel steun gehad aan het forum alcoholdebaas. Daar zitten allemaal mensen die op hun manier om willen leren gaan met hun verslaving. Heb er veel tips opgedaan en vaak een luisterend oor gehad. Ook hebben ze een gratis anonieme internet behandeling. Die heb ik zelf niet gedaan maar daar zijn de mensen zeer over te spreken. Je moet echter wel een lange adem hebben om je aan te melden want er is een behoorlijke wachttijd voor. Advies: elke dag je e-mail achter laten. wink

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki