Loading...
nl

Spiegeltje spiegeltje

Beschermengel
Beschermengel feb 8 '09


spiegeltje spiegeltje...

spiegelen= alles wat jij denkt en voelt. zie je in een ander, hoor je in een ander, voel je bij de ander. dus waar je bang voor bent zal je om je heen opvallen. waar je een hekel aan hebt of wat je ergert zal je om je heen zien. wat jij over jezelf denkt zal je ook denken dat een ander dat van je denkt, is het negatief wat je van jezelf denkt, dan zul je ook bang zijn dat een ander dat van je vind. lieg je veel dan zul je zelf anderen ook niet vertrouwen. waar jij bang voor bent dat een ander jou doet daar heb je zelf ook over nagedacht anders zou je niet bang zijn dat het jou gedaan word. als je echt diep in jezelf durft te kijken zal je zien dat het klopt. (praktisch bekeken even los van intuietie en aanvoelen van een ander) het gaat om angsten en wantrouwen... en dat waar je zo bang van bent gaat ook zo lopen omdat jij je anders gaat gedragen als je bang bent zo anders dat je in de hand werkt wat je niet wilt self full filling prophecy(alie taal) jij maakt je eigen gebeurtenissen..

ik heb mezelf jaren niet kunnen en willen zien... ik werd verkeerd begrepen, ik werd aangevallen, ik werd niet behandeld naar wat ik waard was, (ik deed al die dingen naar mezelf dus ook al anders zou ik ze niet in een ander kunnen denken te zien de spiegel)
als je jezelf veranderd zul je zien hoe erg je zelf meewerkt aan al de dingen die je in een ander ziet of waar je de ander de schuld voor gaf. als je rustig blijft en naast de situatie gaat staan en er objectief naar kijkt zul je durven zien wat je zelf voor rol er in had en dat je zelf alles kan veranderen.meer open staan voor alles om je heen, beter luisteren naar wat er gezegt word in plaats van wat je denkt te horen. meer uitspreken waar je anders niets zei, vragen wat er bedoelt word in plaats van het zelf uit onzekerheid in te vullen. als iets je stoort in een ander of je ergert je ergens aan in een ander of in een situatie, betekent dat toch echt dat het in jezelf zit. jij kunt kiezen je niet te ergeren maar in jezelf te gaan zoeken naar waarom je er aan ergert... wat is er zo ergerlijk aan? waarom kun je het niet hebben? dat is spiegelen. zoek altijd alles bewust in jezelf, niet waarom doet die ander nou zo, maar waarom reageer ik zo??? wat kan ik doen om het anders te gaan voelen zien of zeggen.. hoe meer je iets over de ander denkt hoe meer je er zelf mee moet

het kan zijn dat je in een vroegere situatie een soort beschermings meganistme in werking hebt gezet wat je toen beschermd heeft en "gered", maar die je "vergeten"bent uit te zetten. dat meganistme werkt nu door in alles wat je doet ,maar nu tegen je en niet meer voor je... het schijnvoordeel in volle werking (schijnvoordeel=ook al levert een gedachte nog zoveel negativiteit op er moet ergens wel een voordeel aan vastkleven anders zou je het niet denken. niet een echt voordeel maar schijn bv bevestiging van een negatieve zelf visie of iets op afstand kunnen houden, iets kunnen rechtvaardigen voor je angst) je denkt dat die dikke kasteelmuur om je heen je beschermt, maar het is een negatieve beschermings spiraal die alleen voor negativiteit en eenzaamheid zorgt. Alles dichtbij durven laten dat is bescherming. Je zal merken dat alles zo beangstigend niet is en dat je veel sterker bent dan je zelf ooit dacht. creeër een positieve spiraal en word sterker en bewuster van jezelf.

waarom zoeken we altijd alles buiten onszelf, in plaats van het in onszelf te durven zoeken. dat iets anders ons moet leiden of sturen in plaats dat we zelf de controle en verantwoordelijkheid nemen over ons eigen leven. mensen het zit allemaal al in jezelf... het is aan jouw om te kiezen het daar te willen zoeken.Het is natuurlijk geweldig mooi als je je sterk en beschermd voelt door je muur van je eigen waarheid, maar het wil niet zeggen dat dat waar is, of goed voor je is. Als andere mensen uitspreken naar je dat ze iets in je opmerken zal er wel een kern van waarheid in kunnen zitten, in ieder geval voor de ander. Het is zo belangrijk dat je al die meningen gewoon binnenlaat er open voor staan en in je om laat gaan, blijkbaar ziet die ander iets wat die de moeite waard vind om te vertellen. laat het in je omgaan kijk er eerlijk en objectief naar en besluit zelf wat je er mee doet. welke kritiek je ook krijgt ,ga het zien als opbouwende kritiek, je bent veilig met jezelf je gaat er echt niet dood aan... er open voor staan en het in jezelf durven onderzoeken dat geeft veiligheid en bescherming. ook al is het onredelijk van de ander is het alleen maar iets waar je wel of niet van kan groeien.
ben je bang dat een ander dichtbij komt en je waarheid onderuit haalt? dan ben je dus niet overtuigt van je mening en geloof je niet in je eigen waarheid anders zou je niet bang zijn voor die ander zijn dichtbijheid. vertrouw je wel in je mening? ga dat nu doen dan ! zoek uit wat wel en niet klopt en ga geloven in je eigen eerlijke mening. dat is zelfvetrouwen. en altijd open blijven staan voor wat een ander zegt in je om laten gaan maar je hoeft er niets mee... jij beslist of je er wat mee kan of niet.

verander je liever de wereld om je heen dan jouw aanpassingsvermogen te veranderen.?

probeer in jezelf, je reactie op zaken te veranderen dan proberen de mensen om je heen zich anders te laten gedragen. jij hoeft een ander niet te veranderen en je hoeft niet te blijven bij iemand die jou constant wil veranderen, jij bent wie je bent, maar, die ander ook, heb respect voor elkaars verschillen en als het niet werkt, kun je met bijde instemming proberen je aan te passen zoveel je wil ,dat is ok zolang je maar jezelf blijft en werkt het dan niet, dan werkt het gewoon niet. ik geloof persoonlijk dat alles werkt ,als je maar wil, begrijpen of accepteren hoe een ander is hoef je helemaal niets aan te passen tenzij het kwetsend voor de ander is..

what you give you will get echt. en iedereen reageert op zijn eigen spiegels (beschermings- meganistmen , angsten, ervaringen waardoor iets op een bepaalde manier gezien en ervaren word )

de ander beoordelen op zijn gedrag en op zijn spiegel maakt de jouwe alleen maar groter.. zo groot dat je op laatst echt niet meer kan zien wat die ander nu eigenlijk echt bedoelde.. of dat je niet meer over de rand kan heen kijken wat er werkelijk aan de hand is, en je wel naar jezelf moet kijken.waarom zou je een ander zo veroordelen als er nog zoveel in jezelf te knutselen en verbeteren valt? het is wat te gemakkelijk , een ander aanwijzen en je eigen spiegelbeeld proberen te ontlopen... maar het word al gauw zo moeilijk dat je een beetje in de knoop raakt.

wie ben jij of ik om een ander zijn gedrag goed of af te keuren? als iets niet met respect en liefde gedaan word, dan kun je er aan doen wat je kan, aangeven wat je ziet en verder knutselen met je eigen reactie erop. als iemand over je grenzen gaat , kan je heel rustig aangeven dat diegene dat doet, duidelijk aangeven wat er aan de hand is en wat het met je doet, geef de ander de kans en de tijd je grenzen te respecteren. word er niet geluisterd hang je er een consequentie aan ,zo geef je de ander de mogenlijkheid te kiezen die consequentie op zijn dak te krijgen, en is dat niet genoeg is de keuze van de ander dan nog respectloos dan keer je je rug toe, weg ermee , jij bent meer waard. het is geen nederlaag als je jezelf terugtrekt je kiest voor jezelf. gewoon een stapje terug meer is het niet. je bent ff de sterkere en wijste je hoeft niet altijd te reageren, je gelijk te halen of een ander te overtuigen dat doen ze zelf wel. spreek uit en werk aan jezelf. laat zien en deel wat er is en ga het voor jezelf.

waarom een ander zonodig laten voelen, horen dat het anders moet, spreek het uit en laat de ander daar zijn eigen keuzes in maken. geef hem/haar de mogenlijkheid zelf te ontdekken dat het ook anders kan. ontneem iemand niet zijn leerproces, iets aannemen is niet hetzelfde als het voelen en het echt veranderen. soms is niets zeggen en iemand onderuit laten gaan de beste oplossing... als iemand naar jou toe onredelijk word, geef dan rustig je grenzen aan en kijk je rustig wat het allemaal met je doet en waarom, soms heeft het geen enkele zin iets te willen oplossen, want die ander ziet het simpelweg niet,,, geef op en kijk naar jezelf, wat je kan met jezelf doen en leren of veranderen om dat te accepteren. jij bent sterk genoeg om alles aan te kunnen... als je maar in jezelf gelooft, dat je dat kan. als iemand je ergens op aanspreekt , sta er open voor luister aandachtig, laat het in je omgaan en als je fout zit of als het waar is geef het gewoon toe, wat is er nou mis mee, iedereen maakt fouten dus spreek uit, ja je had gelijk, of ja dat is wel waar ja, alle ego systemen willen dat je liegt en jezelf schoonpraat maar waarom? het scheeld zoveel gesodemieter als je gewoon durft te zijn wie je bent en toegeeft waar je fout zat zodat je kan groeien. wil je niet groeien? wil je niet op jezelf vertrouwen? durf dan jezelf te zijn en te zien, durf te zien dat een ander jou spiegel is. alles wat je denkt te zien is een reflectie van een deel van jezelf dat je niet volledig inziet of niet wil inzien of simpelweg niet in de gaten hebt.

wat heb je eraan als je jezelf voor liegt of tegen anderen? niets toch!!! wat is mooier dan toegeven wat er niet goed was of niet klopte zodat je kan groeien op jezelf kan vertrouwen en anderen ook op je kunnen bouwen en vertrouwen. wat heb je eraan om voor dingen weg te lopen? de situatie veranderd echt niet als je net doet of het er niet is, het blijft knagen en vragen om rust en rechtvaardigheid.
tenzij je het fijn vind om in een bepaalde mentaliteit/situatie te blijven hangen, dat mag. ook een keus. alles is 100% jou verantwoordelijkheid, een ruzie kan je niet alleen maken. jij hebt de uitkomst in handen voor jezelf en daarmee gedeeltelijk ook voor de ander. hetzij weglopen of bewust terug vechten, liefdevol aanhoren en in jezelf zoeken wat er anders kan, enz.

iemand hoeft het niet met je eens te zijn om je te begrijpen, en iemand hoeft het niet te begrijpen om het met je eens te zijn. anderen zien als spiegels voor jezelf, je ziet iets en wat doet dat met jou, of hoe zou jij dat doen. jezelf duidelijk in kaart brengen.alles overal uithalen om van jezelf een mooi , interesant, goed en veelzijdig mens te maken..

je eigen normen en waarden uitdiepen bv (een hulptip) : stel je voor je bent 80 jaar geworden overleden en je staat op je eigen begravenis/ crematie, wat zou je daar graag horen wat mensen over je zeggen als afscheid, wat zou je graag bereikt willen hebben met je zelf? deze opdracht heb ik in therapie gedaan en het heeft me enorm geholpen mezelf in te zien. wat ik graag wou dat ik bereikt had, dus snapte ik waarom ik in allerdaagse gebeurtenissen soms zo uitspatte omdat het mijn plannen onderuit haalde, die ik onderbewust dus voor mijn dood wou hebben behaald. heel grappig hoeveel je over jezelf gaat zien. Wat wil je doen of verlang je naar??? doe het dan ga er voor, LEEF.

waarom reageer je fel op bepaalde situaties, bepaalde mensen, bepaalde gebeurtenissen, weet je dat van jezelf ?? ga eens graven, leuk toch ? jezelf onderzoeken waar je staat, wie je eigenlijk bent.

iedereen heeft een eigen mening over bepaalde zaken en dat is hun waarheid door hun ervaringen gekleurt. en elk mens staat los van alles of zit juist vast in alles wat om die persoon zelf draait. elk mens in een andere bewustzijns fase maar het één is niet beter of minder als de andere.

die verschillen zijn juist zo mooi, zeker als ze samen naast elkaar kunnen fuctioneren, hoe meer je een ander de hemel in prijst hoe meer je iets in jezelf mist, ga dat in jezelf vinden, we bezitten allen de kracht alles te zijn wat we in een ander zo bewonderen, en we zijn allen in staat dat te veranderen in onszelf wat ons zo stoort in een ander.

ga voor de gein maar eens in je eigen gedachten na hoeveel vooroordelen of oordelen er wel niet zitten, we zijn er mee opgegroeit en het voelt zo normaal iets te moeten labelen. bv: wat heeft die nou in zijn haar, wat heeft zij nou voor kleren aan, wat gedraagt die zich lulig, wat doet ze altijd sjacherijnig, wat doe ik toch weer dom, hoe kan ik dat nou zeggen, waarom lukt het me nooit, dat word moeilijk, dat is lastig, jemig dat is leuk, mooi, geweldig, gezellig, enz enz. zowel positief als negatief zijn we er van doordrenkt en uitschakelen ervan is best een hele klus maar zo leuk.....

misschien is die gene die zo arrogant doet wel heeeeel erg bang om mensen dichtbij te laten, die lolbroek wel heel onzeker en verbergt het verdriet wat er eigenlijk zit (ben ik één van), misschien is dat zorgeloze mens wel een mega denker, en die denker wel heel zorgeloos die harde tante wel een hele lieve zachte maar ow zo bange meid en die zachte lieve meid wel een hele harde tante enz. niemand is wie je denkt dat die is niemand tenzij ze zich volledig laten zien (maar dan voel je nog niet wat diegene zelf ervaard) !!! het is maar een fractie van de ander wat je ziet.

hebben we het echt nodig om anderen in een hokje te plaatsen dat we dan pas weten waar we zelf staan of is het toch mogenlijk te kijken waar we zelf staan, wie we zijn, en dan pas kijken wie daar op die plek bij ons aansluiten...

een positieve spiraal van verandering beginnen, door intense openheid en spiegelen, anderen beter leren kennen, maar vooral jezelf. jezelf gaan vertrouwen, dingen waar je niet blij mee bent gewoon veranderen hoe je wel wilt zijn en dat kan als je weet waarom je echt op een bepaalde manier diep van binnen over dingen denkt/voelt. ook al zou iedereen om je heen zeggen wat ben jij geweldig zeg, als je het van jezelf niet vind zul je het nooit voelen hoe een ander je ziet. kijk in die spiegel en kijk wat een geweldig mens je bent, jij bent jij, kijk in je eigen ogen en voel je als de mooie mens die je al zolang was maar niet durfde te zien of niet kon zien. lach om jezelf en je dingen , lach om anderen en hun dingen en hou van bijde....

Bron:http://dediamantenpoort.ning.com/...piegeltje-spiegeltje door: Marleen
Delen:

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki