Loading...
nl

Droom met egeltjes

Helma
Helma feb 7 '09
Zo'n rare droom vannacht! Ik moest er enorm om lachen toen ik wakker was.

Ik woonde bij een gezin, en ik was er of als au-pair of als huishoudster, dat weet ik niet zeker meer. Ik hoefde er niet keihard te werken, maar ik voelde wel dat er iets van actie van me verwacht werd.
Het was een groot huis, met een grote tuin. Ik was verrukt door die tuin, want er liepen altijd egeltjes! Geweldig vond ik dat. Ik maakte me wel zorgen om die egeltjes, of ze wel voldoende te eten konden vinden in de tuin.
Gek genoeg woonde onze kat er ook: ze vond het leuk om met de egeltjes te spelen, en ik weet niet zeker of ze wel eens geprikt werd in haar snuit.

Ik was eens sokken aan het opruimen die ik opgevouwen had (veel zwarte sokken), en ik dacht ineens: hee, die sok beweegt! En plots rolde het om en keek een egelsnuitje me aan! Echt zo lief. Ik nam het beestje mee naar beneden (want het was zo groot als een mandarijn en voelde zacht), en zette het in de tuin.

Ik herinner mij dat ik op zolder sliep. Er was nog een meisje in huis, die een stuk jonger was dan ik: zij was ook au pair annex huishoudster. Ze misdroeg zich, en deed niet wat er van haar verwacht werd, maar ze was wel mijn maatje. Ik had het idee dat ik veel meer moest doen dan zij.

Ook kreeg ik ergens een keer een cadeautje in de droom: een beeld van een zeearend, ter grootte van ongeveer vier melkpakken bij elkaar. Het was beschadigd en wat afzichtelijk, maar ik was erg ontroerd dat ik dat kreeg. De zeearend is ook in real life voor mij een indrukwekkende en bijzondere vogel. Ik voel me er mee verbonden. (op dit moment wordt zij in real life weer gesignaleerd in Noord-Gelderland en Flevopolders; ik wil binnenkort op zoek, als ik tijd heb). Het beeld was echt bedoeld als blijk van waardering.

Vanmorgen werd ik om vier uur wakker en was toen heel helder.
Dat van die egeltjes was duidelijk het hoofdthema van de droom; redelijk maf!

Ben benieuwd of jullie er iets over kunnen zeggen.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 7 '09
Ik vind het een hele bijzondere droom. Helaas heb ik echt geen flauw idee naar de boodschap van deze droom. Zou het een toekomst visioen kunnen zijn? De wereld samen met engeltjes alsof ze de normaalste zaak van de wereld zijn?
admin
admin feb 7 '09
Egel is symbolisch en staat voor onschuld en zelfbehoud. En ook voor ernst. Kan je hier iets mee?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 7 '09
Jeetje ik lees nu pas egeletjes. Ik dacht de hele tijd dat er engeltjes stond blush.
admin
admin feb 7 '09
Engel in plaats van egel, ach, bijna hetzelfde.
Een engel met een snuitje....
Helma
Helma feb 7 '09
Lees nu pas jullie berichtjes, ik lig in een deuk. Geniaal!

Onschuld, zelfbehoud en ernst... ik zal er eens over brainstormen Hans. Weet zo vaag wel waar het op duidt, maar heeft iets langer bedenktijd nodig.
Helma
Helma feb 7 '09
Onschuld...
ik weet niet zo goed wat ik met die moet...

Zelfbehoud: daar kan ik wel wat mee. Ik handel nu in alles vanuit zelfbehoud, ik 'laat me niet vallen', zeg maar. Heel berekenend misschien, maar dat is voor mij nu het meest werkbaar.

Ernst: soms vergeet ik de lol in het leven, en ben ik dagenlang ernstig, en dan komt het er niet meer van om te lachen. De zin van het leven, de dagelijkse beslommeringen, de druk die ik voel belemmert me om vrolijk te zijn. Toch doe ik dit zelf en zou het graag anders zien. Als het straks voorjaar wordt, zal het wel beter gaan, denk ik.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki