Hoi,
Ik wil graag wat voorleggen. Ik ben sterrenbeeld Vissen (alvast een mooie smoes ;-) en dus ben niet altijd vol zekerheid over mezelf. Nu heb ik vaker in een grote(re) groep mensen dat ik mezelf niet altijd op de voorgrond plaats. Ben soms te aardig en hier maken mensen gebruik van. Misschien voor een deel hun eigen onzekerheid te maskeren en ook grapjes te maken, want als je niet goed gebekt bent tegenwoordig wordt je al snel niet al te serieus genomen. Dit is mijn "probleem". Als ik eens wat vertel wat ik onderneem, dan worden dingen op den duur minachtend benaderd of word je belachelijk gemaakt en duidelijk gezegd dat je wel niet capabel zal zijn want ... dit is natuurlijk een bepaalde groep mensen die dit doet. Maar het is zo dat dit je natuurlijk wel iets doet, een mens is uiteindelijk niet van steen. Het is een combinatie van factoren: het zekerder zijn van jezelf, jezelf verdedigen, maar ook het aantrekken van mensen die zichzelf niet voldoende kennen of jaloerse mensen en die zichzelf vooral beter vinden dan een ander. Merk dat het een terugkerend patroon is en ik het wel eens moeilijk kan vinden om erboven te staan.
In zulke situaties, wat het beste te doen?
Groeten,
Pisces