Loading...
nl

Sinds dromendagboek elke nacht dromen

Wouter
Wouter jan 30 '09
Hej smile

Bij deze dan mijn eerste bericht in dit forum (op het voorstellen na). Een week of 5 geleden ben ik een dromendagboek begonnen. Sindsdien word ik elke ochtend wakker een weet op zijn minst nog een aantal dingen uit de droom/dromen. Ongeveer een jaar geleden heb ik ook een dromendagboek bijgehouden, alleen een paar weken lang. Ik heb toen ervaren dat ik bepaalde linken kan leggen vanuit de dromen naar het leven in waaktoestand. Ik droomde bijvoorbeeld dat ik een boek van iemand kreeg, en dat bleek later ook echt te gebeuren. Ik was alleen vergeten dat ik dit had gedroomt, maar door terug te lezen in mijn boek kwam ik er achter.

Een vergelijkbare situatie deed zich een paar dagen geleden voor. De leiding onder mijn gootsteen lekte behoorlijk wat water. Een paar dagen later las ik in mijn dromenboek terug, waarin ik had geschreven over een droom waarin mijn leidingen lekten. Het valt me op dat wanneer ik mijn dromen teruglees, ik ze weer heel goed voor mijn geest kan halen. Er lijken allemaal interessante verbanden te ontstaan, en heb het idee dat de droom en waaktoestand dichter bij elkaar komen te staan.

Welke voornaamste functie heeft het bijhouden van een dromenboek voor jullie? Welke verbanden zien jullie tussen het leven in droomtoestand en het leven in waaktoestand? Wat zijn de ervaringen van degenen die al lange tijd een droomboek bijhouden? laughAlvast bedankt voor jullie reacties!

<3 Wouter
Delen:
admin
admin jan 30 '09
Hoi Wouter,

Je noemt een aantal mooie voorbeelden wat dromen zoals kunnen betekenen. In deze gevallen zijn de betekenissen erg praktisch van aard. Er kunnen ook boodschappen in zitten die sturing geven in je leven, over relaties, carriere, etc. Vooral als bepaalde thema's terugkeren kan daar een belangrijke informatie achter verborgen zitten.
Ik heb ook dat ik dromen makkelijk herinnerd worden. Slechts een kleine hint in voldoende en je kent het hele vehaal weer terughalen.
Zelf hou ik geen specifiek droomdagboek bij, maar ik kan alles levendig, in kleur en alle details herinneren. Wel komen bepaalde thema's vaak terug, vooral over vliegtuigen. Deze staan symbolisch voor mijn spirituele ontwikkeling. Ook komen waarschuwingen voor, voor ongelukken in de familie.




Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki