Loading...
nl

Negativiteit

Pisces
Pisces feb 4 '09
Hoi,

Ik wil graag wat voorleggen. Ik ben sterrenbeeld Vissen (alvast een mooie smoes ;-) en dus ben niet altijd vol zekerheid over mezelf. Nu heb ik vaker in een grote(re) groep mensen dat ik mezelf niet altijd op de voorgrond plaats. Ben soms te aardig en hier maken mensen gebruik van. Misschien voor een deel hun eigen onzekerheid te maskeren en ook grapjes te maken, want als je niet goed gebekt bent tegenwoordig wordt je al snel niet al te serieus genomen. Dit is mijn "probleem". Als ik eens wat vertel wat ik onderneem, dan worden dingen op den duur minachtend benaderd of word je belachelijk gemaakt en duidelijk gezegd dat je wel niet capabel zal zijn want ... dit is natuurlijk een bepaalde groep mensen die dit doet. Maar het is zo dat dit je natuurlijk wel iets doet, een mens is uiteindelijk niet van steen. Het is een combinatie van factoren: het zekerder zijn van jezelf, jezelf verdedigen, maar ook het aantrekken van mensen die zichzelf niet voldoende kennen of jaloerse mensen en die zichzelf vooral beter vinden dan een ander. Merk dat het een terugkerend patroon is en ik het wel eens moeilijk kan vinden om erboven te staan.

In zulke situaties, wat het beste te doen?

Groeten,
Pisces
Delen:
Helma
Helma feb 4 '09
Pisces,

zoals je zelf ook al aangeeft zegt het voornamelijk iets over deze mensen zelf. Toch kan ik mij goed voorstellen dat hun reactie je zekerheid over jezelf en over je daden geen goed doet.
Ik zou je willen adviseren om gewoon je eigen ding te blijven doen en je vooral niet te laten leiden (lijden) door wat andere mensen zeggen. Ze kunnen beter over je praten dan van je eten!

Heb je enig idee hoe je overkomt? Ben je geneigd te kleuren of te stotteren? Misschien is het goed om, als je in gesprek raakt, je heel bewust te zijn van je eigen kracht: zet je voeten stevig op de aarde, en denk rustig na voordat je iets zegt. En wat ook belangrijk is: geef je grenzen aan. Allemaal best moeilijke dingen, maar voorlopig even voldoende om over na te denken.

Veel succes,

warme groet, Helma.
Pisces
Pisces feb 4 '09
Hoi Helma,

Zo is het, ze kunnen maar beter over je praten dan anders .. mijn ding is dat ik niet altijd mezelf (volledig) laat zien. Een soort van bescherming door bepaalde ervaringen .. Het is zoals je zegt: staan voor jezelf en grenzen aangeven. Het heeft even tijd nodig, maar dat moet goed komen.

Dank en warme groet terug,

Pisces
Precious1
Precious1 feb 5 '09
Hi Pisces,

Om wat voor mensen zijn gaat het? Kun je die mensen ook mijden?
Ik heb afgelopen jaar nou juist geleerd om mensen die mij een naar gevoel geven en die me onzeker maken, te mijden. Zijn niet de mensen die bij jouw energie passen (lager nivo waarschijnlijk). En als mensen je een naar gevoel geven, horen ze niet bij je en kun je ze beter loslaten.
Beschermengel
Beschermengel feb 5 '09

Ja Pisces loslaten en voor je zelf opkomen, het is een heel proces, en heb het ook aan de lijve ondervonden..ik was precies zoals jij jezelf beschrijft heel erg onzeker ...een beetje op het onderdanige af! om de goede orde maar te behouden. Maar door schande en schade word je wijs en als ik terug kijk heb ik daar best veel van geleerd.
Maar ik ben wel blij dat ik al zo ver ben als ik nu ben ..dus laat je zelf maar zien, kom voor je zelf maar op! en volg je hart, je bent een hartsikke mooi mens dat voel ik als ik hier met je schrijft! en een heel erg creatief mens dat is ook een gave, je kunt prachtig schrijven en schilderen.
Ik wilde dat ik dat kon! smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 5 '09
Misschien is het volgen van een assertiviteitstraining wel iets dat je kan helpen. Tijdens zo'n training wordt je bewust gemaakt hoe je overkomt op andere mensen. Misschien ben je je van bepaalde dingen van jezelf gewoon niet bewust en kan je er dan anders mee omgaan?

Ik ben het zeker met iedereen eens dat je niet jezelf moet gaan verloochen als mensen jou expres zwart proberen te maken. Die mensen kun je gewoon beter mijden.
Lena
Lena feb 5 '09
In zulke situaties, wat het beste te doen?

gewoon niet met iedereen vrienden willen zijn,of iedereen te vreden willen stellen.
vrienden en mensen waarderen je om wie je bent. smile
Maris1976
Maris1976 feb 5 '09
Origineel bericht van: Precious1
Hi Pisces,

Om wat voor mensen zijn gaat het? Kun je die mensen ook mijden?
Ik heb afgelopen jaar nou juist geleerd om mensen die mij een naar gevoel geven en die me onzeker maken, te mijden. Zijn niet de mensen die bij jouw energie passen (lager nivo waarschijnlijk). En als mensen je een naar gevoel geven, horen ze niet bij je en kun je ze beter loslaten.



Zo denk ik er dus ook over, en het werkt enorm bevrijdend moet ik zeggen om die mensen te mijden of los te laten.
gast
gast feb 5 '09
En als dat nu net je moeder, vader, zoon, dochter is? Wat dan?
Pisces
Pisces feb 6 '09
Thanks voor de goede adviezen en fijne reakties ! Hier kan ik zeker verder mee smile

Groetjes,
Pisces
Muin
Muin feb 7 '09
Er zijn mensen die jou heel veel waarderen maar er zijn ook mensen die je maar niets vinden.
Kijk maar naar Jezus, niet iedereen vindt hem aardig of wijs.
Hoe goed je ook bent, het zal je niet lukken om door iedereen geaccepteerd te worden.
En als je gelukt hebt dan kom je onaardige mensen niet zo vaak tegen.
Heb je even pech dan beland je telkens tussen de mensen die je (hoe dan ook) niet zullen waarderen.
Zo zie ik het. Dus, blijf in jouw eigen kracht staan en heb vertrouwen in jezelf. Weet wat je waard bent en geniet van wat je allemaal kan (jouw kwaliteiten, talenten en interesses).

Ben je voor jezelf liefdevol?


Dit stukje van jouw gedicht vind ik heel erg mooi.

Weemoed, verlangen en melancholie doven het vuur in mijn ziel
dat langzaam vergaat als mijn hoop verder vervaagt.
Tastend in het duister zoek ik naar een sprankje licht
dat mijn weg begaanbaar maakt.
Hopend op een lichte glans van een mooie ziel in deze illustere wereld
dat donkere dagen doet vergeten.
Het openbreken van mijn hart doet mijn weg verlichten.



Pisces
Pisces feb 7 '09
Inderdaad Muin, mooi gezegd, en zo is het ook .. dank dat je dit stukje van mijn gedicht mooi vind: als ik deze woorden doorlees dan omschrijven deze woorden mijn hele verhaal.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki