Wanneer kunnen wij zeggen dat wij een goed contact hebben met iemand? Waaruit blijkt dat?
Bij het lezen van een bericht kan ik de energie van de schrijver aanvoelen/voelen.
Heb ik ook. Dat bedoel ik ook met als we contact hebben. Dus letterlijke betekenis van het woord.
Het is nog maar de vraag of mijn voelspriet zuiver is.
Ik heb nog nooit meegemaakt bij mezelf dat het niet zuiver was. Wel ervaar ik dat ik het soms niet helemaal juist kan plaatsen. Ik stapte laatst een huis binnen van een vriendin en ik pikte meteen een spanning op. Ik dacht dat haar partner boos op mij was. Bij navraag bleek dat zij samen een conflict hadden.
Wanneer iemand “een krullenbol” tegen me zegt dan word ik kwaad. Ik interpreteer het woord als iets negatiefs. Terwijl die persoon mij juist wilde complimenteren dat ik mooie krullen heb (gelukkig heb ik ze niet altijd).
Wat jij daar schrijft snap ik. Ik had dat toen ik niet genoeg van mezelf hield. Ik weet niet of jij daar ook iets van herkend? Nu kan ik volmondig en zonder ontkrachting van het compliment: 'Dank je!' zeggen en het ook als een compliment ervaren.
Als jouw belevingswereld een wereld van een Menselijke engel is dan wil ik die heel graag ervaren. Hoe werkt dat?
Uhm, nu breng je me een beetje in verlegenheid. Ik vind het heel lief van je. Maar ik sta nog maar aan het begin ik voel me absoluut geen deskundige. Wat wil je graag ervaren? Wat ik heel prettig vind is dat ik anderen niet oordeel. Ik ken geen jaloezie naar anderen en geen geweld. Heb veel inlevingsvermogen voor mensen. Ben erg hulpvaardig als daarnaar wordt gevraagd. Heb veel interesse in de psyche van de mens. Snap erg veel. Materie is me niet snel lastig. Behalve het begrijpen van het scheikundige elementaire stelsel
Daar heeft een hele lieve, geduldige medestudent aardig wat energie voor me in moeten steken. Maar ook dat is me uiteindelijk gelukt!!!